#


بیوگرافی حمید لولایی

24 مارس 2019 بدون نظر 3817 بازدید

بیوگرافی حمید لولایی

نام و نام خانوادگی: حمید لولایی

متولد : 3 دی 1334

محل تولد:بندر کیاشهر

حمید لولایی

نگاهی به زندگی شخصی و هنری حمید لولایی

حمید لولایی در تاریخ 3 دی سال 1334 متولد شده است. او اصالتا اهل کیاشهر بوده اما در  عشرت اباد تهران دوران کودکی خود را سپری کرده است. حمید لولایی به عنوان یک شخصیت  کم حرفی شناخته می شود که از  صبر وتحمل بالایی برخوردار است. هم چنین هیچ وقت خودش را در اناجم کارها دست کم نمی گیرد و اخلاق بسیار عالی در منزل دارد.

از دیگر ویژگی های او می توان به مهریان بودن و دل رحم بودن او اشاره کرد.وی از افرادی است که به تمام مردم محبت می کند.

حمید لولایی متاهل است و در یکی از مهمانی های خانوادگی با همسر خود اشنا شده است و در سال 1369 در سن 35 سالگی ازدواج کرده است .حاصل این ازدواج دو دختر به نام های سارا و مریم است.

او بیان کرده است یکی از دخترهایش در المان تحصیل کرده است و دختر دیگرش در ایران تحصیلات علوم ازمایشگاهی خود را به اتمام رسانده است. او در مورد علایق دخترانش گفته است که به موسیقی ،ساز و پیانو علاقه مندند ولی علاقه شان بیشتر در همان رشته خودشان است.

حمید لولایی بیان کرده است تنها کسی که او را برای بازیگری تشویق کرده است مادرش بوده است.خود او نیز از کودکی به باریگری علاقه زیادی داشته است و در محله خود بچه ها را با گویندگی دور خود جمع می کرده است. هم چنین او عاشق چارلی چاپلین است و برای هم سن و سالانش در بچگی ادای او را درمی اورده است.

او بهترین تفریح کودکی خود را رفتن به سینما بیان کرده است طوری که حتی با پول هایی که برای عیدی جمع می کرده نیز به سینما می رفته است.

او علاوه بر بازیگری به سوارکاری و فوتبال نیز علاقه مند است (اما  تعصب خاصی به هیچ یک از تیم های استقلال و پرسپولیس ندارد ( . حمید لولایی  از بین بازیگران نیز به بازی چارلی چاپلین و پرویز پرستویی علاقه مند است.او از رضا عطاران نیز به عنوان یکی از انسان های خوش فکر و فروتن یاد کرده است.

این علاقه زیاد او به بازیگری باعث شده است تا وی در سن 15 سالگی وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شود.حمید لولایی در همین زمان نیز کلاس هایی بازیگری هنرهای زیبا را به صورت شبانه گذارنده است.

او به صورت جدی بازیگری را با تئاتری به کارگردانی رضا ژیان و سیاوش طهمورث اغاز کرده بوده است. در دومین تجربه بازیگری خود او در فیلم سینمایی به نام پیکر تراش بازی کرده است البته این فیلم هیچ گاه اکران نشده است .

او در کلاس هایی برای مدیریت سینما در سال 1369 شرکت کرد و در ان قبول شد و از ان پس مدیریت سینما عصر جدید به وی واگذار شد.بعد از ان مدیریت سینما ازادی باعث شد تا وی دوباره به دوستان قدیمی خود برگردد و این باعث شد تا او دوباره به عرصه بازیگری برگردد.

بعد ها او از مدیریت سینما استعفا داد ( دقیقا یک سال و نیم بعد از این که حمید لولایی از میدیرت استعفا داده است در سینما ازادی اتش سوزی صورت گرفته است ) به این خاطر که بازی او در مجموعه فراموش خانه رونق یافته بود. به این ترتیب حمید لولایی به صورت جدی پا به عرصه بازیگری گذاشت.

او هم چنین در دوران سربازی نیز به کار تئاتر مشغول بوده است و تئاتر سبزه دوست بچه ها از جمله همان تئاترهایی است که در همین دوران با مرحوم رضا ژیان برای بچه ها اجرا کرده است.

قابلیت های او در حوزه طنز توسر داریوش کاردان کشف شد و بعد از چند سال دوری با بازی در سریال زیر اسمان شهر به بازیگری مطرح تبدیل شد. او در این سریال در نقش خشایار مستوفی بازی کرده است و مدت یک سال و نیم درگیر این نقش بوده است.حمید لولایی به خاطر این که مدت زیادی درگیر این نقش بوده است دچار بیماری روحی و افسردگی شده است.

خود او درباره بیماری اش گفته است که با هیچ دارویی درمان نمی شده است و دکتر هم درباره علت بیماری اش گفته است که چون مدت زیادی در این نقش بوده است از خود واقعی اش فاصله گرفته است .مدت پنج شش ماه طول کشیده است تا او بهبود پیدا کند.

او در سال 1393 در فیلم سه بیگانه بازی کرد.او در این فیلم در نقش یک اخوند بازی می کرد و به خاطر شباهت گرمش به حسن روحانی باعث شد این فیلم تا مدتی در توقیف باشد اما بعد از مدت ها در سال 1395 این فیلم اکران شده است.

حمید لولایی

فیلم های سینمایی

در ادامه به بررسی فیلم های سینمایی که حمید لولایی در ان به ایفای نقش پرداخته است می پردازیم:

فیلم سینمایی آپاچی در سال 1397 به کارگردانی آرش معیریان ساخته شده است.

فیلم سینمایی سه بیگانه در سال 1393 به کارگردانی مهدی مظلومی ساخته شده است.

فیلم سینمایی کالسکه در سال 1392 به کارگردانی آرش معیریان ساخته شده است.

فیلم سینمایی لامپ 100 در سال 1392 به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است.

فیلم سینمایی کنسرت روی اب در سال 1389 به کارگردانی جهانگیر جهانگیری ساخته شده است.

فیلم سینمایی اگه می تونی منو بکش در سال 1386 به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شده است.

فیلم سینمایی اگه میتونی منو بگیر در سال 1385 به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شده است.

فیلم سینمایی قاعده بازی در سال 1385 به کارگردانی احمدرضا معتمدی ساخته شده است.

فیلم سینمایی چند می گیری گریه کنی در سال 1384 به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شده است.

فیلم سینمایی رقص شیطان در سال 1379 به کارگردانی اسماعیل براری ساخته شده است.

فیلم سینمایی کلید ازدواج در سال 1376 به کارگردانی داوود موثقی ساخته شده است.

فیلم سینمایی مرد عوضی در سال 1376 به کارگردانی محمدرضا هنرمند ساخته شده است.

فیلم سینمایی مرد نامرئی در سال 1374 به کارگردانی فریال بهزاد ساخته شده است.

فیلم سینمایی آرزوی بزرگ در سال 1373 به کارگردانی خسرو شجاعی ساخته شده است.

فیلم سینمایی دیدار در سال 1373 به کارگردانی محمد رضا هنرمند ساخته شده است.

فیلم سینمایی پیکر تراش – از اوج تا عوج در سال 1360 به کارگردانی محمدرضا ممجد ساخته شده است.

سریال تلویزیونی

سریال تلویزیونی که حمید لولایی در ان ایفای نقش پرداخته است عبارتند از :

سریال تلویزیونی زندگ شگفت انگیز است در سال 1397 به کارگردانی مجتبی چراغعلی ساخته شده است. این سریال از شبکه دو سیما و در زمستان سال 1397 پخش شده است.

سریال تلویزیونی شب عید در سال 1397 به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در تابستان 1397 پخش شده است.

سریال تلویزیونی پنچری در سال 1396 به کارگردانی برزو نیک نژاد ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در تابستان سال 1396 پخش شده است.

سریال تلویزیونی سه شو در سال 1394 به کارگردانی سید جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما در زمستان سال 1394 و بهار سال 1395 پخش شده است.

سریال تلویزیونی معراجی ها در سال 1393-1392 به کارگردانی مسعود ده نمکی ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در هفته دفاع مقدس پخش شده است.

سریال تلویزیونی خروس در سال 1392 به کارگردانی سعید اقاخانی ساخته شده است. این سریال از شیکه دو سیما و در ماه مبارک رمضان پخش شده است.

سریال تلویزیونی دزد و پلیس در سال 1391 به کارگردانی سعید اقاخانی ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1391 پخش شده است.

سریال تلویزیونی خانه ی اجاره ای در سال 1391 به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1391 پخش شده است.

سریال تلویزیونی نقطه سرخط در سال 1390 به کارگردانی سعید اقاخانی ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در زمستان سال 1390 پخش شده است.

سریال تلویزیونی چهار چرخ در سال 1390 به کارگردانی جواد مزدابادی ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما پخش شده است.

سریال تلویزیونی خوش نشین ها در سال 1389 به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در زمستان سال 1389 پخش شده است.

سریال تلویزیونی مسافران در سال 1388 به کارگردانی رامبد جوان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در زمستان سال 1388 پخش شده است.

سریال تلویزیونی بزنگاه در سال 1387 به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در رمضان سال 1387 پخش شده است.

سریال تلویزیونی پیامک از دیار باقی در سال 1386 به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در نوروز سال 1387 پخش شده است.

سریال تلویزیونی چارخونه در سال 1386 به کارگردانی سروش صحت ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1386 پخش شده است.

سریال تلویزیونی ترش و شیرین در سال 1386 به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در نوروز سال 1386 پخش شده است.

سریال تلویزیونی زندگی به شرط خنده در سال 1384 به کارگردانی مهدی مظلومی ساخته شده است. این سریال از شبکه پنج سیما و در سال 1384 پخش شده است.

سریال تلویزیونی خانه به دوش در سال 1383 به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در ماه مبارک رمضان پخش شده است.

سری سوم سریال تلویزیونی زیر اسمان شهر در سال 1381 به کارگردانی مهران غفوریان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1381 پخش شده است.

سری دوم سریال تلویزیونی زیر اسمان شهر در سال 1380 به کارگردانی مهران غفوریان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1380 پخش شده است.

سری اول سریال تلویزیونی زیر اسمان شهر در سال 1380 به کارگردانی مهران غفوریان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1380 پخش شده است.

سریال تلویزیونی قطار ابدی در سال 1379 به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در سال 1379 پخش شده است.

سریال تلویزیونی آژانس دوستی در سال 1378 به کارگردانی احمد رمضان زاده ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در سال 1378 پخش شده است.

سری دوم سریال تلویزیونی دانی و من در سال 1378 به کارگردانی علی عبدالعلی زاده ساخته شده است. این سریال از شبکه پنج سیما و در سال 1378 پخش شده است.

سریال تلویزیونی عید آن سال ها در سال 1377 به کارگردانی سعید ابراهیمی فر ساخته شده است. این سریال از شبکه دو سیما و در سال 1378 پخش شده است.

سریال تلویزیونی محاکمه در سال 1377 به کارگردانی حسن هدایت ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در سال 1378 پخش شده است.

سریال تلویزیونی مجید دلبندم در سال 1377 به کارگردانی رضا عطارن ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در سال 1377 پخش شده است.

سریال تلویزیونی گل های افتاب گردان در سال 1376 به کارگردانی مسعود شاه محمدی ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در سال 1376 پخش شده است.

سریال تلویزیونی ساعت خوش در سال 1373 به کارگردانی مهران مدیری ساخته شده است. این سریال از شبکه دو سیما و در سال 1376 پخش شده است.

سریال تلویزیونی نوروز 72 در سال 1372  به کارگردانی داریوش کاردان ،علی عمرانی و مهرداد خسروی ساخته شده است.

سریال تلویزیونی آپارتمان در سال 1371 به کارگردانی ناصر هاشمی ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در سال 1372-1371 پخش شده است.

سریال تلویزیونی فراموش خانه در سال 1370 به کارگردانی عبدالرضا نواب صفوی ساخته شده است. این سریال از شبکه یک سیما و در سال 1370 پخش شده است.

شبکه نمایش خانگی

سریال زنده باد خودم در سال 1397 ساخته شده است.

سریال شام ایرانی در سال 1394 ساخته شده است.

فیلم ویدئویی هفت خط در سال 1392به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است.

فیلم ویدئویی آخرین مجرد در سال 1388 به کارگردانی محمدرضا فاضلی ساخته شده است.

علاقه به موسیقی

او به موسیقی علاقه مند است و درباره موسیقی گفته که موسیقی می تواند به ریتم زندگی کمک کند و مدتی هم سه تاری را خریداری کرده و با ان تمرین می کرده است. سه تار زمانی که برای سه ماه در شمال بوده به خاطر رطوبت هوا از بین رفته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *