#


چگونه ترک های پوست را سریع از بین ببریم؟

ترک های پوست
28 اکتبر 2017 بدون نظر 1435 بازدید

چگونه ترک های پوست را سریع از بین ببریم؟

چگونه ترک های پوست را سریع از بین ببریم؟

به خطوطی که بر روی پوست به وجود می آیند و قابل مشاهده هستند و هیچ رنگ و سایه ای ندارند ترک پوست یا استرچ مارک می گویند. معمولا این ترک ها یا استرچ مارک ها بر روی شکم به وجود می آیند ولی ممکن است که بر روی سینه ، بالای بازو، روی ران ها و باسن هم ایجاد شوند.

برخی اوقات ممکن است که این ترک ها اکثر نقاط بدن را در بر بگیرند. یکی از دلایلی که ممکن است این ترک ها به وجود بیایند بارداری می باشد ، ولی دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث ایجاد شدن این استرچ مارک ها می شوند مانند رشد سریع ، استرس ، افزایش و کاهش وزن ناگهانی ، عوامل وراثتی و تغییراتی در وضعیت فیزیکی.

پوست تشکیل شده از سه لایه می باشد: 1-اپیدرمیس(لایه ی بیرونی) ، 2-درمیس (لایه میانی) و هایپودرمیک (عمیق ترین لایه). زمانی که بافت همبند پوست از ظرفیت انعطافی اش بیشتر کشیده می شود ، در لایه میانی پوست ترک های پوستی به وجود می آیند.

اگر پوست کشیده شود ، باعث ضعیف شدن کلاژن می شود و چرخه ی طبیعی تولید آن مختل می شود و  آسیب می بیند. در نهایت در زیر لایه ی بیرونی پوست اسکارهای ظریفی به وجود می آید. زمانی که این ترک ها به وجود می آیند رنگ شان قرمز و یا صورتی است و کم کم با گذشت زمان یک خط نقره ای بر روی پوست باقی می ماند و باعث به وجود آمدن استرچ مارک می شود.

شاید با به وجود آمدن استرچ مارک ها نسبت به ظاهرتان حس خوبی نداشته باشید ولی باید این را بگوییم که راه کارهایی برای خلاص شدن از این ترک ها نیز وجود دارد که در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم.

1-روغن کرچک

این روغن می تواند در بسیاری از مشکلات پوستی به کمک شما بیاید مانند چین و چروک ها ، جوش ، لکه های پوستی و غیره. همچنین می تواند برای بهبودی ترک های پوستی هم فواید بسیاری داشته باشد. مقداری روغن کرچک را بر روی ترک های به وجود آمده بمالید و آن را به مدت پنج تا ده دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از این مدت ساعت یک پارچه نخی نازکی را بردارید و دور محل مورد نظر ببندید و با استفاده از یک بطری آب گرم و یا پد حرارتی به مدت نیم ساعت به این محل گرما دهید. این کار را باید هر رو ز به مدت یک ماه انجام دهید.

ترک های پوست

ترک های پوست

2-آلوئه ورا

یکی دیگر از درمان های بسیاری خوبی که برای پوست وجود دارد استفاده از آلوئه ورا می باشد. خاصیت های درمانگری و نرم کننده ای مکه آلوئه ورا دارد می تواند برای بهبودی ترک های پوستی بسیار مفید باشد. ژل آلوئه ورا را به مدت پانزده دقیقه بگذارید بر روی ترک های پوستی تان بماند و پس از آن با آب گرم شست و شو دهید. علاوه بر این کار شما می توانید به مقدار یک چهارم ژل آلوئه ورا را با روغن پنج عدد کپسول ویتامین A و روغن 10 عدد کپسول ویتامین E مخلوط کنید و بر روی پوست تان بریزید و آن را ماساژ دهید تا به خوبی در پوست تان نفوذ کند. شما باید این روش را هر روز انجام دهید.

3-سفیده ی تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد. شما برای از بهبودی ترک های پوستی تان تنها به دو سفیده ی تخم مرغ نیاز دارید ، سفیده ی تخم مرغ دارای پروتئین و اسیدهای آمینه است. دو عدد تخم مرغ را بردارید و سفیده ی آن را جدا کنید. سپس قسمتی که می خواهید سفیده ی تخم مرغ را بر روی آن بمالید با آب به خوبی تمیز کنید و بعد از آن سفیدهی تخم مرغ را با استفاده از یک برس بر روی ناحیه ی مورد نظر به صورت یک لایه ی ضخیم بزنید. بگذارید تا سفیده ی تخم مرغ به طور کامل خشک شود و پس از آن با آب سرد بشویید. بعد از اینکه شستید محل را با کمی روغن زیتون مرطوب کنید. شما باید این کار را هر روز  به مدت دو هفته انجام دهید.

ترک های پوست

ترک های پوست

4-آبلیمو

استفاده از آبلیمو یکی دیگر از راه هایی است که شما می توانید با استفاده از آن ترک های پوستی تان را از بین ببرید. آبلیمو به  طور طبیعی اسیدی می باشد و شما می توانید برای از بین بردن و یا کاهش آکنه ، استرچ مار و اسکارهای دیگری که بر روی پوست به وجود می آیند از آن استفاده کنید. لیمویی را بردارید و آب آن را بگیرید و بر روی پوست های ترک خورده به آرامی به شکل دورانی ماساژ دهید و بگذارید حداقل ده دقیقه بر روی پوست تان بماند و پس از آن با آب گرم شست و شو دهید. علاوه بر این شما می توانید آب خیار و آبلیمو را به طور مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی پوست تان بمالید.

5-شکر

یکی از بهترین درمان های ترک پوستی شکر سفید طبیعی می باشد. همچنین شما می توانید برای لایه برداری از شکر استفاده کنید. برای انجام این کار باید یک قاشق غذا خوری شکر را با چند قطره آبلیمو و مقداری روغن بادام مخلوط کنید و بر روی ترک های پوستی بزنید و چند دقیقه آن را ماساژ دهید. این کار را هر روز قبل از اینکه به حمام بروید انجام دهید. این کار را باید هر روز انجام دهید و بعد از مدتی خواهید دید که چگونه ترک های تان روشن تر می شود.

ترک های پوست

ترک های پوست

6- آب سیب زمینی

درون آب سیب زمین مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین وجود دارد که باعث می شود سلول های پوستی رشد و ترمیم شوند. سیب زمینی ای را بر دارید و یک لایه نازک از آن را برش بزنید و بهآرامی چند دقیقه بر روی استرچ مارک ها بمالید. این را بدانید که نشاسته های موجود در سیب زمین باید ناحیه ی مورد نظر را پوشش دهد. بگذارید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *