#


4 عادت بد که باعث زودتر پیر شدن پوست می شود

پیر شدن پوست
7 آگوست 2017 بدون نظر 463 بازدید

4 عادت بد که باعث زودتر پیر شدن پوست می شود

عادت هایی که باعث پیری پوست می شوند

در حالی که جراحی پلاستیک می تواند (به نوعی) اثرات پیری را معکوس کند، این گزینه پر هزینه می تواند یک چاله در کیف پول شما به جا بگذارد. روشی ارزان تر و سالم تر نیز می تواند پوست شما را سالم نگه دارد و آن یاد گرفتن عادت های روزانه بد شما است که روند پیری پوست را سریعتر می کند.

1. محرومیت از خواب

برای کاهش علائم پیری پوست که با الگوهای خواب نامنظم افزایش می یابد، شما نیاز به “خواب برای زیبایی” دارید. محققان اخیرا در مجله “پوست و مو” تحقیقاتی را انجام داده اند که اثرات کیفیت پوست و پیر شدن پوست را بررسی می کنند. شرکت کنندگان در این مطالعه 60 خانم قبل از یائسگی بودند که بین 30 تا 49 سال داشتند. نیمی از آنها الگوهای ضعیف خواب داشتند و نیمه دیگر الگوهای رفتاری خوب داشتند. پوست زنان نیز در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت تا ارتباط بین کیفیت خواب ضعیف و پیری پوست بررسی شود. نتایج مطالعه نشان داد کسانی که به عنوان خوابنده های با کیفیت پایین طبقه بندی می شدند، علائم قابل توجهی از پیری پوست مانند چروک ها و از دست دادن استحکام پوست داشتند. هرچه کمتر بخوابید، پوست شما سریع تر پیر می شود.

2. خوابیدن با آرایش

بعد از یک شب طولانی بیرون بودن، تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که به تخت خواب خود بروید و بخوابید. با این حال، بدون پاک کردن آرایش خود و به طور مستقیم به رختخواب رفتن می تواند پیری پوست را سریع تر کند. خاک و آلودگی روی پوست شما از روز در صورتی که بر روی پوست بماند، حجیم می شود، وقتی که از خواب بیدار می شوید، می تواند منجر به بروز ترک های ناخواسته شود. مجله دیسکاوری سلامت می گوید: آرایش منافذ پوست را می بندد، و از تولید سبوم جلوگیری می کند – روان کننده ای که به مرطوب سازی و محافظت از پوست کمک می کند. برای اواخر شبها که در خارج از شهر به سر می برید، از حوله های پاک کننده چهره به عنوان یک روش سریع و آسان برای پاک کردن آرایش استفاده کنید.

3. عامل حفاظت از خورشید (SPF)
علت اصلی پیری بیرونی آفتاب بیش از حد بدون استفاده از یک کرم ضد آفتاب با عامل محافظت از خورشید (SPF) است. ترک عادت اصتفاده از کرم های ضد آفتاب باعث می شود اشعه های ماوراء بنفش (UV) به پوست نفوذ کنند و افزایش سن، همراه با خطر ابتلا به سرطان پوست را باعث شوند. مجله مدلاین پلاس می گوید: برای حفاظت از خود در حالی که برای مدت طولانی در بیرون خانه قرار دارید، مهم است که یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر و لباس محافظ بپوشید.

4. عدم تمرین

انجام ندادن تمرینات متوسط ​​ممكن است شما را در معرض خطر ابتلا به پیری زودرس پوست قرار دهد. ورزش – چه شدت متوسط ​​یا شدید – به لحن عضلات کمک می کند و گردش خون را در بدن شما ادامه می دهد.

Discovery Health می گوید: “همانطور که از عضلات خود استفاده می کنید، آنها شروع به ایجاد خواسته های دیگر قسمت های بدن می شوند.” عضلات شما بدن شما را در حالت آماده باش قرار می دهند تا انرژی را افزایش دهد و خون را در سراسر سیستم ایمنی جریان دهد. گردش خون بهبود یافته آنتیبیوتیک ضد پیری است که می تواند به شما کمک کند جوانتر از آنچه هستید به نظر برسید حتی زمانی که پا به سن گذاشته اید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *