#


به جای خوردن روغن زیتون آن را بر روی پوست بگذارید

3 ژانویه 2018 بدون نظر 1389 بازدید

به جای خوردن روغن زیتون آن را بر روی پوست بگذارید

به جای خوردن روغن زیتون آن را بر روی پوست بگذارید

شاید تا به این زمان در مورد فوایدی که روغن زیتون داشته است زیاد به گوش تان خورده باشد، اینکه اگر در غذاهای تان از آن استفاده کنید چه فوایدی را به همراه دارد و… ولی احتمال خیلی زیاد تا به حال از آن به صورت موضعی کمتر استفاده کرده اید. این را بدانید که روغن زیتون برای زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن ها و غیره فواید بسیار شگفت انگیزی را به همراه دارد. فقط کافی است بدانید که از این روغن چگونه استفاده کنید. با این کار دیگر نیازی نیست که هر روز برای خرید محصولات زیبایی هزینه های زیادی را بپردازید. به وسایلی که در آشپزخانه تان دارید یک نگاه بیندازید و با استفاده از روغن زیتون محلول های معجزه آسایی را برای پوست، مو و ناخن های تان تهیه کنید.

روغن معجزه آسای ضد شوره

در ابتدا با استفاده از آب ولرم موهای تان را نم دار و مرطوب کنید. اگر موهای تان مرطوب باشد از این اطمینان دارید که روغن می تواند به طور مستقیم پوست سرتان را درمان کند و به خاطر اینکه فولیکول ها مرطوب شده اند و دیگر روغن را استفاده نمی کنند باید در مرحله دوم روغن را کمی گرم کنید. اگر روغن گرم باشد بهتر می توانید پوست خشک و شوره زده ی کف سرتان را درمان کنید.

پس از آن موهای تان را به چند دسته تقسیم کنید و روغنی زیتونی که گرم کرده اید را بر روی تمام پوست سرتان ماساژ دهید. البته این را به یادداشته باشید که روغن را به قدری داغ نکنید که موها و پوست سرتان را بسوزاند. با استفاده از یک حوله و یا کلاه حمام موهای تان را بپوشانید و بگذارید که روغن زیتون به همان حالت بر روی پوست سرتان باقی بماند تا به خوبی پوست سر را تغذیه کند. سپس موهای تان را با استفاده از شامپو شست و شو دهید و بگذارید که به حالت طبیعی خشک شود. این نکته را بدانید که بعد ازاین درمان نباید برای خشک کردن موهای تان از سشوار استفاده کنید. باد سشوار باعث می شود که بر روی پوست سرتان شوره و مشکلات دیگری به وجود بیاید.

چسب روغن زیتون برای ناخن های شما

روغن زیتون خاصیت های زیادی برای سلامت و رشد ناخن های تان دارد. شما می توانید از روغن زیتون برای سلامت ناخن های تان به روش های مختلفی استفاده کنید.

اگر ناخن شکننده دارید

برای اینکه بتوانید شکنندگی ناخن های تان را از بین ببرید می توانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را خیلی آرام گرم کنید و پس از آن یک کپسول ویتامین E را باز کنید و به آن بیفزایید. سپس این ترکیب را بر روی کوتیکول ناخن ها و سطح ناخن های تان ماساژ دهید. روغن زیتونی که در این مخلوط وجود دارد باعث قوی تر شدن ناخن های تان می شود و انعطاف پذیری ان ها را افزایش می دهد و ویتامین E موجود در این مخلوط باعث می شود که ناخن های تان تغذیه کنند.

اگر ناخن های تان نرم است

اگر می خواهید ناخن های تان را سفت و محکم کنید، باید پوست گردو را به اندازه ی نصف فنجان به خوبی بکوبید تا به صورت پودر در بیاید. بعد از این کار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق خوری روغن کرچک مخلوط کنید و پودر پوست گردو را به آن بیفزایید تا به شبیه به چسب شود. این پسب را بر روی ناخن های تان بمالید و پس از آن ناخن های تان را بشویید. برای اینکه ناخن های تان را محکم کنید می توانید این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

اگر می خواهید ناخن های تان زودتر رشد کند

برای این که بتوانید به رشد ناخن های تان کمک کنید باید نصف فنجان گوجه فرنگی رنده شده را درون یک ظرفی مانند کاشه با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و ناخن های تان را برای ده دقیقه درون این مواد نگه دارید و پس از آن ناخن های تان را بشویید و با استفاده از یک حوله آن ها را خشک کنید. گوجه فرنگی حاوی بیوتین می باشد که نوعی ماده طبیعی به حساب می آید و برای رشد ناخن ها و مو مفید می باشد. روغن زیتون هم به حفظ ناخن ها و کوتیکول ها کمک می کند.

هم نرم کننده هم لایه بردار

روغن زیتون دارای اثرات زیادی برای پوست می باشد. می توانید با استفاده از روغن زیتون علاوه بر اینکه پوست تان را مرطوب می کنید به خوبی منافذ آن را تمیز و پاک کنید.

کرم شب بسازید

برای این کار می توانید یک واحد سرکه را با یک واحد آب و دو واحد روغن زیتون ترکیب کنید و برای خودتان یک کرم شب بسازید و پوست صورت تان را نرم کنید و رنگ آن را کمی باز کنید.

اسکراب صورت بسازید

در ابتدا صورت تان را با آب مرطوب کنید و پس از آن با استفاده از روغن زیتون ماساژ دهید. بعد از این کار کمی شکر بر روی کف دست تان بریزید و بر روی روغن زیتونی که بر روی صورت تان زده اید بمالید. همه ی بخش های صورت تان را با شکر به آرامی ماساژ دهید. با این کار سلول های مرده ای که بر روی پوست تان وجود دارند از بین می روند و در نتیجه پوست صورت تان به طور طبیعی درخشان  و سالم می شود.

پاک کننده صورت

درون یک مخلوط کن نصف فنجان روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری از صابونی ملایم، دو قاشق غذاخوری آب و دو قاشق غذاخوری گلیسیرین بریزید و آن ها را به آرامی با یکدیگر ترکیب کنید تا تبدیل به یک مواد یک دست شود. پس از آن این موارد را درون یک شیشه ی در بسته بریزید. هر دفعه که می خواهید این مواد را استفاده کنید مقداری از آن را بر روی کف دست تان بریزید و بر روی پیشانی تان به حالت دورانی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت تان را شست و شو دهید. شما می توانید از این مواد روزی دو مرتبه استفاده کنید.

نرم کردن پاشنه ی پاها

پیش از آن که به رختخواب بروید پاهای تان را مرطوب و نم دار کنید و با استفاده از سنگ پا سلول های مرده ای که بر روی پاشنه پا وجود دارند را از بین ببرید. پس از آن پاهای تان را با آب  و صابون بشویید و برای خشک کردن آن از یک حوله استفاده کنید. سپس کمی روغن زیتون بر روی پاشنه ی پاهای تان بریزید و به صورت دورانی جاهایی که زبر است را ماساژ دهید.

چنانچه زانو و یا آرنج تان نیز زبر شده است می توانید از این روش برای نرم کردن آن ها استفاده کنید. اجازه دهید که روغن زیتون بر روی قسمتی که ماساژ داده اید بماند و جوراب نخی را به آرامی پای تان کنید. زمانی که جوراب را به پاهای تان می کنید حواس تان باشد که روغن را از روی پای تان پاک نکند. بهتر است که تا صبح صبر کنید و با جواراب نخی بخوابید و در صبح نتیجه ی اثر روغن زیتون را مشاهده کنید.

چگونه موهای تان را نرم و لطیف می کند؟

این روغن طبیعی می تواند رطوبت موها را افزایش دهد و از وز شدن آن ها جلوگیری می کند و موخوره را می تواند بهبود ببخشد.

آبرسانی موها

شما می توانید برای تهیه ی یک ماسک مرطوب کننده پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو عدد تخم مرغ ترکیب کنید. این مواد را به خوبی هم بزنید و بر روی کف سرتان بریزید و به مدت پنج دقیقه کف سرتان را به آرامی ماساژ دهید. پس از آن با استفاده از یک کلاه پلاستیکی مو و سرتان را بپوشانید و بگذارید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی سرتان بماند.

برای نرم کردن موها

چنانچه موهایی زبر و خشن دارید می توانید سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بر روی موهای تان به عنوان یک ماسک آرام بخش ماساژ دهید. عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی می تواند پوست و موهای شما را به خوبی نرم کند. زمانی که این ترکیب را بر روی موهای تان مالیدید باید حدود سی دقیقه موهای تان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و پس از  آن موهای تان را شست و شو دهید.

اگر موهای تان وز دارد

یکی از روش هایی که می توانید برای کاهش وز موهای تان استفاده کنید روغن داغ می باشد. دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را با سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس ظرفی که این روغن ها را درون آن مخلوط کرده اید را درون یک قابلمه ای که دارای آب جوش است قرار دهید تا روغن ها کم کم گرم شوند. این را به یاد داشته باشید که روغن نباید بیش از اندازه داغ شود. سپس موها و پوست کف سرتان را با این روغن گرم ماساژ دهید و پس از ان با استفاده از یک حوله سر و موهای تان را بپوشانید و اجازه دهید تا سی دقیقه به همان حالت بماند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *