#


چگونه می توانیم جوان و زیبا بمانیم؟

25 آوریل 2018 بدون نظر 1047 بازدید

چگونه می توانیم جوان و زیبا بمانیم؟

راز جوانی با سالم نگه داشتن «سلو ل های بدن»

از دیر باز علم زیست شناسی بر این عقیده بود که سرنوشت سلول راهی یک جهته است، به این معنی که زمانی که قرار شد سلولی به ماهیچه، پوست یا خون تبدیل شود، همیشه به شکل همان سلول باقی خواهد ماند. در دهه ی گذشته این اصل باطل شد؛ یک دانشمند ژاپنی چهار فاکتور ساده را وارد سلول های پوست کرد و آن ها را به وضعی شبیه سلول های جنینی بازگرداند که می توانند تبدیل به هر نوع سلولی در بدن بشوند. اکنون پژوهشگران مانع اصلی را بر سر راه بازگرداندن سلول ها به دوره ی جوانی شناسایی کرده اند. مهم ترین عامل سرعت چرخه ی سلولی است، یا همان مدت زمانی که برای تقسیم و تفکیک سلول ها لازم است.

تفکیک سلولی روندی است که در طول آن، یک سلول ساده تبدیل به سلولی تخصصی می شود. این فرآیند در طول حیات هر موجود زنده ی پر سلولی رخ می دهد. حیات از یک سلول ساده آغاز می شود، اما با تقسیم و تفکیک سلولی انواع سلول های پیچیده و بافت های مختلف به وجود می آیند.

زمانی که سرعت تقسیم شدن سلول ها به میزان خاصی می رسد، عواملی که سبب می شوند سلول تنها در یک مسیر مشخص تکامل یابد از بین می روند. در چنین وضعیتی، سلول ها را می توان به آسانی وادار به تغییر هویت کرد تا استعداد تبدیل شدن به انواع سلول های تخصصی مثلا استخوان، پوست و ماهیچه را پیدا کنند. زمانی که سلول ها خیلی سریع تقسیم شوند، ظاهرا با برخی موانع رو به رو نمی شوند و می توانند استعداد تبدیل شدن به هر نوع سلولی را پیدا کنند.

به عقیده ی پژوهشگران، سلول های بنیادی خصوصیت تقریبا جادویی دارند، به این دلیل که از پیش برنامه ریزی نشده اند و به همین دلیل می توانند به انواع بافت ها تبدیل شوند. انتظار می رود از این روش برای برای بهبود سلول های فرسوده و مقابله با پیری پوست و بدن استفاده شود.

راز جوانی و زیبایی با داشتن ذهنی زیبا

تفکر و ذهن کاذب یک جوان می گوید: تو بازنشسته می شوی و جذابیتت از بین می رود. همین تفکر و ترس و نگرانی، در بسیاری از جوانان بیماری روانی تولید می کند و بیماری روانی باعث کاهش سطح هورمون ها و مختل شدن سلول های پوستی می شود.

پوست بدن انسان ماهی یک بار خود را ترمیم می کند و کبد هر شش هفته یک بار، معده هر پنج روز یک بار و اسکلت هر سه ماه یک بار لایه ای تازه تر می کند؛ اما تلقی شما این است که ثابت مانده اند و این باعث ناراحتی تان می شود. مختل شدن سلول های پوستی و کاهش سطح هورمون های شما رابطه ی مستقیم با نوع ذهن و نظام فکری و زندگی شما دارد. پوست و شادابی شما انعکاس داشت ها و نداشت های شما است. پس با مثبت اندیشی می توانید همیشه پوستی خوب و جوان داشته باشید. باید تلاش کنید تا همیشه آرامش را در زندگی تان حکم فرما کنید. عناصری که باعث آرامش می شوند برای هرکسی متفاوت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *