#


اطلاعات تان را در مورد عطر بالا ببرید

عطر
19 سپتامبر 2017 بدون نظر 925 بازدید

اطلاعات تان را در مورد عطر بالا ببرید

اطلاعات تان را در مورد عطر بالا ببرید

مواد سازنده عطر

هر گونه عطر تقریباً از سه بخش به وجود می آید که حدوداً تفاوتی در بین فراریت آن با وزن مولکولی آن دارد.

جزء اول

به جزء اول تاپ نوت گفته می شود، این بخش دارای فراری ترین ماده و تعیین کننده ترین بو می باشد که در ساخت عطر از آن استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد.

جزء دوم

به جزء دوم میدل نوت می گویند که مصبت به بخش اوک از کمترین فراریت بهره می برد و معمولاً رایحه یک گل (بنفشه، یاس و غیره) است.

جزء سوم

این جز آخرین بخش است که آن را اندنوت می گویند. این بخش هم کمترین فراریت را دارا می باشد و فقط از یک رزین یا پلیمر مومی تشکیل می شود.

سیوتون: اصلی ترین سازنده عطر

اکثر عطرهایی که وجود دارد متشکل از اجزاهای زیادی هستند. این عطرها از نظر شیمیایی اغلب ترکیب های کمپلکس هستند. بعد از اینکه تجزیه مواد عطر طبیعی پیشرفت کرد از مخلوط های آلی سنتزی خالص مصرف شد که بوی آن ها شبیه به بوی یک عطر خاص بود. به طور مثال یک نمونه از آن سیوتون است که شبیه یک کتون حلقوی می باشد که از سیویت به دست می آید.

سیویت ماده ای به دست آمده از غده های گربه سیویت است. این حیوان شباهت زیادی به گربه دارد که آن را می توان در اتیوپی و آفریقای مرکزی به دست آورد. سیوتون یکی از با ارزش ترین موادی است که در ساختن عطر از آن استفاده می شود. در این روزها سیوتون به شکل سنتزی وجود دارد.
سیویت مجموعه ای از مواد جذب کننده جنسی است که مانند مشک عمل می کند. این مواد جذب کننده در عطرهایی که موثر است توسط رایحه های گل و گیاه پوشش داده می شود که این جذب کردن اول از بوی خوب شروع می شود. ولی اثر اصلی را سیویتون یا مشک می گذارد.

عطر

عطر

نکاتی درارتباط با عطر و استفاده از آن

چه فرقی بین عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو کلن وجود دارد؟
تنها فرقی که در این محصولات وجود دارد مقدار غلظت عصاره روغنی در ساخت رایحه های گوناگون است. این را بدانید که هر چه در یک رایحه غلظت عصاره روغنی بیشتر باشد از ماندگاری بالایی برخوردار است.
عطر یا perfume غلیظ ترین عصاره است که غلظت آن بین 15 تا 40درصد است که خالص ترین بویی است که ماندگاری بالایی دارد. این عطر گران قیمت ترین عطر است.

پس از این عطر، Eau de perfume که غلظتش بین 7 تا 15درصد است یکی از عطرهایی است که رایج می باشد. این عطر هم ماندگاری خوبی دارد و به گرانی عطر هم نیست.
غلظت ادو توالت حدوداً 1 تا 6درصد است که رایحه آن ملایم است و ماندگاری بالایی ندارد. برای اینکه هیچوقت این بو تمام نشود باید در طول روز چند بار از آن استفاده کنید.
ادوکلن که آخر از قهمه است همانند ادو توالت عمل می کند. بوی ان ملایم است و ماندگاری اش هم مانند ادو توالت است.

چرا ماندگاری بعضی از بوها بیشتر از بقیه بوها است؟

معمولا افرادی که پوست چربی دارند ماندگاری عطر بر روی پوست آن ها بیشتر از کسانی است که پوست خشکی دارند. زیرا پوستی که چرب است به دلیل مرطوب بودنش باعث ماندگاری بیشتر عطر می شود.

با چه کاری می توانیم بوی عطرمان را زیاد کنیم؟

همان گونه که در قسمت قبل گفتیم اگر می خواهید که عطرتان از ماندگاری بالا بهره ببرد باید پوستتان چرب باشد. اگر لازم بود می توانید چندین بار در روز عطرتان را تجدید کنید.
توصیه ما به شما این است که عطرتان دپرا د رپشت گوش، گردن و یا پوست خود بزنید این کار باعث می شود که عطرش بیشتر پراکنده شود و زود از بین نرود.

چرا در همه عطرها الکل وجود دارد؟

الکل باعث می شود که بوی عطر روی پوست شما باقی نماند و از روی پوست شما از بین برود. اگر در عطر الکل نباشد هیچکس متوجه بوی عطر شما نمی شود و فقط خوتان هستید که این بو را استشمام می کنید.

چگونه از زود فاسد شدن عطرمان جلوگیری کنیم؟

ظرف عطرتان را در جایی که خشک، خنک، دور از پنجره و نور خورشید است قرار دهید. چون اگر نور مستقیم آفتاب به عطرتان بخورد باعث می شود که اختلالاتی در مواد تشکیل دهنده عطر به وجود بیاید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید عطرتان دوام بیشتری داشته باشد آن را همیشه داخل جعبه خودش بگذارید.

عطر

عطر

چرا بعضی از عطرها گران هستند؟

به دلیل این که بعضی از مواد تشکیل دهنده عطرها طبیعی و گران هستند. برای اینکه 452 گرم روغن گل محمدی را به دست آورید باید از یک تن بیشتر گلبرگ آن را استفاده کنید که هزینه آن برابر با سه تا چهار هزار دلار می باشد. این موضوع در مورد اکثر عطرهایی که دارای روغن های اساسن دارد هستند صدق می کند.

برای نگه داری عطر باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

عطرها را نباید در جایی که حرارت و یا سرمای بی ش از اندازه دارد نگه داری شود. این را به یاد داشته باشید که همیشه درب عطرها را محکم ببندید تا باعث نشود که بخار شود. سعی کنید که عطرها را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *