#


از من تا ما:نکاتی برای موفقیت در اولین سال ازدواج!

6 آگوست 2017 بدون نظر 1237 بازدید

از من تا ما:نکاتی برای موفقیت در اولین سال ازدواج!

گذرا، سازش، سعادت، سخت، خسته کننده، کار، هیجان، استرس زا، صلح آمیز و شگفت انگیز، برخی از کلمات مورد استفاده برای توصیف اولین سال ازدواج در میان دوستان و همکاران من است.

بیشتر زوج های متاهل موافقند که سال اول ازدواج می تواند از سعادت و هیجان تا تنظیم و گذار متغییر باشد. اختلاف های خانوادگی، زوج های اولین بار ازدواج کرده ، زوج هایی که قبلا ازدواج کرده اند و سابقه خانوادگی می تواند تاثیر زیادی در اولین سال ازدواج داشته باشد. هر زن و شوهر سهم منحصر به فرد خود را از موفقیت ها و موانع تجربه خواهد کرد.

شوهرم و من هر دو بچه هستیم، هرگز قبلا ازدواج نكرده ایم و فرزندی نداشته ایم. ما به سالگرد دومین سال ازدواج مان نزدیک می شویم و سهم مان از تحولات و هیجان را تجربه کرده ایم. واژه هایی که برای توصیف اولین سال ازدواج مان می توانم از آنها استفاده کنم شامل ارتباطات، صبر و شکیبایی، خودخواهی و سازگاری است.

چه اینکه شما برای چندین سال قبل از ازدواج با هم قرار می گذاشتید یا اینکه برای مدت کوتاهی قبل از ازدواج خود به صورت عاشقانه با هم قرار می گذاشتید، راهنمایی های زیر به شما کمک می کند تا اولین سال ازدواج موفقیت آمیز و خوشحال کننده ای را پشت سر بگذارید.

سنت های خودتان را ایجاد کنید

روال های عادی روزانه و تعطیلات،عادت های معمولی هستند که از خانواده های ما به ما تزریق شده است. شما سنت ها، آیین ها، عادت ها، عقبه و عقاید خود را به خانواده جدید خود می آورید. در بیشتر اوقات این سنتها درگیر هستند، که می تواند منجر به ایجاد مشکل در ازدواج جدید شما شود. یک سنت جدید در خانواده جدید خود بسازید. به جای اینکه انتخاب کنید که شما خانه کدام خانواده را برای تعطیلات انتخاب می کنید؛ جشن تعطیلات را میزبان خانواده جدید خود باشید یا برنامه تعطیلات،گردش تعطیلات آخر هفته و یا هر فعالیت دیگری که پیوند را با همسر جدید خود تقویت می کند را انجام دهید. به یاد داشته باشید که همسر شما در اولویت قرار دارد و او اولین عضو خوانواده جدید شماست.

روی رویاها و اهداف بحث کنید

رویا پردازی و انتخاب هدف برای خود با ازدواج شما پایان نمی یابد بلکه این تازه آغاز کار است، زیرا شما هم اکنون یک شریک زندگی طولانی برای به اشتراک گذاشتن این آرزوها و رویاها دارید. برنامه ای را برای اهدافی که می خواهید با هم به دست آورید، بنویسید و آنها را روی کاغذ بنویسید تا برای آنها تلاش کنید. هنگامی که به اهدافی مانند داشتن فرزند و امور مالی می رسیم، مهم است که در یک صفحه یادداشت قرار گیریم.اغلب اوقات رویاها و اهداف خود را مورد بحث قرار دهید.

لیست تمام لحظات خوب و موفقیت ها را نگه دارید

اغلب، موانع، پیچیدگی ها و سختی های زندگی می تواند لحظات خوب و موفقیت های کوچک ما را به زیر سایه خود ببرد. به عنوان یک زن و شوهر، شما از مشکلات و سختی ها سهم خود را به همراه خواهید داشت، لذا ضروری است که هر زمانی که فرصتی داشتید، موفقیت های بزرگ و کوچک خود را جشن بگیرید.
شوهرم و من به تازگی یک “شیشه موفقیت” را آماده کرده ایم که ما در آن هر یک از لحظات خوب یا موفقیت هایی که ما به عنوان یک زن و شوهر تجربه کردیم، می نویسیم. ما قصد داریم که هر قطعه کاغذی را ازاین شیشه در پایان سال برداریم تا تمام زمانهای خوبی که ما در طول سال به عنوان یک زن و شوهر به اشتراک گذاشته ایم را داشته باشیم. این نیز یک سنت عالی دیگر برای جشن سالگرد ازدواج شما است!

اغلب اوقات با یکدیگر ارتباط برقرار کنید

یکی از بزرگترین هدایای که می توانید به فردی که دوستش دارید بدهید، ارتباط برقرار کردن با اوست. برای برقراری ارتباط به عنوان یک زن و شوهر؛ یک شنونده وجود دارد و یک به اشتراک گذارنده یا همان گوینده. مهمتر از همه، در حالی که شما در حال گوش دادن هستید، به یاد داشته باشید که شما برای فهمیدن همسر خود به او گوش می دهید نسبت به زمانی که شما برای پاسخ دادن سوال او به او گوش می دهید. داشتن مکالمات ناراحت کننده اما ضروری، پیوند شما را تقویت خواهد کرد. در حالیکه ارتباطات در حال انجام است ضروری است که ما از یکدیگر کینه به دل نگیریم، و باعث شود عشق و محبت ما از بین برود یا شریک زندگی خود را با سکوت مجازات کنیم. اغلب اوقات با هم صحبت کنید، اجازه دهید صبت کردن اتفاق بیفتد و هرگز با ناراحتی از یکدیگر به تختخواب نروید.

عصر تکنولوژی رایگان خود را ایجاد کنید

در سال 2017 ایمیل، رسانه های اجتماعی و پیام های متنی، حتی هنگامی که افراد با عزیزانشان ارتباط برقرار می کنند کاملا فراگیر شده است. چند بار تا حالا زوج هایی را دیده اید که در شب سر خود را در تلفن هایشان دفن کرده اند؟ زندگی ما پر از حواس پرتی است و اغلب اوقات، فناوری می تواند بزرگترین حواس پرتی یا مانع ارتباطات ما باشد. سعی کنید یک عصر در هر هفته (حتی اگر چند ساعت باشد) را بدون هیچ تکنولوژی تحمیل نکنید. تنها بر روی یکدیگر تمرکز کنید، واقعا برای یکدیگروقت بگذارید و اجازه دهید این آتش در درون شما شعله ور باقی بماند.

” زمان من”، یا زمان برای دوستان خود

شما تعهد های ازدواج زناشویی خود را با یکدیگر مبادله می کنید، شما “یکی” هستید و … .. حفظ هویت و فردیت خود در ازدواج ضروری است. نادیده گرفتن فردیت ما یا از دست دادن هویت ما در ازدواج ما می تواند منجر به احساس پشیمانی، از دست دادن، خشم و ناامیدی شود. زمان بندی جداگانه نیز به ما اجازه می دهد تا از رابطه خود بیشتر قدردان باشیم و باعث تقویت عشق بین خود شویم.

هیچ ازدواجی بدون معایب نیست، حتی در “سعادت”آن. به یاد داشته باشید، هر روز متفاوت است، هر ازدواج متفاوت است. فقط به این دلیل که سال اول شما با تعطیلات، گل رز و هدایای گران قیمت پر نمی شود آن را به هیچ وجه عادی نمی کند. انتظار چالش در سال اول را داشته باشید. این چالش ها و موانع را به عنوان فرصتی برای رشد به عنوان یک زن و شوهر در نظر بگیرید. اولین سال ازدواج پایه گذاری یک ازدواج قوی، دوست داشتنی و ماندگار است. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد به یاد داشته باشید که شما در یک تیم قرار دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.