Categories: سیاسی

سلطان سکه اعدام شد

اعدام وحید مظلومین معروف به سلطان سکه

صبح روز چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه1397 دستور حکم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) فرزند حبیب الله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی الارض به واسطه تشکیل گروه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی ایران با انجام خرید و فروش های غیر قانونی و غیر مجاز و قاچاق عمده و کلان دلار و سکه به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا در آمد.

در این پرونده بر پایه گزارش بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی و پس از آن با گزارشات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، شماری از عوامل مهم و تأثیرگذار در اخلال ارزی و تنش بازار، از جمله دو متهم نامبرده شناسایی و بازداشت شدند و هر چند متاسفانه از زمان اعلام بانک مرکزی و بازداشت فرزند وحید مظلومین به نام محمد رضا مظلومین اعضای این گروه موفق شده بودند قسمتی از اسناد و مدارک جرم را معدوم یا پنهان نمایند.

با توجه به این با تحقیقات گسترده و سوال و جواب از تعدادی از متهمین بازداشت شده معلوم شد شبکه وحید مظلومین از تأثیرگذارترین فعالان غیر قانونی بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب های بانکی سایرین از چندین سال گذشته تا زمان بازداشت فعالیت گسترده غیر قانونی و در مدت زمانی تنها گردش مالی دو نفر از اقوام و کارمندان فوق رقم8/219/961/881/485 و 3/250/551/447/278 ریال بوده و بر اساس اسناد و مدارک و تحقیقات انجام شده از حساب بیش از چهل نفر با تبانی با تعدادی از کارمندان بانک در امر پوشش کار غیر قانونی ارزی و سکه استفاده نموده اند.

مظلومین با این که جواز معاملات سکه و ارز را نگرفته بود با به وجود آوردن یک باند سازمان یافته بزرگ ترین گروه اخلال ارزی و خرید و فروش بدون مجوز سکه را تشکیل داده و محمد اسماعیل قاسمی ملقب به محمد سالم هم یکی از افراد این گروه بوده است و تراکنش حساب شخص اسماعیل قاسمی در این شبکه رقمی در حدود چهار هزار و هشتصد و سی و چهار میلیارد تومان بوده است.

وحید مظلومین در این گروه غیر مجاز حتی ملاحظه زنان مسن در اقوام خود را هم نکرده بود و از حساب یکی از همین اقوام رقم سه هزار پانصد میلیارد ریال سوء استفاده نموده است.

در ادامه این تحقیقات معلوم شد در گروه وحید مظلومین تعداد صد و هفتاد هزار تراکنش مالی در قالب دویست و نود فقره حساب به مبلغ چهارده هزار میلیارد تومان انجام شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، از جمله خاصیت فعالیت غیر قانونی این گروه رد و بدل نمودن غیر واقعی و تنها شفاهی نرخ ارز و سکه بوده است که نقش خیلی مهمی در بالا رفتن قیمت داشته است. گروه مظلومین با خرید و فروش بسیار زیاد و کلان کاغذی و معاملات فردایی بازار ارز و سکه را بر هم ریخته و از اقدامات غیر قانونی دیگر این گروه خروج منابع مالی به طور غیر قانونی از کشور بوده است.

در این پرونده بعد از پایان تحقیقات و صادر شدن قرار مجرمیت و کیفرخواست به استناد مواد قانونی از جمله مواد١ و٢ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور پرونده فوق به شعبه دوم دادگاه ویژه ارسال و با مشخص شدن وقت و با آمدن وکلا، متهمین و نماینده دادستان رسیدگی و در دادنامه مورخ 97/٧/4 افراد این گروه بازداشت شده وحید مظلومین محکوم شدند.

وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی به حکم اعدام و دیگران هم به حبس محکوم شدند و پرونده بر اساس اعتراض وکلای محکومین به حکم اعدام، به دیوان عالی کشور فرستاده و شعبه چهل و یک دیوان عالی با بررسی دادنامه صادره در خصوص متهمین به اعدام را ابرام و تایید کرد و بعد از مشخص شدن حکم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی با رعایت تشریفات قانونی صبح امروز چهارشنبه مورخ بیست و سوم آبان ماه97 حکم اعدام با حضور جمعی در شهر تهران به مرحله اجرا در آمد.

از من بپرس 2

Recent Posts

سانسور شدن دیالوگ ها در سریال گاندو

سریال گاندو که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شده است توانسته است طرفداران…

5 سال ago

نقد و بررسی پول های مشکوک در سینما

در برنامه هفت با اجرای محمد حسین لطیفی موضوع ورود پول های مشکوک در سینما…

5 سال ago

سریال های اپیزودی و پلیسی فراموش شده اند؟

فقدان سریال های اپیزودی امروزه در سینمای ایران بسیار حس می شود و به دنبال…

5 سال ago

بررسی فیلم سینمایی نبات

فیلم سینمایی نبات از جمله ساخته های بلند پگاه ارضی است که در سال های…

5 سال ago

مصاحبه ای با نیما رئیسی درباره حال این روزهای تلویزیون

نیما رئیسی بازیگر توانمند کشورمان است که صدای بسیار خوب او گواه گویندگی وی است…

5 سال ago

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما با ما همراه باشید

آخر هفته با فیلم های سینمایی شبکه های سیما همراه باشید در ادامه این مطلب…

5 سال ago