#


ایده های نو درباره ی طراحی بالکن ها

طراحی بالکن ها
8 آوریل 2019 بدون نظر 7091 بازدید

ایده های نو درباره ی طراحی بالکن ها

امروزه طراحی بالکن ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. با توجه به مرتفع شدن ساختمان ها و از بین رفتن دسترسی ها به حیاط برای استفاده از محیط باز، به وجود آوردن محیط هایی همچون بالکن ها موضوعی ضروری در طراحی های مسکونی شده است. نکته ای که امروزه قابل توجه است، زیبا سازی این فضا ها به منظور به وجود آوردن محیط زندگی بهتر و زیباتر است.

طراحی بالکن ها

متاسفانه با در نظر گرفتن این موضوع که متراژ آپارتمان ها هر روز کمتر از روز قبل می شود به نسبت آن طراحی بالکن ها هم کوچکتر می شوند و یا اصلا فضایی برای آن ها در نظر گرفته نمی شود. بهترین زمان استفاده از بالکن ها در فصل های تابستان و بهار است که می توان به بهترین شکل از آن ها بهره برد.

طراحی بالکن ها

نکاتی درباره ی طراحی بالکن ها

اگر طراحی بالکن ها منزل شما به نحوی صورت گرفته است که که طویل و باریک است، می توانید بوسیله ی چند صندلی کوچک و راحت که به صورت خطی می توانند در بالکن قرار گیرند، یک محیط آرام برای نشستن و چای خوردن به وجود آورید و یا حتی می توانید از میهمان هایتان در این قسمت از خانه پذیرایی کنید.
گاهی اوقات برای طراحی بالکن خانه ها میتوان یک میز و صندلی کوچک قرار داد و یک محیط خصوصی دلچسب برای مطالعه به وجود آورد. اینکه بتوانید بالکن منزلتان را سبز نگه دارید بسیار اهمیت دارد. برای انجام این کار می توانید از گلدان های گل و یا درختچه های کوچک می توان استفاده کرد.

طراحی بالکن ها

در بسیاری از مواقع در طراحی بالکن ها ی کوچک می توان از سطوح عمودی برای نصب گل و گیاه استفاده کرد. به طور مثال می توان با نصب چند الوار به دیوار و اتصال گلدان هایی که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند می توان یک تراس بسیار زیبا را به وجود آورد، که با هر روز دیدن آن شادابی و طراوت را برای شما به همراه دارد. باغچه های عمودی ایده های بسیار خوبی برای بالکن ها هستند زیرا از فضایی که گلدان ها از کف اشغال می کنند، می توان از محیط برای گذاشتن مبلمان و صندلی استفاده کرد و یا فضای بازی برای تردد و به جای آن گیاهان را به دیوار وصل کرد.

طراحی بالکن ها

نکته ی دیگری که در طراحی بالکن ها زیاد به آن ها توجه نمی شود کف سازی بالکن است. در اکثر موارد کف سازی ها بوسیله ی کاشی ها و سنگ های معمول مصرفی در ساختمان استفاده می شود. برای خاص تر کردن طراحی می توان از چمن های مصنوعی، چوب و یا سنگ ریزه ها استفاده کرد. استفاده ی همزمان از این سه متریال در کنار هم بسیار محیط را زیبا می کند و در نگاه اول اینکه این طراحی بالکن با بقیه متفاوت است کاملا احساس می شود.

طراحی بالکن ها

راه حل دیگری که می توان پیشنهاد داد گاهی اوقات برای افزایش فضای نشیمن می توان نیمکت و یا تخت هایی را برای طراحی بالکن ها ایجاد کرد که بر روی آن ها تشکچه های نرم و رنگارنگ قرار داد که بتوان به صورت جمعی بر روی آن ها نشست. طراحی و ساخت این گونه وسایل کار زیاد سختی نیست گاهی اوقات با چند تکه چوب و یا پایه های فلزی می توان آن ها را به وجود آورد و یا برای کوسن ها و تشکچه ها نیازی به خرید آن ها نیست و به راحتی و کمی سلیقه می توان آن ها را درست کرد.

طراحی بالکن ها

در طراحی بالکن ها استفاده از گوشه ها بسیار اهمیت دارد. اگر سکو ها، صندلی ها و یا تخت های نشیمن را برای گوشه های پرت طراحی کرد بسیار بهتر است. کاربری دیگری که برای بالکن ها در نظر گرفته می شود برای نگهداری وسایل و یا خشک کردن لباس هاست. اگر برای خشک کردن لباس ها جایی جزء بالکن ندارید بهتر است جایگاهی برای آن طراحی کنید.

طراحی بالکن ها

هنگامی که به طراحی بالکن ها می پردازید بهتر است، یک صفحه و یا یک حفاظی را درجلوی بالکن به وجود آورید تا لباس ها از بیرون دید نداشته باشد زیرا منظره ی منزل شما را بسیار زشت می کند و منظر شهری را هم نحت تاثیر قرار می دهد. پس با یک فکر خلاقانه می توانید هم کاربری مناسب در بالکن خانه یتان ایجاد کنید و هم محیط زندگیتان را لذت بخش طراحی کنید.

طراحی بالکن ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *