میان چشم انداز مخروبه صنعت سینمای ایتالیا در پایان دهه 190 ، نشانه هایی از تجدید حیات نیز به چشم می خورد .
تأثیر رژیم فاشیستی هنوز هم در حاشیه بود : این رژیم اتحاد سینما و آموزش را در سال 1924 بنیان گذاشت و هدف آن به کارگیری سینما در جهت تبلیغ و آموزش بود اما به طور کلی از دخالت مستقیم در امور صنعت سینما خودداری می کرد .
آلدودی بنه دتی در شرف ( 1929 ) نشان داد که چگونه حتی یک داستان کهنه می تواند موجد سبک فیلمسازی ناب شود .
نخستین فیلم ایتالیای ناطق ، کمدی ای احساسی اثر جنارو ریگلی ، به نام آواز عاشقانه ( 1930 ، Cines) بود .
این فیلم در نسخه های آلمانی و فرانسوی نیز موجود بود . کمی پس از آن خورشید اثر آلساندرو بلازتی به نمایش درآمد ، فیلمی که از سینمای آلمان و شوروی تأثیر پذیرفته بود .
کارگردان جوان دیگری به نام ماریو کامرینی که پیش تر توانایی اش را در القای توانی نو به قالب های نخ نما شدۀ ماجرایی و کمدی های بورژوایی از طریق به کار گیری سبک روان تر و از نظر تکنیکی پیچیده تر ، نشان داده بود .
مثلا در می خواهم به شوهرم خیانت کنم ( 1925 ، فرت فیلم ) و کیفیبی ( 1928 ) اکنون با راه آهن ها ( 1929 ) گامی به پیش گذاشت . این فیلم به عنوان فیلمی صامت ساخته شد اما دو سال بعد به صورت ناطق به نمایش درآمد .
خورشید و راه آهن ها هر چند آشکارا اهداف متفاوتی را پیش گرفتند اما هر دوی آنها به تجربه ها با بینایی و مسئولیت ، دید ایتالیایی ها را به رئالیسم ، از نو شکل دادند .
سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…
در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…
فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…
فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…
نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…
آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…