اصول حفظ و مراقبت از جواهرات

اصول حفظ و مراقبت از جواهرات

نیم ست ها

در بین تمام طلا و جواهراتی که مورد استفاده ی خانم ها قرار می گیرد نیم ساعت ها از تنوع بالاتری برخوردار هستند و اصولا در صندوقچه جواهرات خانم ها مدلی از نیم ست های طلا و جواهر دیده می شود . امروز ما چند نکته را برای مراقبت از این جواهرات گران بها و نحوه ی شست و شوی آن ها را به شما ارائه می دهیم .

از آن جایی که جواهرات برای خانم ها از اهمیت بالایی برخوردارند همیشه در صدد یافتن راهی مناسب برای مراقبت صحیح از جواهرات خود هستند . جواهرات چه از جنس طلا باشند و چه از جنس نقره باید اصول صحیح مراقبت را در موردشان رعایت کنیم در غیر اینصورت به سرعت خراب شده و براقیت خود را از دست می دهند . از آن جا که کلر موجب تغییر رنگ و شل شدن نگین جواهرات می شود بهتر است در استخر و به هنگام شستن ظروف آن ها را از دست خود در بیاورید

سعی کنید جواهرات خود را از ضربه ، نور و گرمای خورشید و مواد شیمیایی دور نگه دارید . به دلیل اینکه صابون موجب می شود لایه ای نازک روی جواهرات ایجاد شود هنگام استحمام و یا شست وشوی دست جواهرات خود را در بیاورید تا آسیب نبینند . هنگام آشپزی نیز جواهرات خود را در بیاورید چرا که حرارت گاز و روغن به نگین جواهرات آسیب وارد می کند .

ترجیحاً بعد از آرایش و عطر زدن از جواهرات خود استفاده کنید . هنگام پاک کردن جواهرات قیمتی از یک پارچه نمدی استفاد کنید چرا که حوله و پارچه به دلیل داشتن گرد و غباری در خود باعث خراشیده شدن جواهرات می گردند . نقره های خود را در یک کیسه در بسته قرار دهید تا دیرتر کدر شود اما در مورد مروارید هیچ وقت آن را در کیسه قرار ندهید .

روش های تمیز کردن طلا

نیم ست

بهترین روش که برای تمیز کردن طلا و جواهرات می توان استفاده کرد محلول آب و صابون به همراه یک مسواک نرم است . مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی حرارت قرار داده و طلاهای خود را درون آب بگذارید و با مسواک بکشید و سپس با آب داغ بشویید و خشک کنید و به وسیله یک پارچه جیر جلا دهید .

راه دیگری هم هست و آن اینکه پودر صابون را در آب داغ ریخته و چند قطره آمونیاک به آن اضافه کنید و با برس نرم بر روی آن بکشید و با آب ولرم شسته و خشک کنید . و سپس در الکل فرو ببرید تا هیچ چرکی بااقی نماند .

راه دیگر برای شست وشوی طلا استفاده از خمیر دندان است که مقداری از خمیر دندان را با یک مسواک نرم روی جواهرات خود بکشید و سپس آن را بشویید و خشک کنید . استفاده از آب لبو و مایع ظرفشویی هم راه حل دیگری است که پیشنهاد می کنیم . از الکل نیز می توانید استفاده کنید ، طلا را در الکل ۹۰ درجه بریزید و ۲ تا ۳ ساعت اجازه بدهید بماند سپس با پارچه پشمی خشک کرده و براق کنید .

راه کارهای تمیز کردن نقره

اگر انگشتر نقره ای دارید که به هر دلیلی سیاه شده است آن را داخل آب نمک غلیظ انداخته و چند دقیقه روی فرش پرزدار محکم بکشید تا مانند روز اول سفید شود . راه دیگر استفاده از آب لیمو است ، گردنبند یا انگشتر خود را داخل آب لیمو انداخته و با آب گرم شست وشو دهید و سپس با استفاده از یک پارچه جیر آن را محکم بکشید و جلا دهید . راه حل دیگری هم وجود دارد و آن اینکه در یک ظرف مقداری سرکه بریزید و نقره هایتان را درون ظرف قرار دهید و آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید سپس آن ها را آب کشیده و خشک کنید .

کلکسیون حلقه های مردانه

حلقه مردانه

امروزه دیگر آقایان حلقه را تنها به دلیل نشانه ازدواج بودن به دست نمی کنند بلکه زیبایی و جذابیت آن نیز برایشان اهمیت دارد . ما کلکسیون متنوعی از حلقه های مردانه را به شما معرفی می کنیم .

حلقه های مردانه طلا

طلا جزو یکی از بهترین انتخاب های افراد برای انگشتر است . انگشترهای طلا سنتی بوده و هرگز از مد نخواهند افتاد . علاوه بر این شما می توانید با توجه به سلیقه تان رنگ های مختلفی از آن را انتخاب کنید . طلای خالص اصولاً ۲۴ عیار است اما طلاسازان معمولاً طلا را با مواد دیگری مانند نیکل ، منگنز و نقره ترکیب می کنند تا بتوانند ماده با دوام تری بسازند . باتوجه به این نکته اگر می خواهید طلا بخرید به سراغ طلای ۱۸ عیار و یا پایین تر از آن بروید که انتخا بهتری برای شما خواهد بود . به یاد داشته باشید هرچقدر طلا خالص تر باشد به میزان آلرژی و حساسیت آن کمتر خواهد شد .

حلقه های مردانه نقره

حلقه مردانه

اگر بخواهیم بعد از طلا جنسی را برای حلقه در نظر بگیریم باید نقره را عنوان کنیم . نقره علاوه بر زیبایی و پر طرفدار بودنش بسیار به صرفه نیز می باشد و درخشش بیشتری همنسبت به طلا دارد . البته باید بگوییم برای اینکه دوام نقره نیز همچون طلا افزایش یابد آن را با مواد دیگری ترکیب می کنند .

حلقه های مردانه پلاتین

درصنعت جواهرسازی پلاتین هم جزو فلزات گران بها به شمار می رود . در میان تمامی فلزات واکنش پذیری پلاتین کمتر بوده و مقاومت بیشتری نسبت به خوردگی دارد و در محیط های بسیار داغ نیز مقاومت خود را حفظ می کند . پلاتین تا حدودی شبیه به نقره است اما تفاوت این دو در درنگشان است که رنگ پلاتین پخته تر از رنگ نقره می باشد .

حلقه های مردانه استیل

اگر دوست ندارید برای حلقه هزینه زیادی بکنید می توانید از حلقه های استیل استفاده کنید . رنگ این فلز شبیه نقره  بوده و از آلیاژ فولاد و کروم ساخته می شود . بهترین نوع استیل که می توان به راحتی استفاده کردبه نام ۳۱۶ است که دوام بالایی داشته و ضد زنگ است . در خرید حلقه های استیل دقت داشته باشید که خاصیت ضد حساسیت داشته باشند تا موجب آلرژی نگردند .

حلقه مردانه

حلقه های مردانه تیتانیوم

تیتانیوم به عنوان یک فلز واسطه براق نقره ای رنگ شناخته شده است و دارای مقاومت بالا و چگالی کمی است . مقاومت بسیار زیادی در مقابل خوردگی در آب دریا ، تیز آب سلطانی  وکلر دارد و به دلیل تنوع رنگ و استحکام و خاصیت ضد آلرژی ای که دارد برای استفاده در ساخت جواهرات بسیار مناسب است .

حلقه های مردانه پالادیوم

این فلز جزو فلزهای کم یاب و نادر بوده و به رنگ نقره ای و سفید می باشد . از جمله فلزاتی است که در گروه پلاتین قرار دارد و در مقایسه با فلزات دیگر دارای چگالی بسیار کم و پایین ترین نقطه ذوب است . این فلز با وجود شباهتش به پلاتین از آن بسیار مقاوم تر است . بنابراین اگر رنگ این فلز موجب رضایت خاطر شما است و می خواهید هزینه کمتری را بپردازید بهترین انتخاب برای شما پالادیوم است

از من بپرس 7

Recent Posts

استایل مینیمال

استایل مینیمال به صورت کلی به معنی استایلی است که در آن همه لباس های…

5 سال ago

انتخاب لباس های مردانه

در موقع خرید لباس اولین نکته ای که باید درنظر داشته باشید این است که…

5 سال ago

برای موفق به نظر رسیدن چطور لباس بپوشیم ؟

ظاهر هر فرد تاثیر بسیار زیادی را روی موفق به نظر رسیدن وی دارد .…

5 سال ago

لباس مجلسی چه رنگی بخریم ؟

بیش تر خانم ها در هنگام انتخاب لباس مجلسی از رنگ مشکی استفاده می کنند…

5 سال ago

چگونه رنگ لباس ها را با هم ست کنیم ؟

بیش تر اوقات بیش تر افراد در ست کردن رنگ لباس دچار مشکل می شوند…

5 سال ago

برای یک مهمانی رسمی چه بپوشیم؟

شاید زمانی که با دوستان خود قرار دارید انتخاب کردن لباس ها سخت است و…

5 سال ago