Categories: الهام حمیدی

الهام حمیدی

بیوگرافی الهام حمیدی

در ۸ آذر ماه ۱۳۵۶ الهام حمیدی در تهران به دنیا آمده است .الهام حمیدی  دردانشگاه آزاد رودهن تحصیلاتش را در رشته حساب داری به پایان رسانده است و از همین دانشگاه لیسانس گرفته است. الهام حمیدی یک ترم در کلاسهای بازیگری شرکت کرده و در همان کلاس ها بود که برای بازی در آوایی در گلستان رامین لباسچی انتخاب شد.

الهام حمیدی نخستین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۰ با حضور در فیلم دنیا به کارگردانی منوچهر مصیری تجربه کرد ودر سال ۱۳۸۴ موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم سینمایی خیلی دور خیلی نزدیک از جشن خانه سینما گردید.

از مجموعه های  تلویزیونی  نقش الهام حمیدی بسیار پررنگ بوده و در اذهان مردم ایجاد گرفته است می توان به فیلم های آخرین دعوت/ شوق پرواز/ مسافری از هند/ یوسف پیامبر/ مختارنامه وزیر تیغ اشاره کر.

د علاوه بر این او با بازی در فیلم هایی نظیر ملک سلیمان/ گهواره ای برای مادر و بچه های ابدی از خود تصویری ماندگار بر جای گذاشته است .

 خانواده الهام حمیدی

الهام حمیدی در خانواده ای که به هنر و بازیگری آشنا بودند متولد شد. الهام حمیدی فرزند اول خانواده میباشد و از خود و دو برادر کوچکتر نیز داردد .پدر الهام حمیدی که اکنون کارمند بازنشسته است و از آنجایی که  پدرر الهام حمیدی دوران نوجوانی و جوانی خود بازیگر تئاتر بوده است  و عموی پدر الهام حمیدی از گویندگان رادیو بود شاید این خود عاملی بوده باشد برای اینکه خانم حمیدی در هفت سالگی  بازیگری را تجربه کند.

الهام حمیدی در همان شروع هفت سالگی اولین جایزه خود را در بازیگری از منطقه گرفت و درکلاس اول دبستان چند بار دیگر بازیگری را تجربه کرد تا اینکه کنار رفت و بعد از سالها دوباره به کلاس‌های بازیگری برگشت.

 

الهام حمیدی وقتی ۲۳ سال بود یعنی در سال ۱۳۷۹ ازهمین کلاس های بازیگری سریال طنز ((معجزه ازدواج)) که به کارگردانی علیرضا خمسه بود معرفی شد و اولین بار جلوی دوربین رفت.

ازدواج اول الهام حمیدی

الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان قبل از بازیگری و معروف شدنش در سن ۲۰ سالگی ازدواج کرد. اما بعد از چند سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

الهام حمیدی در ارتباط با طلاقش در برنامه تی وی پلاس گفت: در سن کم ازدواج کردم و با همسرم چند سال زندگی مشترک داشتیم اما متاسفانه نتوانستیم ادامه دهیم و از هم جدا شدیم .در ضمن این بازیگر مجدداً تاکید داشت که دوست ندارد در ارتباط با زندگی شخصی اش در رسانه ها صحبت کند.

 نظر الهام حمیدی در ارتباط با ازدواج

الهام حمیدی دریکی از  مصاحبه های خود گفته است :که ازدواج با یک فرد مناسب می‌تواند یک اتفاق خوب باشد. همچنین در برنامه دورهمی مهران مدیری گفت :با فردی ازدواج خواهد کرد که کارش از فضای سینما و بازیگری خارج باشد.

 ازدواج دوم الهام حمیدی

در ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ الهام حمیدی  با علیرضا صادقی  بعد ازنزدیک به ۲۱ سال مجردی ،ازدواج مجدد کرد .الهام حمیدی با انتشار پستی در ۱۴ بهمن ماه خبر از ازدواجش را رسانه ای کرد و عکس ازدواجش را در اینستاگرام منتشر نمود .هنوزهیچ اطلاعاتی در ارتباط با همسر دوم الهام حمیدی منتشر نشده است ، فقط گفته می شود که علیرضا صادقی سه سال از الهام حمیدی بزرگتر است و به احتمال زیاد بازیگر نمی باشد و به طور کلی شغل و فعالیت روزانه  اواز هرگونه کارهای هنری مانند تئاتر و سینما خارج است .

الهام حمیدی با انتشار عکسی در اینستاگرام خود  در ارتباط با ازدواجش نوشت :

ای در دل من میل و تمنا همه تو….. وندر سر من مایه سودا همه تو ….هرچند به روزگار در مینگرم ….امروز همه تویی و فردا همه تو…..

الهام حمیدی از مراحل بازیگری اش اینگونه می گوید:.

من هنوز به دوران سوم بازیگری خود نرسیده ام در دوره اول بازیگری به علت این که می خواستم حضورم را تثبیت کنم  سعی می کردم تا انواع تجربه ها را کسب نماییم و در فیلم‌های تلویزیونی سریال و سینما در هر نقش و ژانری بازی نمایم ،اما خوشبختانه از همان ابتدا نقش‌های اصلی برای اجرا به من پیشنهاد شده است .بعد از سریال ((مسافری از هند)) سبب شد تا الهام حمیدی تثبیت شود و من وارد مرحله دوم بازیگری خود شوم .

همانگونه که می‌دانید به علت این که ((مسافری از هند)) بسیار پر بیننده بود سبب شد تا بازی من هم دیده شود. پس از این سریال در فیلم سینمایی ((خیلی دور خیلی نزدیک)) به ایفای نقش پرداختم و با این فیلم هم در جشن خانه سینما و هم در جشنواره فجر کاندیدای جایزه شدم و فضای بسیار خوبی بود که بتوانم خودم را نشان دهم. دراین مرحله معمولا سعی می‌کنم که در پذیرش پیشنهادها برای نقش آفرینی در سریال ها و یا فیلم های سینمایی کمی بیشتر از گذشته دقت کنم .

ورود به سینما و شهرت

در سال ۱۳۸۰ الهام حمیدی بازی در سینما را با فیلم ((دنیا ))تجربه کرد، اما شروع شهرت وی با سریال پرمخاطب ((مسافری از هند ))به کارگردانی قاسم جعفری بود که در سال ۱۳۸۲ پخش شد .الهام حمیدی به خاطر بازی در فیلم سینمایی((خیلی دور خیلی نزدیک)) در سال ۱۳۸۳ توانست بهترین بازیگر نقش مکمل زن را کسب کند. او همچنین با نقش آفرینی و بازی به یادماندنی اش در سریال ((یوسف پیامبر)) در نقش یوزارسیف سال ۸۷ محبوب تر از گذشته شد.

پاسخ الهام حمیدی به سوال اینکه آیا نقش خاصی هست که همیشه منتظر پیشنهادش باشید:

الهام حمیدی در پاسخ به من نقش خاصی را مدنظر ندارم اما هرگز هم دوست داشتم تا نقش منفی را ایفا کنم. هرچند که قدرت و توانایی بازیگری اینگونه نقش‌های منفی را دارم اما نوع نگاه و چهره من باعث می شود تا بیننده را پس بزند .

بیننده از من انتظاری ندارد که من نقش یک خلافکار و یا یک جانی را بازی کنم ،چون همیشه در نقش هایم فردی مثبت بوده ام.

من اکنون به مرحله ای رسیده ام که کارهای زیادی انجام داده م اما منتظر یک اتفاق هستم .منتظر یک فیلمنامه خاص و قوی .

به همین دلیل است که در انتخاب فیلمنامه ها و کارها بسیار دچار تردید و شک می شوم.

متاسفانه فیلمنامه‌های ما آنقدر ضعیف هستند که مجبور میشویم از بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم و کمتر پیش می آید که فیلمنامه ای ما را میخکوب کند. همیشه این دغدغه برای همه ما بازیگران است که چه چیزی انتخاب کرده و آن را کار بکنیم .یکی از خطر های مهم شغلی ما این است که اگر مدت زیادی را بیکار بمانید از خاطر میروید برای همین به علت بقای شغلی ما و همچنین حفظ روحیه خودمان مجبور هستیم که از بین گزینه‌های پیشنهادی یکی را انتخاب کنیم .

لازم به ذکر است تا بگویم گاهی اوقات هم پیش می آید که فیلمنامه خوبی هم نوشته شود اما آیا آنقدر شانس داریم که از میان این همه بازیگر این فیلمنامه نصیب ما بشود یا نه ؟این خودش شانس بزرگی را می طلبد!

الهام حمیدی همیشه سعی کرده است تا در انتخاب هایش مردم را روسفید نمایند. او در شبکه یک سیما در ارزیابی در برنامه سین مثل سریال توسط مردم به عنوان بازیگر اول زن در دهه ۸۰ و ۹۰ انتخاب شد .وی گفت :این رای های مردمی خستگی را از تن آدم در می آید اما انتخاب را برایم سخت تر می کند .

 توجه به زیبایی

الهام حمیدی آراستگی و مراقبت از خود را جزء باید های زندگی خود می داند.

او می گوید :برایم مهم نیست لباسم حتی گرانقیمت نباشد! اما خیلی مهم است که لباس خاص و مناسبی را بپوشم .سرمایه یک بازیگر چهره است و مرد و زن هم ندارد و باید برای حفظ این سرمایه تلاش کرد.

من مخالف عمل های زیبایی هستم چون بیشتر چهره طبیعی را می پسندم و دوست دارم .اما برای زیبایی خودم کارهای مراقبتی را انجام میدهم و از کرمها و لوسیون ها برای حفظ شادابی و رطوبت پوست خود استفاده می کنم.

الهام حمیدی از سال گذشته به عنوان مدل آرایشی با شیرین مقدم فعالیت می کند.

 بازیگران مورد علاقه الهام حمیدی

الهام حمیدی از بین بازیگران ایرانی به عزت الله انتظامی و اکبر عبدی  علاقه فراوانی دارد و از بین بانوان خانم ها گوهر خیراندیش و فاطمه معتمدآریا را دوست .اوعاشق صدای رضاصادقی ،عبداللهی و اصفهانی است .

علاوه بر این الهام حمیدی با علی دایی و همسرش آشنایی و ارتباط دارد بیان کرد: فکر می‌کنم همسر علی دایی همانطور که نام دایی بزرگ است  لیاقت این نام بزرگ را دارد.

 ورشکستگی مزون الهام حمیدی

الهام حمیدی بسیاری از کارهای هنری را انجام داده است ،از نقاشی و کارهای دستی گرفته تا مزون و طراحی لباس که همه و همه را گاه به صورت تفننی و گاه به صورت حرفه ای دنبال کرده است همچنین الهام حمیدی آشپزی اش بسیار خوب است و سعی می کند هر کاری را که شروع می‌کند به نحو احسن انجام دهد.

 

الهام حمیدی در مصاحبه  ایی در مورد فعالیت‌های خارج از بازیگری و شکست خوردن در کار مزون لباس اینگونه پاسخ داد :

برای ایجاد یک حاشیه امن اقتصادی  در دورهای تصمیم گرفتم کار مزون لباس را شروع کنم ،اما چون که آدم بد شانسی هستم به محض ورودم به این کار دلار به سه برابر قیمت خود اوج گرفت و چون من با دلار ارزان شروع کرده بودم متحمل ضرر مالی بسیاری شدم .این اتفاق آنقدر در روحیه هم اثر گذاشته است که دیگر کاملا از ریسک‌های مالی می ترسم .

علاوه بر این الهام حمیدی علاقه بسیار زیادی به انجام کارهای هنری دارد.

الهام حمیدی اهل سیاست نیست اما چون سیاست و مسائل سیاسی  بر اقتصاد و فرهنگ کشور و مردم تاثیرگذار می‌داند برایش بسیار اهمیت دارد تا در تمام انتخابات شرکت کند.

 واکنش الهام حمیدی به مشکلات اقتصادی

الهام حمیدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بیم و امید!

فساد بیکاری و مشکلات اقتصادی این ها ،در ایران همان چیزهایی هستند که نفس مردم را میگیرند..

بیکاری به همه جا سرایت کرده است و مانند همیشه فرهنگ و هنر هم از این قافله جا نمانده اند.

شاید پندار خیلی ها اینگونه باشد که هنرمندان دارای وضع مالی خوبی هستند اما این پندار حتی ظاهر قضیه هم نیست هنرمندان بیشتر از گذشته بیکار هستند و مسائل هنری و فرهنگی دیگر در اولویت قرار ندارد و هیچ کسی دارای امنیت شغلی نمی باشد و همه نگران آینده خود و وضع هنری جامعه هستند.

اما چاره کار هرچه که باشد امید اولین و آخرین سلاح ما است با وضعی که پیش آمده همه باید نگران آینده باشیم آینده ای که خود در چگونگی آن سهیم می باشیم .

همه ما باید تلاش کنیم و در هر جایی که هستیم اول از خودمان شروع کنیم بلکه همین تلاش اند که ما باعث شود چراغ خانه ای روشن گردد و یا حتی آبی به رودی بازگردد.

جوایز و افتخارات الهام حمیدی

در بیست و سومین جشنواره فجر ۱۳۸۳ به خاطر فیلم ((خیلی دور خیلی نزدیک)) نامزد بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن

در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم ((گهواره ای برای مادر)) نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن

در نهمین جشن خانه سینما سال ۱۳۸۴ به خاطر بازی در فیلم ((خیلی دور خیلی نزدیک)) جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن

در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم ((گهواره ای برای مادر)) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در بخش بین الملل

  برخی ازکارهای سینمایی الهام هندی

دنیا ( منوچهر مصیری) /تیک / وعده دیدار خیلی دور خیلی نزدیک (رضا  میرکریمی)/شهر آشوب/ سرگیجه/ محیا/  ملک سلیمان/ بچه های ابدی/ ما همه گناهکاریم/ اخلاقتو خوب کن/ سه درجه تب/ ثبت با سند برابر است/ دو دوست/  دلداده/ راه بهشت/ گهواره ای برای مادر و….

برخی از آثار تلویزیونی الهام حمیدی

آتش و شبنم/ پرونده های مجهول/ زیر تیغ/ مسافری از هند/شهریار/ تبریز در مه/ آخرین دعوت/ یوسف پیامبر/ شوق پرواز/ موج و صخره/ راز پنهان/ مختارنامه/ روزهای بی قراری/ سرزمین کهن/ همه چیز آنجاست/ سقوط آزاد و…

از من بپرس

Share
Published by
از من بپرس

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago