#


آکنه در کمر: چگونه از جوش های سر سیاه و سر سفید خلاص شوید

پوست
25 جولای 2017 بدون نظر 1099 بازدید

آکنه در کمر: چگونه از جوش های سر سیاه و سر سفید خلاص شوید

آکنه شایع ترین بیماری پوست در ایالات متحده است. این می تواند سبب جوش های سر سفیر سر سیاه و قرمز شود.

طبق آکادمی آمریکایی پوست، 40 تا 50 میلیون آمریکایی در هر زمان آکنه دارند.

آکنه تمایل دارد در دوران بلوغ شروع به فعالیت کند و اکثر افراد در طول این مدت آن را تجربه می کنند قبل از اینکه خود را در نوجوانان یا اوایل دهه 20 میلادی حل کند. با این حال، برای بعضی از مردم می توانند به اواخر دهه 20 و حتی 30 سالگی بروند.

شدت آن می تواند از چند نقطه به خوشه های بزرگتر مناطق آسیب دیده متفاوت باشد. به غیر از پشت، آکنه می تواند روی صورت، گردن و سینه ظاهر شود. اگر آکنه درمان نشده باقی بماند، لکه های تیره و زخم های دائمی ممکن است بر روی پوست ظاهر شود.

حقایق سریع در برابر آکنه

پوست چرب، سیاه و سفید، سفید سر، نقاط قرمز، جوش و زخم پر شده از زرد، و زخم ها همه ویژگی های آکنه در پشت هستند.
افرادی که به آکنه مبتلا هستند، دارای غدد تولید کننده چربی هستند که به برخی از هورمون ها حساس هستند.
درمان های زیادی برای آکنه از جمله درمان موضعی و دارو وجود دارد.
هنگامی که آکنه خفیف می آید، ادامه استفاده از داروهای بدون نسخه بعد از اینکه مشکل اصلی حل شده است، کمک می کند تا از خشکی ها جلوگیری شود.

چگونگی از بین بردن آکنه پشت

چندین گزینه درمانی برای کمک به افراد از آکنه در پشت خود وجود دارد.

کرم موضعی

بیشتر درمان ها شامل مصرف داروهای موضعی به طور مستقیم به پوست است. این ها معمولا انتخاب اول برای درمان آکنه خفیف تا متوسط می باشد.

برای افرادی که فقط چند لکه دارند، داروهای بدون نسخه اغلب با مشکل مواجه می شوند. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که از یک محصول حاوی پراکسید بنزویل یا اسید سالیسیلیک استفاده کند.

مردم باید دارو را به تمام بخش های آسیب دیده پشت، نه فقط لکه ها، معمولا یک یا دو بار در روز استفاده کنند. این نوع درمان معمولا در عرض 4 تا 8 هفته پوست را تمیز می کند.

قرص ها

یک پزشک یا مراقب بهداشتی ممکن است داروهای خوراکی را تجویز کند، در صورتی که یک فرد آکنه شدید، از جمله کیست های آکنه و گره ها باشد. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آنتی بیوتیک ها برای کشتن باکتری و کاهش التهاب: بعضی اوقات، پزشکان این داروها را همراه با دارو موضعی تجویز می کنند. فرد ممکن است نیاز داشته باشد تا 2 تا 6 ماه طول بکشد.
قرصهای کنترل قند و داروهای دیگر که بر هورمون تاثیر می گذارند: این می تواند مقدار روغن پوست را کاهش دهد، اما می تواند 3 تا 4 ماه طول بکشد. این گزینه که تخمک گذاری را قطع می کند ممکن است برای دختران جوان نوجوان مناسب نباشد.
ایزوترتینوئین: این یک داروی قوی است که می تواند تا 2 سال پس از درمان به نفع افراد باشد. با این وجود، این پدیده باعث ایجاد عوارض جانبی می شود – این می تواند به نوزاد آسیب برساند، به این معنی که برای زنان که قصد بارداری دارند مناسب نیست. قبل از تجویز ایزوترتینوئین، پزشکان ممکن است دستورالعمل های خون را مرتب کرده و در هنگام استفاده از آنها به نظارت بر مردم ادامه دهند.

با برخی از داروها، به ویژه ایزوترتینوئین، نگرانی هایی وجود دارد که می تواند منجر به افسردگی و احساسات خودکشی شود. ایزوترتینوئین همچنین می تواند باعث خشکی پوست، به ویژه در اطراف لب ها شود، بنابراین مرطوب کننده لب توصیه می شود.

همچنين، ايزوترتينوئين ممكن است سبب بروز مشكلات مفصلي در اثر خشک شدن و كاهش روانكاري مفاصل شود.

روش های پوستی

لیزر و سایر روشهای نور میتواند سطوح p.acnes را بر روی پوست کاهش دهد، اما شواهد محدودی برای حمایت از اثربخشی این روش وجود دارد. متخصصان پوست گاهی اوقات پوستی شیمیایی را برای درمان مشکی و پاپول ارائه می دهند.

زهکشی و استخراج یک روش برای حذف کیست های بزرگ آکنه است اگر آنها به دارو پاسخ نمی دهند. این کمک خواهد کرد که درد را کاهش دهد اما احتمالا یک اسکار را ترک خواهد کرد.

چگونه می توان از بازگشت آن جلوگیری کرد

لباس ورزشی تنگ که تکان خوردن در کنار پوست در پشت و بلوک منافذ را سخت می کند ممکن است به شیوع بیماری کمک کند. مردم باید لباس ها و شلواری گشاد مخصوصا در یک جلسه ورزشی سنگین را در نظر بگیرند.

نکات دیگر برای کاهش خطربرگشت ابتلا به آکنه :

شستشو پس از عرق کردن
با استفاده از انگشتان دست به پاکیزگی ملایم و غیر ساینده استفاده کنید
اجتناب از محصولاتی که پوست شما را تحریک می کند
اسکراب زدن مناطق آسیب دیده
ظاهر شدن، برداشتن یا فشردن نقاط، زیرا ممکن است به گسترش و زخم شدن آنها منجر شود
اقامت در خارج از خورشید و اجتناب از تخت برنج، زیرا آسیب دیده پوست بیشتر مستعد آکنه است

آکنه چیست؟

گاهی اوقات، کیست های منزجر کننده بزرگ می توانند در پشت ایجاد شوند. این ممکن است بدون باز شدن و یا با باز شدن بهبود یابد. پوستی که تحت تاثیر آکنه قرار دارد ممکن است به لمس حساس باشد، احساس گرمی شود یا دردناک باشد.

شدت آکنه برگشتی می تواند متفاوت باشد. درجه 1، یا آکنه خفیف، معمولا شامل چند لکه است و ممکن است شامل جوش سر سفید، سر مشکی و جوش باشد. درجه 4 آکنه شدید است و توسط بسیاری از نقاط و یا کیست مشخص می شود.

علل برگشت آکنه

هنگامی که سطح هورمون ها در خون افزایش می یابد، غدد تولید بیش از حد روغن می کنند. در همان زمان، سلول های پوست مرده که به درستی نمی ریختند، فولیکول ها را می گیرند. ترکیبی از این فرایندها منجر به افزایش تولید چربی می شود و در نتیجه جوش سر سفید وسر مشکی به وجود می آید.

هر کس باکتری Propionibacterium acnes زنده را بر روی پوست خود دارد، و برای بسیاری از مردم، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. اما ایجاد روغن روی پوست توسط افرادی که مستعد آکنه هستند، ایجاد محیط مناسب برای رشد باکتری ها می شود. این می تواند منجر به التهاب و تشکیل لکه های پر شده یا قرمز شود.

به گفته انجمن بریتانیا متخصصین پوست، شواهد کمی وجود دارد که غذاهای خاصی نظیر شکلات یا غذاهای سریع می توانند باعث آکنه شوند.

با این حال، آکادمی پوست متخصصان پوست به مطالعات نشان می دهد که برخی از کربوهیدرات ها، از جمله نان سفید و چیپس سیب زمینی، سطح قند خون را افزایش می دهند که یک عامل موثر برای آکنه است.

چشم انداز

اکثر افراد در طی نوجوانی آکنه را تجربه می کنند، و برای بسیاری از آنها خود را حل خواهد کرد. برخی از درمان های موجود وجود دارد که آکنه را درمان نخواهند کرد اما شیوع آن را کم می کند.

بدون درمان، آکنه می تواند باعث آزار دائمی، عزت نفس پایین، افسردگی و اضطراب شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *