واکنش دادستان کل کشور در مورد درخواست رفع فیلتر برخی از فضای مجازی

چه دلایلی برای عدم رفع فیلتر شبکه های اجتماعی وجود دارد؟

با مورد توجه قرار گرفتن دوباره درخواست های برای رفع فیلتر بعضی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر، دادستان کل کشور در خصوص این مسئله واکنش نشان داد و بیان کرد که زیر بار شراکت در جرم نمی رود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» در سومین جلسه مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی، در مورد نامه فرستاده شده از طرف شش وزیر گفت: «زمانی که برخی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق مجرمانه فیلتر می ‌کنیم، مشاهده می کنیم تعدادی از آقایان در این خصوص ناراحت می شوند و شش وزیر به من نامه ای را می نویسند و درخواست می کنند که جلسه بگذاریم تا این فیلترینگ را رفع کنیم که من به این جلسه نرفتم، چون در آن صورت شریک جرم شناخته خواهم شد.»

روی صحبت دادستان کل کشور، به نامه ‌ای است که هشت عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه آن را امضاء کرده بودند. سایت اطلاع ‌رسانی دولت اوایل خرداد ماه اطلاع داد که شش وزیر و دو نماینده مجلس که تمامی آن ها اعضای این کمیته هستند، درخواست خود را با برای رفع فیلترینگ توییتر در یک نامه‌ به دادستان کل کشور اعلام کرده ‌اند. دادستان و معاون وی از همان ابتدا با این نامه و درخواست مخالفت کردند و اعلام کرده بودند این نامه بایگانی شده است.

با توجه پیگیری خبرنگاران و همچنین علاقه شخص جهرمی به توییتر موجب شد تا صحبت ها در مورد رفع فیلترینگ این شبکه اجتماعی زیاد شود و جوابی به نامه وزیران دولت و نمایندگان مردم داده نشد. این مسئله هم موجب گردید تا روز قبل، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور هم با غیرقانونی تلقی کردن این تقاضاها عنوان کند:

تقاضای وزیر ارتباطات در خصوص طرح مسئله رفع فیلتر فضای اجتماعی در جلسه کارگروه تشخیص مصادیق محتوای مجرمانه در خواستی غیر قانونی و خلاف مبانی حقوق می باشد. دادستان کل کشور در نامه ای به طور رسمی ،غیر قانونی بودن درخواست وزیر را تصریحاً به آن ها یادآوری کردند؛ اصرار بر این تقاضای غیرقانونی و رسانه ای کردن مکرر آن جای تاخیر دارد.

هم اکنون تنها شبکه اجتماعی پرمخاطب خارجی که در ایران فیلتر نشده است، اینستاگرام می باشد، ولی دادستان کل کشور، در کنار صحبت هایی که در خصوص درخواست ها برای رفع فیلتر بعضی از شبکه های اجتماعی، به اینستاگرام نیز تلنگری زده است:

جایی که می بایست اراده قوی برای ساماندهی فضای مجازی وجود داشته باشد، نیست. این بلایی که از سوی تلگرام و اینستاگرام برای مردم به وجود آمده است را ببینید. ما یک کشور عقب افتاده ناتوان نیستیم، بلکه یک ملت رشید بوده و در جهان از نظر سطح معلومات حرف اول را می زنیم. جوانانی که توانایی این را دارند که کشور را نجات دهند و مدیرانی که تصمیم شان می تواند کارساز باشد اما طوری که باید جزم ندارند.

از من بپرس 2

Recent Posts

معرفی نرم افزارهای گرافیکی

امروزه تکنولوژی پیشرفت های بسیار زیادی داشته است به همین دلیل هم دستگاه های هوشمندی…

5 سال ago

زبان های برنامه نویسی که برای هک مورد استفاده قرار می گیرد

برای این که به دنیای هک و امنیت وارد شوید نیاز است تا دانش های…

5 سال ago

نکاتی که باید در بارگذاری محتوای ویدئویی به آن ها توجه کنیم؟

اگر وارد کسب و کار جدیدی شده اید و محصول جدیدی را تولید می کنید…

5 سال ago

ترفندهایی برای افزایش کیفیت نتایج جست و جوی گوگل

در این مطلب با چند مورد از ترفندهای بسیار ضروری در جست و جوهای گوگل…

5 سال ago

برندهای گوشی موبایل

موبایل ها از مهم ترین و محبوب ترین گجت هایی است که بین مردم رایج…

5 سال ago

جی کم چیست ؟

GCam یکی از قابلیت ها و دستاوردهای گوگل است که در مورد مبحث عکاسی است…

5 سال ago