Categories: فیلمکارتون

استودیو متحرک سازی

استودیوهای متحرک سازی

باره علاوه بر بنیان گذاری استودیو متحرک سازی در استودیوی ادیسون مدت کوتاهی در اینترنشنال فیلم سرویس و در سال 1916 در سریال مات و جف کار کرد . او با چارلز باورز که برای ساختن این سریال براساس داستان های مصور بافیشر قراردادی بسته بود شریک شد . باورز و فیشر در سال 1919 باره را از این کار کنار گذاشتند ، اما سریال مات و جف به رغم تغییر و تحول هایی که در استودیوها و کارکنان و توزیع کنندگان رخ داد تا پایان دوران سینمای صامت ادامه یافت .

استودیو های اینترنشنال

استودیوهای اینترنشنال فیلم سرویس را ویلیام راندولف هرست در دسامبر سال 1916 بنیان گذارد . از آنجا که هر دست با طراحان داستان های مصور روزنامه ژاش قرارداد داشت ، طبیعتا از شخصیت های کارتونی آفریده آنها در فیلم هایش استفاده کرد . گرگوری لاکاوا که پیشتر یکی از کارکنان استودیوی باره بود به سرپرستی تولید این فیلم ها برگزیده شد .

از اولین کارهای او این بود که رییس پیشین خود یعنی رائول باره را به کار دعوت کرد . این استودیو به رغم تغییرات فراوان در کارکنان آن پیشرفت بسیار کرد . اما فعالیت آن در سال 1918 و به دلیل بروز مشکلات سیاسی و مادی در شرکت مادر یعنی شرکت اینترنشنال نیوز سرویس هرست متوقف شد . انیماتورهای این استودیو نیز به استودیوهای دیگر ، از جمله استودیوی بری رفتند که در اوت 1919 حقوق تولید داستان های مصور هرست را به دست آورد .

فیبلز پیکچرز

یکی از طراحان هرست به نام پل تری که ادعا می کرد حق انحصاری سل را در اختیارش دارد از پرداختن حق امتیاز به بری سرباز زد . این دو تن پس از سال ها دعوا و مذاکره در سال 1926 به توافق رسیدند . تری در همین سال ها کارتون هفتگی در استودیوی خود با عنوان فیبلز پیکچرز ساخت .

گرچه این فیلم ها اصلا اقتباس های غریبی از حکایات ازوپ بودند ، ارزش ادبی آنها خیلی زود از یاد رفت . آلفای کشاورز و دیگر شخصت های برگرفته از ازوپ در این فیلم ها به جست و خیز و ورجه وورجه پرداختند . آمادئه وان بورن، شریک تری در سال 1928 بخش اعظم سهام این شرکت را خرید ، نام خود را روی آن گذاشت ، و آن را به یکی از بزرگترین استودیوهای اوایل دهه 1930 تبدیل کرد . تری هم شرکت تری تونز را بنیاد گذارد و تا سال 1955 سرپرستی آن را بر عهده داشت .

ترفند های سینمایی و متحرک سازی
دونالدکرافتون

از من بپرس 5

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago