نگرانی انتزاعی این دو معمار در نور در یک مصاحبه که در اوایل سال 2004 انجام دادند، مشخص شد. با تمرکز بر کار هنرمند هلندی به نام « ورمیر » در قرن هفدهم، ان ها توضیح دادند که چگونه یک فضای عمیق (تاریک) روی سطحی صاف ایجاد می شود.
عمق پیچیدگی نوری که از محل پنجره، پنجره یکرکره ای و صفحه ی شیشهای تعبیه شده در دیواره مفهوم طراحی داخلی و راز و رمز داخلی ناشی میشود. ورمیر مشهورترین نمونه برای طراحان داخلی هلندی است، او صفحه هایی از معماری(هند) نامحدود نور را به اجرا در اورده است.
انچه که اودانل و تئومی در اینجا به ان اشاره کرده اند مزیتی است که از طریق تعبیه کردن پنجره ها به دست می اید، ترکیبات قضایی که پنجره ها ی قابل تنظیم ممکن است ایجاد کنند. همان طور که راسموسن در فصل خود اشاره کرده است، تغییرات قضایی در قسمت های داخلی کاملا با نور به دست امده اند پنجره های کرکره ای و حافظه های طرح پنجره های هلندی امکان پذبر می باشند.
در پایان ،با توجه به تجربیات اودانل و تئومی در مورد تنظیمات پنجره در یکی از و بخش بیرونی که توسط ورمیر طراحی شده اند تیر بررسی می شود. همان طور که توضیح داده اند، این یک تنظیمات زیرکانه (نامحسوس) در الگوی پنجره ها در یک خیابان کوچک در «دفت»[161] بوده است (تغییرات که به کار ان ها یک توازن قابل رویت القا شده را می دهد) که تفکر در مورد قسمت پشتی طرح نما را برای پروژه ی مدرسه ی «رنیج»[162] سبب می شود.
برگرفته از کتاب معماری نور ، نوشته امیر نادری
اندیشه های معماری هم همانند بسیاری از زمینه های دیگر دچار تغییر شده است و…
گرایش هایی بعد از دوران مدرن به وجود آمدند که نواقص اندیشه های مدرن را…
با عمیق نگریستن درسبک ایرانی اسلامی می توان به توجه معماران به سمت حیاط ها،…
این که نقش طراح دقیقا در پروژه چیست، شاید سوالی باشد که جنبه های زیادی…
زمینه گرایی پیوندی بین زمین و محیط زندگی است و یا به عبارت دیگر محیط…
اگر منزل شما دارای پذیرایی مستطیل شکل است بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.…