#


اصول حفظ و مراقبت از جواهرات

نیم ست
23 می 2017 بدون نظر 1273 بازدید

اصول حفظ و مراقبت از جواهرات

اصول حفظ و مراقبت از جواهرات

نیم ست ها

در بین تمام طلا و جواهراتی که مورد استفاده ی خانم ها قرار می گیرد نیم ساعت ها از تنوع بالاتری برخوردار هستند و اصولا در صندوقچه جواهرات خانم ها مدلی از نیم ست های طلا و جواهر دیده می شود . امروز ما چند نکته را برای مراقبت از این جواهرات گران بها و نحوه ی شست و شوی آن ها را به شما ارائه می دهیم .

از آن جایی که جواهرات برای خانم ها از اهمیت بالایی برخوردارند همیشه در صدد یافتن راهی مناسب برای مراقبت صحیح از جواهرات خود هستند . جواهرات چه از جنس طلا باشند و چه از جنس نقره باید اصول صحیح مراقبت را در موردشان رعایت کنیم در غیر اینصورت به سرعت خراب شده و براقیت خود را از دست می دهند . از آن جا که کلر موجب تغییر رنگ و شل شدن نگین جواهرات می شود بهتر است در استخر و به هنگام شستن ظروف آن ها را از دست خود در بیاورید

سعی کنید جواهرات خود را از ضربه ، نور و گرمای خورشید و مواد شیمیایی دور نگه دارید . به دلیل اینکه صابون موجب می شود لایه ای نازک روی جواهرات ایجاد شود هنگام استحمام و یا شست وشوی دست جواهرات خود را در بیاورید تا آسیب نبینند . هنگام آشپزی نیز جواهرات خود را در بیاورید چرا که حرارت گاز و روغن به نگین جواهرات آسیب وارد می کند .

ترجیحاً بعد از آرایش و عطر زدن از جواهرات خود استفاده کنید . هنگام پاک کردن جواهرات قیمتی از یک پارچه نمدی استفاد کنید چرا که حوله و پارچه به دلیل داشتن گرد و غباری در خود باعث خراشیده شدن جواهرات می گردند . نقره های خود را در یک کیسه در بسته قرار دهید تا دیرتر کدر شود اما در مورد مروارید هیچ وقت آن را در کیسه قرار ندهید .

روش های تمیز کردن طلا

نیم ست

نیم ست

بهترین روش که برای تمیز کردن طلا و جواهرات می توان استفاده کرد محلول آب و صابون به همراه یک مسواک نرم است . مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی حرارت قرار داده و طلاهای خود را درون آب بگذارید و با مسواک بکشید و سپس با آب داغ بشویید و خشک کنید و به وسیله یک پارچه جیر جلا دهید .

راه دیگری هم هست و آن اینکه پودر صابون را در آب داغ ریخته و چند قطره آمونیاک به آن اضافه کنید و با برس نرم بر روی آن بکشید و با آب ولرم شسته و خشک کنید . و سپس در الکل فرو ببرید تا هیچ چرکی بااقی نماند .

راه دیگر برای شست وشوی طلا استفاده از خمیر دندان است که مقداری از خمیر دندان را با یک مسواک نرم روی جواهرات خود بکشید و سپس آن را بشویید و خشک کنید . استفاده از آب لبو و مایع ظرفشویی هم راه حل دیگری است که پیشنهاد می کنیم . از الکل نیز می توانید استفاده کنید ، طلا را در الکل ۹۰ درجه بریزید و ۲ تا ۳ ساعت اجازه بدهید بماند سپس با پارچه پشمی خشک کرده و براق کنید .

راه کارهای تمیز کردن نقره

اگر انگشتر نقره ای دارید که به هر دلیلی سیاه شده است آن را داخل آب نمک غلیظ انداخته و چند دقیقه روی فرش پرزدار محکم بکشید تا مانند روز اول سفید شود . راه دیگر استفاده از آب لیمو است ، گردنبند یا انگشتر خود را داخل آب لیمو انداخته و با آب گرم شست وشو دهید و سپس با استفاده از یک پارچه جیر آن را محکم بکشید و جلا دهید . راه حل دیگری هم وجود دارد و آن اینکه در یک ظرف مقداری سرکه بریزید و نقره هایتان را درون ظرف قرار دهید و آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید سپس آن ها را آب کشیده و خشک کنید .

کلکسیون حلقه های مردانه

حلقه مردانه

حلقه مردانه

امروزه دیگر آقایان حلقه را تنها به دلیل نشانه ازدواج بودن به دست نمی کنند بلکه زیبایی و جذابیت آن نیز برایشان اهمیت دارد . ما کلکسیون متنوعی از حلقه های مردانه را به شما معرفی می کنیم .

حلقه های مردانه طلا

طلا جزو یکی از بهترین انتخاب های افراد برای انگشتر است . انگشترهای طلا سنتی بوده و هرگز از مد نخواهند افتاد . علاوه بر این شما می توانید با توجه به سلیقه تان رنگ های مختلفی از آن را انتخاب کنید . طلای خالص اصولاً ۲۴ عیار است اما طلاسازان معمولاً طلا را با مواد دیگری مانند نیکل ، منگنز و نقره ترکیب می کنند تا بتوانند ماده با دوام تری بسازند . باتوجه به این نکته اگر می خواهید طلا بخرید به سراغ طلای ۱۸ عیار و یا پایین تر از آن بروید که انتخا بهتری برای شما خواهد بود . به یاد داشته باشید هرچقدر طلا خالص تر باشد به میزان آلرژی و حساسیت آن کمتر خواهد شد .

حلقه های مردانه نقره

حلقه مردانه

حلقه مردانه

اگر بخواهیم بعد از طلا جنسی را برای حلقه در نظر بگیریم باید نقره را عنوان کنیم . نقره علاوه بر زیبایی و پر طرفدار بودنش بسیار به صرفه نیز می باشد و درخشش بیشتری همنسبت به طلا دارد . البته باید بگوییم برای اینکه دوام نقره نیز همچون طلا افزایش یابد آن را با مواد دیگری ترکیب می کنند .

حلقه های مردانه پلاتین

درصنعت جواهرسازی پلاتین هم جزو فلزات گران بها به شمار می رود . در میان تمامی فلزات واکنش پذیری پلاتین کمتر بوده و مقاومت بیشتری نسبت به خوردگی دارد و در محیط های بسیار داغ نیز مقاومت خود را حفظ می کند . پلاتین تا حدودی شبیه به نقره است اما تفاوت این دو در درنگشان است که رنگ پلاتین پخته تر از رنگ نقره می باشد .

حلقه های مردانه استیل

اگر دوست ندارید برای حلقه هزینه زیادی بکنید می توانید از حلقه های استیل استفاده کنید . رنگ این فلز شبیه نقره  بوده و از آلیاژ فولاد و کروم ساخته می شود . بهترین نوع استیل که می توان به راحتی استفاده کردبه نام ۳۱۶ است که دوام بالایی داشته و ضد زنگ است . در خرید حلقه های استیل دقت داشته باشید که خاصیت ضد حساسیت داشته باشند تا موجب آلرژی نگردند .

حلقه مردانه

حلقه مردانه

حلقه های مردانه تیتانیوم

تیتانیوم به عنوان یک فلز واسطه براق نقره ای رنگ شناخته شده است و دارای مقاومت بالا و چگالی کمی است . مقاومت بسیار زیادی در مقابل خوردگی در آب دریا ، تیز آب سلطانی  وکلر دارد و به دلیل تنوع رنگ و استحکام و خاصیت ضد آلرژی ای که دارد برای استفاده در ساخت جواهرات بسیار مناسب است .

حلقه های مردانه پالادیوم

این فلز جزو فلزهای کم یاب و نادر بوده و به رنگ نقره ای و سفید می باشد . از جمله فلزاتی است که در گروه پلاتین قرار دارد و در مقایسه با فلزات دیگر دارای چگالی بسیار کم و پایین ترین نقطه ذوب است . این فلز با وجود شباهتش به پلاتین از آن بسیار مقاوم تر است . بنابراین اگر رنگ این فلز موجب رضایت خاطر شما است و می خواهید هزینه کمتری را بپردازید بهترین انتخاب برای شما پالادیوم است

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *