#


روش های خانگی برای از بین بردن زردی ناخن

زردی ناخن
6 اکتبر 2017 بدون نظر 939 بازدید

روش های خانگی برای از بین بردن زردی ناخن

روش های خانگی برای از بین بردن زردی ناخن

یکی از کارهایی که برای زیباتر شدن ناخن ها انجام می شود مانیکور و پدیکور و طراحی با لاک های زیبا و رنگارنگ ناخن هاست ولی انجام این کار باعث می شود که به ناخن های شما آسیب وارد شود و بعد از مدتی ناخن های تان زرد شود.

علت زرد شدن ناخن چیست؟

1-مهم ترین دلیلی که برای زرد شدن ناخن ها وجود دارد به کار بردن رژیم های غذایی نادرست است. اگر در رژیم غذایی که دارید کلسیم و ویتامین های گوناگون کم باشند اولین علائم بر روی موها و ناخن ها به وجود می آید.
2-برخی از بیماری ها هم باعث زرد شدن ناخن ها می شوند مانند: بیماری های کبدی، کلیوی و ریوی.
3-اگر بهداشت را رعایت و از ناخن های تان مراقبت نکنید باعث زیاد شدن قارچ ناخن می شود و در نتیجه ناخن های شما از بین خواهد رفت.

زردی ناخن

زردی ناخن

آب لیمو و رفع زردی ناخن

برای اینکه بتوانید این روش خانگی را انجام دهید به مقداری آب لیمو، مسواک نرم و کمی آب گرم نیاز دارید. درون یک لیوان آب ولرم نصف یک لیمو را آب بگیرید و داخل آن بریزید. نان های تان را درون ظرف بگذارید و 10دقیقه درون آن نگه دارید، سپس با یک مسواک نرم بر روی قسمت هایی که زرد شده است بکشید. بعد از اتمام این کار ناخن های تان را با آب شست و شو دهید و یک مرطوب کننده ی مناسب بر روی ناخن های تان بزنید. شما می توانید این روش را هفته ای یک بار استفاده کنید. آب لیمو یک عامل سفید کننده ی طبیعی است و برای از بین بردن زردی ناخن ها بسیار مناسب می باشد.

هیدروژن پراکسید و از بین رفتن زردی ناخن

برای انجام این مورد شما چهار قاشق هیدروژن پراکسید به همراه یک فنجان آب و یک مسواک نرم لازم دارید. هیدروژن پراکسید را درون فنجان آب ریخته و ناخن های تان را داخل آن بگذارید. اجازه دهید که ده دقیقه ناخن های تان داخل این محلول بماند و سپس توسط یک مسواک نرم روی ناخن های تان بکشید. بعد از به پایان رسیدن این کار از یک مرطوب کننده برای ناخن های تان استفاده کنید.
خاصیتی که هیدروژن پراکسید دارد باعث سفید شدن ناخن های تان می شود. این نکته را به یاد داشته باشید که برای این کار از هیدروژن پراکسید سه درصد استفاده کنید.

خمیر دندان سفید و از بین بردن زردی ناخن

برای انجام این کار شما به یک خمیر دندان سفید و یک مسواک نرم احتیاج دارید. روی ناخن های تان را با مقدار کمی خمیر دندان بپوشانید و بعد از مدت یک دقیقه با یک مسواک نرم روی آن ها را بکشید. پس از آن ناخن های تان را با آب شست وشو دهید. زدن مرطوب کننده بر روی ناخن های تان را از یاد نبرید.

زردی ناخن

زردی ناخن

جوش شیرین و رفع زردی ناخن

شما می توانید برای انجام این کار از نصف قاشق جوش شیرین، 1قاشق هیدروژن پراکسید، پنبه، یک فنجان آب ولرم و اگر دوست داشتید به مقداری آب لیمو احتیاج دارید. تمام این مواد ها را به خوبی با هم ترکیب کنید و توسط یک توپ پنبه ای آن را بر روی ناخن هایی که زرد شده اند بکشید. جوش شیرین با خواص لایه بردای و سفید کنندگی ای که دارد می تواند زردی ناخن ها را از بین ببرد. استفاده از این روش هفته ای یک بار توصیه می شود.

سرکه سیب برای رفع زردی ناخن

اگر می خواهید این روش ساده را انجام دهید به مقداری سرکه سیب و یک فنجان آب گر احتیاج دارید. سرکه سیب و آب ولرم باید به میزان مساوی باشند. آن ها را با هم ترکیب کنید و ناخن های تان را داخل آن قرار دهید و بگذارید که 20دقیقه درون آن بماند. بعد از این مدت توسط یک حوله ناخن های تان خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید. شما می توانید این روش را در هفته سه بار انجام دهید.

پوست پرتقال و رفع زردی ناخن

این روش راحت ترین و موثر ترین راهی است که می توانید برای از بین بردن زردی ناخن های تان استفاده کنید. فقط کافیست پوست پرتقالی که نوش جان کرده اید را بر روی ناخن های تان بگذارید و بعد از چند دقیقه ناخن های تان را شست و شو دهید. ویتامین c موجود در پرتقال باعث می شود که ناخن های تان سفید شود. از این روش می توانید روزی دو الی سه بار استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *