#


بیوگرافی سید جواد رضویان

11 مارس 2019 بدون نظر 6590 بازدید

بیوگرافی سید جواد رضویان

نام و نام خانوادگی :سید جواد رضویان

متولد:8 مرداد سال 1353

محل تولد:قم

مدرک تحصیلی :لیسانس نقاشی

جواد رضویان

نگاهی زندگی شخصی و هنری جواد رضویان

سید جواد رضویان در سال 1353 در شهر قم به دنیا آمده  است. مادر او یزدی و پرد او اهل قم است. او فارغ التحصیل رشته نقاشی است. او در کودکی اصلا علاقه ای به تئاتر و نمایش نداشته است و دائما وقتی صجبتی از ان به میان می امده است فرار کرده است و اصلا علاقه ای به ان داشته است.

او در دوران کودکی بچه درس خوانی بوده است.علاوه بر ان نیز شیطنت ها و لجبازی هاای خاص خود را داشته است. او حتی به خاطر لجبازی با پدرش در امتحانات ثلث سوم سال دوم راهنمایی شرکت نرکده است و به همین خاطر هم مردود شده است.

زمانی که جواد رضویان در مقطع راهنمایی بوده است این دوران او مصادف با زمان جنگ بوده است.اونیز در این مقطع بسیار در گیر و دار جنگ بوده است و دائما در تشیع شهدا حضور داشته است.او علاقه زیادی به حضور در جبهه و جنگ داشته است.

او سال ها پیش ازواج کرده است و معتقد است که همسرش در زندگی او تاثیر مثبتی داشته است حاصل ازدواج او نیز یک دختر به نام یامین است.او بیان کرده است که در زندگی خود یک ادم جدی است و همیشه خدا را ناظر بر کارهای خود می بیند. جواد رضویان از ان دسته افرادی است که در همان برخورد اول انرژی مثبت به بقیه منتقل می کند.

علاقه او به بازیگری از دوران دانشگاه شروع شد.او در سال اول دانشگاه خود با بازیگران دیگری مانند مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه خواه هم کلاس بوده است.ان ها او برای ورود به این راه تشویق کرده اند .جواد رضویان در سال 1373 یعنی در سن بیست سالگی وارد این رشته شدند.

مانند اکثر بازیگران او نیز او تئاتر و نمایش های دانشجویی شروع کرده است.اولین بازی او مربوط به مجموعه  تلویزیونی سیب خنده به کارگردانی  رضا عطاران بوده است. جواد رضویان زمانی به شهرت رسید که در سریال پاورچین به کارگردانی مهران مدیری ایفای نقش کرد.این کار مربوط به سال 1381 بوده است.

بازیگری در سینما را او در سال 1381 شروع کرده است.اولین فیلم سینمایی او شارلاتان بوده است . او درباره اوایل دوران بازیگری خود گفته است که در سال های اول بازیگری او شرایط برای او مهیا نبوده است تا بتواند در بازیگری شناخته شود.

او معتقد است که با گذشت زمان و کارکردن با کارگرادانان معروف و حرفه ای توانسته است در کارهای کمدی توفیقاتی را به دست اورد.او برای حرفه کارگردانی نیز معتقد است که نیاز به فرصت دارد تا بتواند اثری را درخور شان مخاطبان ایرانی فراهم کند.

جواد رضویان را بیش تر در کارهای طنز می بینیم.طنز های او به سبک خاص خودش است او درباره این کارهای جدید خود می گوید: خودم از اين تكرار فرار مي‌كردم، اما خيلي وقتها مجبور مي‌شدم و در رودربايستي قرار مي‌گرفتم. بدون تعارف عرض مي‌كنم خيلي وقتها برحسب نياز بود. بعضي دوستان هم با ساده پنداري به اين كار نگاه مي‌کردند و فكر مي‌كردند چه كاري جواد رضويان را نود شب يا بيشتر در تلويزيون نگه مي‌دارد و مردم را هم جذب مي‌كند، همان روش را در سينما نيز اجرا كنيم.

اما سينما تفاوت عمده ای با تلویزیون دارد. به دليل آن که اطلاعات اندکی که وجود دارد کارگردان ها و نویسندگان کمی نیز در عرصه کمدی فعالیت کنند. همین امر موجب شده تا اگر کاری اندکی به درجه معمولی نزدیک شود نمره عالی را دریافت کند.  گاهي که به سريال‌هاي قديمي‌اي که در آن بازي كرده ام نگاه مي‌كنم، ميبينم طي اين سال‌ها، كمدي پيشرفت چشمگيري نداشته و حتي گاهي پسرفت كرده‌ايم.

فیلم های سینمایی جواد رضویان

جواد رضویان معتقد است سینما با تلویزیون خیلی فرق می کند برای مثال می توان در سینما دیالوگ هایی را راحت گفت و یا ساختن خیلی از موقعیت ها راحت تر از تلویزیون است.به همین دلیل است که ساختار سینما و تلویزیون کاملا با هم متفاوت است در ادامه به بررسی اثار سینمایی او می پردازیم:

فیلم سینمایی زهر مار در سال 1397 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است.این فیلم در همین سال نیز اکران شده است.

فیلم سینمایی دم سرخ ها در سال 1396 به کارگردانی آرش معیریان ساخته شده است.این فیلم در سال 1397 اکران شده است.

فیلم سینمایی لازانیا در سال 1396 به کارگردانی حسین قناعت ساخته شده است.این فیلم در سال 1397 اکران شده است.

فیلم سینمایی شیطان شلوار لی می پوشد در سال 1391 به کارگردانی علی عطشانی ساخته شده است.این فیلم هیچ گاه به مرحله اکران نرسیده است.

فیلم سینمایی کمی شیرین، بسی فرهاد در سال 1389 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است.در این فیلم جواد رضویان هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان کارگردان فعالیت داشته است اما هیچ گاه اکران نشده است.

فیلم سینمایی اخلاقتو خوب کن در سال 1398 به کارگردانی مسعود اطیابی ساخته شده است.این فیلم در سال 1390 اکران شده است.

فیلم سینمایی یک جیب پرپول در سال 1388 و به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی ساخته شده است.این فیلم در سال 1388 اکران شده است.

فیلم سینمایی اخراجی های 2 در سال 1387 و به کارگردانی مسعود ده نمکی ساخته شده است.این فیلم در نوروز 1388 ارکان شده است.

فیلم سینمایی زندگی شیرین در سال 1387 و به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی ساخته شده است. این فیلم در سال 1388 اکران شده است.

فیلم سینمایی چارچنگولی در سال 1387 و به کارگردانی سعید سهیلی ساخته شده است.این فیلم در سال 1387 اکران شده است.

فیلم سینمایی ده رقمی در سال 1387 و به کارگردانی همایون اسعدیان ساخته شده است.این فیلم در سال 1387 اکران شده است.

فیلم سینمایی دلداده در سال 1387 و به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی ساخته شده است.این فیلم در سال 1387 اکران شده است.

فیلم سینمایی کلاهی برای باران در سال 1385 و به کارگردانی مسعود نوابی ساخته شده است.این فیلم در سال 1386 اکران شده است.

فیلم سینمایی  شاخه گلی برای عروس در سال 1383 به کارگردانی آرش معیریان ساخته شده است.این فیلم در سال 1384 اکران شده است.

جواد رضویان

سریال های تلویزیونی

مجموعه تلویزیونی  همسایه ها در سال 1395 به کارگردانی مهران غفوریان و بازی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال ازشبکه نسیم زمستان 1397 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی در حاشیه 2 در سال 1394 به کارگردانی مهران مدیری  و بازی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه در زمستان 1394 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی سه شو در سال 1394 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما در زمستان 1394 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی در حاشیه  به کارگردانی مهران مدیری ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در ایام نوروز 1394 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی خندوانه در سال 1394 به کارگردانی رامبد جوان ساخته شده است. این برنامه از شبکه نسیم پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی سیگنال موجود است در سال 1393 به کارگردانی مهدی مظلومی ساخته شده است. این سریال از شبکه نمایش خانگی در سال 1393 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی شوخی کردم در سال 1392 به کارگردانی مهران مدیری ساخته شده است. این سریال از شبکه نمایش خانگی در سال 1392 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی خروس در سال 1391 به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شده است. این سریال از شبکه دو سیما در رمضان سال 1392 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی مهمانان ویژه در سال 1390 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه پنج در بهار سال 1391 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی کسی خوابه در سال 1390 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه یک و در بهار 1391 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی مامور بدرقه در سال 1387 به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شده است. این سریال از شبکه پنج در رمضان 1387 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی چارخونه در سال 1386 به کارگردانی سروش صحت ساخته شده است. این سریال از شبکه سه و در تابستان سال 1386 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی فرار بزرگ در سال 1385 به کارگردانی محمد حسین لطیفی ساخته شده است. این سریال از شبکه سه به مناسبت دهه فجر در زمستان 1386 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی قرارگاه مسکونی در سال 1385 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه پنج و در بهار 1387 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی ارث بابام در سال 1384 به کارگردانی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی جایزه بزرگ در سال 1384 به کارگردانی مهران مدیری ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما و در نوروز 1384 پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی باغچه مینو در سال 1382 به کارگردانی رضا صفدری ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی پاورچین در سال 1381 به کارگردانی مهران مدیری ساخته شده است. این سریال از شبکه پنج پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی حرف تو حرف در سال 1378 به کارگردانی مهران غفوریان ساخته شده است. این سریال از سه سیما و به صورت روتین پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی مجید دلبندم در سال 1377 به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. این سریال از شبکه دو سیما و به صورت هفتگی پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی سیب خنده در سال 1376 به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی دو و نیم هفته در سال 1375 با بازی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال از شبکه سه سیما پخش شده است.

مجموعه تلویزیونی صفر درجه در سال 1375 با بازی جواد رضویان ساخته شده است. این سریال پنج سیما پخش شده است.

فیلم های ویدئویی – تلویزیونی

فیلم پاشنه بلند در سال 1393 به کارگردانی علی عطشانی و بازی جواد رضویان ساخته شده است.

فیلم بی نشون در سال 1391 به کارگردانی پدرام بهرامی پور و بازی جواد رضویان ساخته شده است.

فیلم لیمو ترش در سال 1389 به کارگردانی وو بازیگری جواد رضویان ساخته شده است.

فیلم به روح پدرم در سال 1388 به کارگردانی و بازیگری جواد رضویان ساخته شده است.

فیلم معتاد اجباری در سال 1386 به کارگردانی مهدی مظلومی  و بازی جواد رضویان ساخته شده است.

دیگر فعالیت ها

همان طور که گفته شد جواد رضویان نه تنها در بازیگری بلکه در کارگردانی نیز کارنامه ای درخشان دارد. او در این باره می گوید عده ای به او این اعتراض را کرده بودند که جواد رضویان کارگردانی می کند تا خودش در فیلم هایش بازی کند.او برای این که خلاف این را به دیگران ثابت کند در سریال خودش بازی نکرده است.علاوه بر ان دلیل دیگری که او در این باره بیان کرده است این بوده که اگر او به جای هر یک از بازیگران فیلم بازی می کرد نمره پایین تری نسبت به ان ها می گرفت.

مانند سایر بازیگرانی که وارد عرصه موسیقی شده اند جواد رضویان نیز دستی در موسیقی دارد.او تا به حال چندین البوم را منتشر کرده است. چند مورد از این اهنگ ها عبارتند از :لحاف دوزی ،بزن بریم،بیا پیشم بابا،قسمت نمیشه انگار ،بانوی قصه ،میخوام تو ابرا و… . هم چنین او چندین اهنگ تک ترک نیز دارد.

از ان جایی که رشته او نقاشی بوده است در این زمینه هم مهارت دارد.سبک نقاشی او اليستراسيون است.او حتی در سال 1375 یکی از نقاشی هایش را به قیمت بالای 30 هزار تومان فروخته است. او هم چنین علاقه زیادی به اکواریوم دارد.

کم کاری جواد رضویان در سال های اخیر

او درباره کم کارشدنش در چند سال اخیر گفته است که دلش می خواهد کاری را برای مخاطبان ارائه کند که در شان ان ها باشد.او درمورد نقد هایی که به او می شود نیز می گوید: بعضي دوستان منتقد ما را نقد مي كنند، اما آنقدر نقدها مغرضانه است و كم لطفی در آن وجود دارد، آنقدر نقدها شخصي است كه آدم متعجب مي شود. هرچند اگر جايي حرف حسابی زده شد، سعي كرده ام آويزه گوشم كنم. اما وقتي غرض ورزی و بي انصافی ميبينم، خيلي جدي نميگيرم. نقد مردم برايم حكم است، آنها هستند كه نمره قبولی و ردی كارهايم را مي دهند.

او هم چنین درمورد این دوسال کارنکردنش گفته است که بسیار ان را سخت گذرانده است زیرا به دوربین عادت کرده و دوری از ان برای او سخت بوده است.او هم چنین خود را فرزند تلویزیون می داند و در این زمینه گلایه هایی هم دارد .او خود را بچه گروه کودک می نامد و ارزو دارد روزی به ان برگردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *