#


استودیو متحرک سازی

استودیو های متحرک سازی
12 آوریل 2017 بدون نظر 1619 بازدید

استودیو متحرک سازی

استودیوهای متحرک سازی

باره علاوه بر بنیان گذاری استودیو متحرک سازی در استودیوی ادیسون مدت کوتاهی در اینترنشنال فیلم سرویس و در سال 1916 در سریال مات و جف کار کرد . او با چارلز باورز که برای ساختن این سریال براساس داستان های مصور بافیشر قراردادی بسته بود شریک شد . باورز و فیشر در سال 1919 باره را از این کار کنار گذاشتند ، اما سریال مات و جف به رغم تغییر و تحول هایی که در استودیوها و کارکنان و توزیع کنندگان رخ داد تا پایان دوران سینمای صامت ادامه یافت .

استودیو های اینترنشنال

استودیوهای اینترنشنال فیلم سرویس را ویلیام راندولف هرست در دسامبر سال 1916 بنیان گذارد . از آنجا که هر دست با طراحان داستان های مصور روزنامه ژاش قرارداد داشت ، طبیعتا از شخصیت های کارتونی آفریده آنها در فیلم هایش استفاده کرد . گرگوری لاکاوا که پیشتر یکی از کارکنان استودیوی باره بود به سرپرستی تولید این فیلم ها برگزیده شد .

از اولین کارهای او این بود که رییس پیشین خود یعنی رائول باره را به کار دعوت کرد . این استودیو به رغم تغییرات فراوان در کارکنان آن پیشرفت بسیار کرد . اما فعالیت آن در سال 1918 و به دلیل بروز مشکلات سیاسی و مادی در شرکت مادر یعنی شرکت اینترنشنال نیوز سرویس هرست متوقف شد . انیماتورهای این استودیو نیز به استودیوهای دیگر ، از جمله استودیوی بری رفتند که در اوت 1919 حقوق تولید داستان های مصور هرست را به دست آورد .

فیبلز پیکچرز

یکی از طراحان هرست به نام پل تری که ادعا می کرد حق انحصاری سل را در اختیارش دارد از پرداختن حق امتیاز به بری سرباز زد . این دو تن پس از سال ها دعوا و مذاکره در سال 1926 به توافق رسیدند . تری در همین سال ها کارتون هفتگی در استودیوی خود با عنوان فیبلز پیکچرز ساخت .

گرچه این فیلم ها اصلا اقتباس های غریبی از حکایات ازوپ بودند ، ارزش ادبی آنها خیلی زود از یاد رفت . آلفای کشاورز و دیگر شخصت های برگرفته از ازوپ در این فیلم ها به جست و خیز و ورجه وورجه پرداختند . آمادئه وان بورن، شریک تری در سال 1928 بخش اعظم سهام این شرکت را خرید ، نام خود را روی آن گذاشت ، و آن را به یکی از بزرگترین استودیوهای اوایل دهه 1930 تبدیل کرد . تری هم شرکت تری تونز را بنیاد گذارد و تا سال 1955 سرپرستی آن را بر عهده داشت .

ترفند های سینمایی و متحرک سازی
دونالدکرافتون

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *