#


هسته انبه و معجزه هایی که برای پوست و مو دارد

31 ژانویه 2018 بدون نظر 6069 بازدید

هسته انبه و معجزه هایی که برای پوست و مو دارد

هسته انبه و معجزه هایی که برای پوست و مو دارد

انبه در صدر تمام میوه های قرار دارد و بر همه ی میوه ها پادشاهی می کند و در گوشه و کنار دنیا تعداد زیادی از افراد علاقه ی زیادی به این میوه دارند و آن را مصرف می کنند. در آیورودا (طب سنتی هند شامل داروی گیاهی، روغن های مالیدنی و غیره) هر یک از بخش های درخت انبه خواص ویژه ای دارند.

به عنوان مثال استفاده از دانه، میوه، گل ها و حتی پوست درخت نیز برای سلامت بدن خواص بسیاری دارد. اغلب افراد نوشیدن یک لیوان آب انبه خنک، خوش رنگ وغلیط را بسیار دوست دارند و از فواید استفاده از آن اطلاع دارند. ولی آیا با فواید هسه انبه نیز آشنا هستید؟ جالب است بدانید که از پودر، روغن و حتی کره هسته انبه نیز می توانید مصرف کنید.

1-استفاده از هسته انبه برای درمان شوره سر

هسته انبه می تواند به شما کمک کند که از شوره های ناخوشایند خلاص شوید. کره هسته انبه را بگیرید و آن را به سرتان بمالید، با این کار می توانید علاوه بر درمان شوره سرتان، موهای تان را هم تقویت کند و به آن ها جلوه و درخشندگی خاصی را ببخشد. برای این که اثر بخشی بسیاری داشته باشد می توانید کره هسته انبه را با روغن خردل و یا عسل ترکیب کنید تا از طاسی سر، ریزش و زود سفید شدن موهای تان پیشگیری کنید. برای به دست آوردن کره هسته انبه باید چند عدد هسته انبه رسیده را تهیه کنید و در جای گرم، خشک و پرسایه نگه دارید تا به طور کامل خشک شوند.

هنگامی که هسته ها کاملا خشک شدند و پوسته بیرونی آن ها خشک و داخل شان پوچ و شکننده شد به راحتی می توانید مغز داخل آن را بیرون بیاورید و در یک ظرف مناسب نگه دارید. در واقع همین مغز هسته انبه است که دارای مواد مقوی و دارویی می باشد. تا جایی که می توانید هسته خشک شده را پودر کنید و با کمی آب ترکیب کنید. زمانی که می خواهید آب را اضافه کنید به شکل قطره قطره اضافه کنید تا خمیر به دست بیاورید و موادتان تنها به اندازه یک قاشق شود. به این خمیر کره هسته گفته می شود که فواید دارویی زیادی دارد.

2-استفاده از پودر هسته انبه برای داشتن دندان ها و لبخندی زیبا

پودر هسته انبه را هم می توانید مانند دستور العمل تهیه کره آن را هم درست کنید. هسته هایی که خشک کرده اید را پودر کنید و مقداری از آن را بر روی کف دست تان بریزید و پس از آن مسواک را کمی نم دار کنید و سپس به پودر آغشته کنید. مانند همیشه مسواک بزنید تا دندان های تان سفید و سالم شوند.

3-استفاده از هسته انبه برای موهای سالم

روغن هسته انبه دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب سالم و ضروری، مواد معدنی و انواع مختلف ویتامین ها می باشد. این روغن را می توانید به راحتی در منزل تان تهیه و آن را استفاده کنید. ولی تهیه ی این روغن به چه صورت است؟

-لایه ی خارجی هسته انبه را جدا کنید و با کمی روغن نارگیل، کنجد، زیتون و یا خردل ترکیب کنید.

-پس از این که مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب کردید، آن را درون ظرف مناسبی بریزید و برای مدت زمان یک هفته در معرض نور خورشید قرار دهید.

-پس از این که یک هفته به اتمام رسید روغن برای مصرف حاضر و آماده می باشد. استفاده منظم و مرتب این روغن می تواند مانع ریزش و سفید شدن زود هنگام موها شود.

4-استفاده از هسته انبه برای سلامت پوست

روغن هسته انبه مرطوب کننده عالی برای پوست می باشد. روغنی که از هسته انبه به دست می آید در انواع مختلف لوسیون ها و کرم های ویژه زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن مقدار زیادی از مواد مقوی و لازم برای پوست تان را فراهم می کند و از بروز چین و چروک های احتمالی پوست جلوگیری می کند. روغن هسته انبه بر روی پوست صورت بدون هیچ چربی و روغنی می باشد.

5-استفاده از هسته انبه برای لب های خشک

از روغن هسته انبه می توانید به عنوان یک بالم لب صد در صد طبیعی مصرف کنید. این روغن به خاطر آبرسانی مناسبی که دارد می تواند از خشک شدن لب ها و در نتیجه ترک خوردگی آن ها جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنیم که هر شب پیش از این که بخوابید مقداری روغن هسته انبه را بر روی لب های تان بمالید. این روغن با جوان سازی سلول های پوست و هیدراته نگه داشتن آن ها باعث می شود که از ایجاد سلول های مرده پوست پیشگیری کند و خشکی و ترک خوردگی های لب را به سرعت بهبود می بخشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *