#


چگونه موهایمان را صاف کنیم؟

13 می 2017 بدون نظر 1289 بازدید

چگونه موهایمان را صاف کنیم؟

چگونه موهایمان را صاف کنیم؟

خیلی از افراد برای زیبا تر شدن موهایشان آن را کراتینه میکنند.جالب است بدانید کراتین چیزی نیست جز پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخن ها.که باعث صاف شدن و درخشندگی موها میشود.ودر افرادی که موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو نیزعمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.وکراتین لازم  برای این کار از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود.

در طی این عمل، محصول کراتین بر روی مو مالیده می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب مو می شود.جهت انجام این روش پوشاندن کوتیکول مو با کراتین و کاربرد نرم کننده داخل مو ضروریست. پس از مراحل فوق کراتین باید از روی مو شسته شود.معمولا عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است،مشاهده می شود.و مهمترین عوارض آن عبارتند از خطر ریزش مو، نازک شدن مو،تخریب ساختمان مو،واکنش های حساسیتی مثل خارش و دانه های قرمز رنگ…

کدام مو برای کراتینه کردن مناسب است؟

حقیقت این است که کیفیت موهای طبیعی خودمان بهترین حالت ممکن است ولی اکثر ما با رنگ‌کردن‌های متعدد،و استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو،و اتو کردن‌ موها، وسشوار کشیدن‌های زیاد موهایمان را نابود میکنیم.وبعد از آن به‌ دنبال راهکاری برای ترمیم تمام این آسیب‌ها می‌گردیم. شاید بتوان گفت کراتینه کردن مو فقط برای عده‌ای توصیه می‌شود که موهای بسیار وز آن‌ها اصلا قابل شانه‌ شدن نیست.

عوارض کراتینه کردن مو:

کراتینه کردن مو به خودی خود چیز بدی نیست اما شیوه به کارگیری آن باعث بروز عوارض مخرب و خطرات متعددی می‌شود بنابراین مشتری‌های کراتینه‌ باید با این خطرات بالقوه آشنا باشند و سپس آگاهانه این کار را برای صاف و براق‌ کردن موهایشان انتخاب کنند. به طور کلی عوارضی که کراتینه مو می‌تواند داشته باشد شامل موارد زیر می‌شود.

آلرژی یا حساسیت: متاسفانه کراتینه کردن مو در برخی از افراد با بروز واکنش‌های آلرژیک همراه می باشد.این علایم شامل خارش و دانه‌های قرمز رنگ است که علایم معمول آلرژی محسوب می‌شوند. باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید تا به بدن تان آسیبی وارد نشود.

ریزش و نازک شدن مو: مشکل بسیار مهم مصرف‌کنندگان این روش، ریزش موست.در بسیاری از افراد موها پس از نخستین شست‌وشو از ریشه شروع به ریزش می‌کنند.حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالن‌های زیبایی به شما توصیه شده، استفاده شود باز هم ریزش مو وجود دارد. غیر از ریزش مو، نازک‌شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه شدن ممکن است سراغتان بیاید. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد‌ ریزش مو باشد.

سرطان:جالب است بدانید قدرت صاف‌کنندگی موها به دلیل وجود ماده ای به نام فرمالدئید است.و فرمالدئید، یک ماده سرطان‌زاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو پیدا می‌شود.و این ماده خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز سرطان دارد. بسیاری از افراد نگران کاربرد فرمالدئید در فرآورده های کراتینه کردن موها هستند.

کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی:

برای اینکه از آسیب های مواد شیمیایی کراتینه کردن مو در امان باشید میتوانید از موادی طبیعی برای این کار استفاده کنید.

روش اول:

یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل موادو توی مخلوط کن بریزید و انقدر آن را بهم بزنید که یک مخلوط یک دست و نرم و شل به دست بیاید و دقیقا بیست دقیقه قبل از حمام آنرا روی موهایتان بگذارید و بعد آن را با شامپو از روی موها بشویید.این کار را دو الی سه بار در هفته تکرار کنید تا معجزه اش را روی موهایتان احساس کنید.

روش دوم:

5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. تمام ماسک مو را به موهای خود بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه، موهایتان را شستشو دهید.

روش سوم:

مخلوط عسل و روغن زیتون نیز روشی بسیار مناسب است. می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق غذاخوری روغن یتون را با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بمالید. مانند روش قبل پس از گذشت 15 دقیقه روی موهایتان، موهای خود را آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین را به مخلوط ماسک خود اضافه کنید.روغن زیتون بهترین ماده برای رشد و سلامت موست. استفاده از روغن زیتون در موهای خشک، مانند یک معجزه عمل می‌کند. رطوبتی که روغن زیتون ایجاد می‌کند، جنس مو را لطیف تر و پوست سر را محکم تر می‌کند. ماسک مو ترکیب روغن زیتون با عسل، روشی 100% تضمینی برای از بین بردن خشکی و زبری مو است.

روش چهارم:

یکعدد تخم مرغ را با ¼ لیوان ماست و ¼ لیوان سس مایونز با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد را آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. ماسک آماده شده را به تمام موهای خود بمالید و با انگشتان هر دو دستتان به خوبی پوست سر را مالش دهید. سر خود را با یک پلاستیک ببندید و پس از یک ساعت توسط شامپو ملایمی موهای خود را با آب سرد بشویید.

ترکیب تخم مرغ و ماست یکی از بهترین ماسک‌های مو برای موهای آسیب دیده و یا تقویت کننده فوق العاده برای انواع جنس مو بوده است. پروتئین موجود در تخم مرغ و چربی طبیعی در ماست که مهم ترین آن اسیدلاکتیک است، باعث ایجاد یک تقویت کننده قوی برای مو می‌شود که رشد مو را به حداکثر می‌رساند. این ماسک می‌تواند یکی از بهترین نرم کننده‌های مو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده باشد.

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *