#


نحوه دکوراسیون آشپزخانه اپن به سبک مدرن

آشپزخانه مدرن
6 آوریل 2019 بدون نظر 3463 بازدید

نحوه دکوراسیون آشپزخانه اپن به سبک مدرن

با توجه به نزدیک بودن آشپزخانه و فضای نشیمن در اپارتمان ها، دکوراسیون آشپزخانه اپن تاثیر زیادی را در زیبایی منزل شما خواهد داشت. در عین حال اپن آشپزخانه باید فضایی کاربردی و مفید باشد. در خانه هایی که از فضای کمی برخوردار هستند این بخش از آشپزخانه نقش فضای غذاخوری را نیز ایفا خواهند کرد.
امروزه آشپزخانه ها، قلب خانه محسوب می شوند و گران ترین و لوکس ترین تجهیزات منزل در درون آن ها جای دارد. آشپزخانه های امروزی نه تنها پنهان نیستند، بلکه آشکار و نمایان هستند و معمولا از تمام نقاط خانه قابل مشاهده می باشند. به نظر می رسد سبک آشپزخانه اپن ، در سال های آتی هم میهمان دکوراسیون داخلی منازل ما باشند.

آشپزخانه اپن

طراحی آشپزخانه اپن

آشپزخانه اپن باعث می شود دکوراسیون آشپزخانه اهمیت بیشتری پیدا کند. اپن معمولا مرز بین اشپزخانه و فضای مجاورش است. اپن معمولا با رنگ و جنس مصالح ساختمانی هماهنگ است مگر اینکه طراح برای تغییر رنگ و یا جنس ان دلیل خاصی داشته باشد. سطح روی اپن در طول فعالیت ساکنان منزل در آشپزخانه به عنوان فضایی برای قرارگیری وسایل و ظروف آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد.

آشپزخانه اپن

می توانید از اپن به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده کنید در این صورت باید تغییری درطراحی ان ایجاد کنید که اپن را از سایر قسمت ها متمایز کند. با تغییر در طراحی نه تنها ان را از سایر قسمت ها متمایز می کنید بلکه باعث خواهید شد اپن شما بیش از پیش خودنمایی کند و در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اپن به شما کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید به صورت قطعی اپن را به عنوان میز غذاخوری در نظر بگیرید باید به این نکته توجه داشته باشید که عرض اپن به میزان کافی باشد تا بتواند افراد به راحتی ظرف غذاخوری خود را روی ان قرار دهند. برای این کار می توانید از فضای زیر اپن صرف نظر کرده وصندلی ها را در زیر ان می توانید جای دهید.
انتخاب صندلی اپن و فضای نشیمن کنار کانترها باید با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه صورت بگیرد. تنوع محصولات در هر سبک به شما اجازه خواهد داد تا متناسب با سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آشپزخانه اپن

اگر تمایل دارید که هنگام کار در آشپزخانه و در ساعتی به جز زمان صرف غذا صندلی ها، فضای داخلی خانه را اشغال نکند بهتر است اپن آشپزخانه به شکلی طراحی شود تا بتوانید آنها را در فضای زیرین اپن جای دهید. در این مواقع بهتر است از صندلی و یا نمیکت های بدون پشتی استفاده کنید تا مانعی برای استفاده از صفحه روی اپن نداشته باشید.
ازقراردادن وسایل اضافی و هم چنین وسایل برقی روی اپن بپرهیزید، اگر فضای آشپزخانه شما کوچک تر است، حتما در خلوت بودن فضای درونی آشپزخانه بیشتر دقت کنید تا آشپزخانه شما کوچک و درهم به نظر نرسد، این موارد در دکوراسیون آشپزخانه اپن تاثیر زیادی دارد.

آشپزخانه اپن

آشپزخانه اپن به دلیل اینکه باز است و با سالن پذیرایی و نشیمن فضای مشترک دارد، معمولا از نور خوبی برخوردار است. بهترین نور برای آشپزخانه اپن ، نور طبیعی آفتاب است. بهتر است آشپزخانه شما پنجره داشته باشد تا نور خورشید به درون آن بتابد. توجه داشته باشید که جلوی ورود نور به اشپزخانه را با نصب پرده های ضخیم نگیرید. اگر دوست دارید اشپزخانه شما پرده داشته باشد ،بهتر است از پرده های نازک رنگ روشن متناسب با چیدمان اشپزخانه استفاده کنید.

آشپزخانه اپن

آشپزخانه اپن خود مدل های گوناگونی را شامل می شود. برای نمونه می توان به آشپزخانه های باز اشاره کرد. در این آشپزخانه ها حتی اپن که حد فاصلی برای قرار گرفتن بین آشپزخانه و نشیمن است وجود ندارد و با یک محیط یکسره مواجه هستیم که این نوع آشپزخانه ها برای محیط های کوچک توصیه می شوند که محیط نشیمن کوچک و دلگیر به نظر نیاید.

آشپزخانه اپن

نمونه دیگری از آشپزخانه اپن می توان به آشپزخانه های دارای جزیره اشاره کرد. در این آشپزخانه ها اپن متصل به کابینت ها تبدیل می شود به یک جزیره مستقل که از دو طرف راه دسترسی به آشپزخانه وجود دارد. مزیت هایی که این مدل آشپزخانه ها دارند که از نظر زیبایی و دسترسی می باشد باعث انتخاب آن به عنوان محبوب ترین مدل هاست ولی در کنار این مزیت ها معایبی را هم در کنار خود دارد. برای مثال در هنگام غذا درست کردن بوی غذا در تمام محیط خانه پخش می شود و یا آشپزخانه اپن همیشه باید منظم باشد، چون نامنظمی آن باعث به هم ریخته نشان دادن کل خانه می شود.

آشپزخانه اپن

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *