دوشیدن پستان و شیر دوشها

No votes yet.
Please wait...

دوشیدن پستان و شیر دوشها

هدف از دوشیدن پستانها با دست یا شیردوش ، تهیه شیر برای نوزادی است که نمی تواند با نمی خواهد پستان را بگیرد ، حتی اگر شیر مادر زیاد باشد ، نوزاد کوچک و نارس ممکن است ناتوان تر از آن باشد که بتواند پستان را بمکد و با بتوان به منظور تغذیه او را از گرمخانه ( دستگاه با اکیمانور) بیرون آورد . این نوزاد را می توان با شیر دوشیده شده مادر ، به وسیله شیشه با قطره چکان غذا داد ، ولی مادری بیمار وبستری است و با تماس او با نوزاد به گونهای قطع شده است ، می توان شیرش را دوشید و به کودک داد با دور ریخت ، تا زمانی که بتواند باردیگر فرزندش را خود تغذیه کند .

اگر می خواهید با شیر فراوان کودک را تغذیه کنید ، باید پستانها را به شکل منظم بدوشید . ولی اگر می خواهید فرزند را از شیر بگیرید ، هروقت سینه ها پرشیر بود که نیمی از آنها را خالی کنید .

دانستن چگونگی دوشیدن پستان لازم است و آن را می توان از پرستاران با افراد با تجربه آموخت و این کار ابتدا دشوار به نظر می رسد اما با تمرین آسان می شود.

شیر به وسیله غده های ترشحی که در تمام بسان پراکد ماند تولید می شود و از راه مجراهای باریک در۱۵ تا ۲۰ حفره با کیسه شبری ، زیر هاله (دایره تیره اطراف نوک پستان )  جمع می شود هرحفره شیری به وسیله مجرایی کوتاه بوک پستان راه دارد و بنابراین دوشیدن ، عبارتست از فشردن این کیسه های شیری و خارج کردن شیر از آنها .. و اگر منظور از دوشیدن، تغذیه کودک نباشد، می توانید از هرظرفی استفاده کنید ، ولی اگر می خواهید شیر دوشیده را به کودک بدهید ، طرف را با آب و صابون بشویید و شیشه شیر را تا زمان تغذیه کودک دور از آلودگی (استریل) نگاه دارید.

دوشیدن با انگستان

عادی ترین راه دوشیدن پستان ، فشردن سطم و بیایی آن با اگست پست وبابات . ابتدا دست را با آب و صابون بشویید .. نوک انگشتان را در دو طرف لبه هاله و مقابل هم قرار دهید و آنها را به عمق بستان

فروکنید تا دنده ها را حس کنید و هاله را که کاملا بین شست و سبابه قرار گرفته است به طور منظم بدوشید ، معمولا دست راست برای دوشیدن سینه چپ ودست چپ برای نگاه داشتن فنجان یا ظرف شیر به کار میرود .

نکته مهم آن است که انگشتان را درست روی لبه هاله قرار دهید و به عمق پستان فروبرید . نوک پستان را نباید گرفت با فار داد . اگر موقع دوشیدن ، انگشتان را به یکدیگر نزدیک کنید و به طرف نوک پستان بکنید ، این عمل کامل تر صورت می گیرد و بعد از مدت کمی انگشتان را مانند عقربه های ساعت دورهاله بگردانید تا تمام حفره های شیری خالی شوند و خستگی آنها نیز کاهش یابد.

دوشیدن با شست و فنجان سس دراین شیوه ، هاله را بین انگشت شست و لبه فنجان قرار می دهید ، اگر شیر را برای مدتی نگه میدارید ، فنجان باید آلوده به میکرب نباشد ، ابتدا دست را با آب و صابون بشویید و فنجان را با دست چپ نگاه دارید ولبه زیری آن را درست روی خط ولبه زیری هاله بگذارید و پستان را به داخل آن فرو برده و دهانه فنجان را کمی راست کنید و انگشت شست دست راست را روی خط بالایی هاله بگذارید و هاله را بین شست ولیه فنجان فشار دهید و دوشیدن پستان پر حدود ۲۰ دقیقه واگر تازه کار باشید بیشتر طول میکشد.

اگر بخواهید بعد از تغذیه کودک و پستان را بدوشید وقت کمتری لازم است و شیر پستان بر با فوران و در حالت نیم پر قطرهای خارج می شود و با قطع جریان شیر، باید دوشیدن را متوقف کرد . معمولا اگر ۱۰ دقیقه صبر کنید ، باز هم از پستان شیر خارج می شود ، ولی دوشیدن دوباره آن دیگر ضروری نیست.

شیر دوش

ساده ترین و ارزان ترین شیردوش ، یک لیوان شبنما پست که حبابی لاستیکی برای مکیدن دارد . شیردوش برقی را با سهولت بیشتری می توان مورد استفاده قرار داد. وی / ۱۵۲ – نوک بوش – نوکیوش از سرشیشه لاستیکی متصل به یک شیشه مخروطی درست شده است که در قسمت جلوی پستان فرار می گیرد . نوع نمام لاستیکی آن بهتر است و با مکیدن آن توسط نوزاد ، یک فضای خالی در مخروط ایجاد می شود که هاله را می مکد و درنتیجه مقداری شیر از آن خارج می شود و نوک پوش هنگامی که نوک

No votes yet.
Please wait...
از من بپرس

Recent Posts

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری هفته اول بارداری با تمام هیجاناتش گذشت و الان قصد داریم هفته…

5 سال ago

هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری در هفته سوم بارداری ممکن است که زن هنوز متوجه این قضیه…

5 سال ago

هفته اول بارداری

بارداری دوران بارداری عمدتا 9 ماه به طول می انجامد اما پزشکان برای بررسی دقیق…

5 سال ago

برنامه غذایی مادران شیرده

در پر تو فعالیت چشمگیر غدد پستانی و تغذیه کامل مادر، کودکی که از شیر…

5 سال ago

از انواع زایمان بیشتر بدانید

از جمله مراحل زایمان در بیمارستان از شما معاینه لگن به عمل می آید، تا…

5 سال ago

اقداماتی که باید در زمان زایمان انجام دهید

زایمان شما نه ماه بارداری را پشت سرگذاشتید و حالا لحظه ای که منتظرش بودید…

5 سال ago