#


کوسن مبل خود را چگونه انتخاب کنید؟

1 دسامبر 2018 بدون نظر 3451 بازدید

کوسن مبل خود را چگونه انتخاب کنید؟

کوسن مبل یکی از کم هزینه ترین وسایل منزل است که تغییر زیادی را برای خانه به همراه دارد. شاید تغییر در هر وسیله ی خانه هزینه ی زیادی را به همراه داشته باشد مانند عوض کردن پرده و یا تعویض و تعمیر مبلمان منزل که باعث می شود بسیاری از افراد از تغییر در دکوراسیون منزلشان صرف نظر کنند. راه کاری که برای این کار می توان پیشنهاد داد تعویض وسایلی چون کوسن است که بسیار کم هزینه هستند.

کوسن مبل  کوسن مبل

مواردی که در انتخاب کوسن مبل مهم است:

پارچه

اصلی ترین متریالی که برای کوسن مبل استفاده می شود، پارچه است. اگر مبل منزل شما، مبل راحتی است به راحتی می توانید کوسن های متعددی متناسب با رنگ مبلمانتان تهیه کنید زیرا مبل های راحتی بیشتر سطحشان را پارچه پوشانده و تنوع در پارچه را بیشتر می توان احساس کرد ولی در مبل های استیل پارچه و چوب در تلفیق با یکدیگر هستند.

کوسن مبل  کوسن مبل

قیمت

یکی دیگر از مواردی که برای تعویض و یا خرید بسیار اهمیت دارد، قیمت آن کالا می باشد. اگر شاهد این هستید که یک کوسن مبل دارای قیمت بالایی است پس می تواند مبنی بر متریال مرغوبی است که برای این کوسن استفاده شده است. از مواردی که می تواند اصلا به چشم نیاید و یا مهم جلوه نکند، محتویات داخل کوسن مبل هاست، که اگر کیفیت نداشته باشد پس از مدتی حجم خود را از دست می دهد. البته که هر قیمت بالایی به علت کیفیت آن جنس نیست و در بعضی موارد کوسن ها به صورت انبوه تولید می شوند و این امر باعث کاهش قیمت کوسن ها می شود و این کوسن ها می توانند سالیان سال برای شما کاربرد داشته باشند و با خیال آسوده از آن ها استفاده کنید.

به طور کلی به دلیل تنوع در پارچه ها، تنوع در کوسن مبل ها هم زیاد هستند و این امر کسی را محدود به خرید طرح خاصی نمی کند و همه ی سلیقه ها و در خواست ها را در بر می گیرد. برای مبل های راحتی و مدرن دست شما برای انتخاب رنگ های متنوع باز است و می توانید از کوسن های رنگی رنگی استفاده کنید. کوسن ها می توانند جلوه بسیار زیبایی را برای نشیمنتان به همراه داشته باشند.

 کوسن مبل کوسن مبل

حتما لزومی بر هم شکل بودن کوسن مبل ها نیست و شما می توانید به طور مثال دو کوسن طرح دار و دو کوسن ساده انتخاب کنید و یکی در میان در کنار هم قرار دهید و یا از تعداد کوسن های فرد استفاده کنید و یا از چیدمان متقارن استفاده کنید.استفاده از کوسن های طرح دار شاید شما را به این فکر وا دارد که ممکن است منزلتان شلوغ شود ولی ترکیب کوسن های طرح دار با کوسن های ساده نه تنها محیط را شلوغ نمی کند بلکه تنوع را به همراه دارد. کوسن ها علاوه بر این که در طرح های مختلفی هستند در شکل های مختلفی هم هستند.

کوسن مبل

به طور مثال به شکل مستطیل، گرد، مربع و یا نمونه ای از شکل قدیمی ایرانی ، یعنی مخدعه هستند. تهیه کوسن مبل ها کار سختی نیست و با مقداری حوصله خودتان می توانید آن ها را در منزل تهیه کنید، می توانید از اضافه ی پارچه ی پرده تان و یا هر پارچه دیگری که در منزل دارید استفاده کنید، حتی اگر در زمینه نقاشی هم ماهر هستید می توانید از پارچه های ساده استفاده کنید سپس طرح مورد نظرتان را با رنگ های آکرلیک روی کوسن نقاشی کنید.

حتی این امر می تواند کمی حرفه ای تر انجام شود به طور مثال تصویر مورد نظرتان را می توانید روی پارچه کوسن مبل چاپ کنید و این کارهای زیبا را به دیگران هم هدیه دهید. اندازه ی مناسب برای کوسن ها می تواند ابعاد 35*35 ،40*40 و یا 45*45 باشد. این ابعاد برای کوسن های مربع شکل است ولی اگر کوسن های دایره و مستطیل شکل هم در نظر دارید تو همین محدوده ها می توان شکل و ابعاد مناسب مد نظرتان را بوجود آورید.

کوسن مبل

اگر مبل منزل شما از جنس چرم است می توانید بوسیله ی تعدادی کوسن نشستن بر روی این مبل ها را آسان کنید، زیرا مبل های پرم باعث سر خوردن بر روی آن می شود و برای این که این کار انجام نشود می توانید از کوسن مبل  پارچه ای بر روی مبل و در قسمت پشت قرار دهید تا سر خوردن انجام نشود. برای مبل های چرم از کوسن های طرحدار و رنگی رنگی سعی کنید استفاده نکنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *