همان طور که به نظر می رسد، شواهد مربوط به خط مورب «اودانل وتئومی» هنوز هم یک روش پیچیده ای برای نفوذ نور در مبحث پنجره ها می باشد. کتاب تئومی ،معماری، ساخت ماهرانه و فرهنگ با تصویری به یاد ماندنی از چهار دریچه ی مربع شکل بزرگتر از اندازه ی طبیعی بارگان اغاز می شود که در سالن در مرکز خانه اش تعبیه شده بودند.
با تمرکز براین تصویر ممکن است به نظر برسد که مولف ان را طراحی کرده است، و پشت میز نشسته است و از پنجره به باغ بزرگش نگاه می کند، او از این پنجره ی بزرگ واسطه ای به عنوان واسطه ای برای ارتباط با محیط بیرون و وسیله ای برای تسلط داشتن به محیط استفاده کرده است.
در این کتاب از این تفکر برای برجسته ساختن رابطه ی ناملموس باغ تعبیه شده در مرکز «پاویلون»[160]توسط «لکوربوزیه» در سال 1925 استفاده شده است. همان طور که او توضیح داده است، این پروژه بود که، «آلتو» ترغیب کرده تا بررسی کند که ایا تعبیه کردن یک در به سمت بیرون یا ایجاد یک باغ « باغچه » داخل ساختمان به زیبایی ان می افزاید در فصل بعد به بررسی فضای ساخت دست بشر می پردازد که ضرورت اصولی را اشکار ساخته اند که این روابط بین مکان و روشنایی «نور» را در مقیاسی گسترده تر را تحت کنترل دارند.
از طریق انالیز متمرکز روشی که کعماری محلی برای ساخت، ساختمانی با توجه به موقعیت ان تحت تاثیر ان قرار گرفته است که این توپوگرافی ها اشکار ساخته اند، روشی که ان ها روابط ساختمان با محیط پیرامون را به چالش می کشاند. اما مهم تر انکه، انچه که این مبحث توضیح می دهد، نوعی شناخت از نحوه ی اجرای شرایط محیطی در معماری محلی است.
برگرفته از کتاب معماری نور ، نوشته امیر نادری
اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…
گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…
با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…
این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…
زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…
اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…