#


پیری ذاتی و پیری بیرونی که باعث پیر شدن پوست زیبا شما می شود

پوست زیبا
7 آگوست 2017 بدون نظر 407 بازدید

پیری ذاتی و پیری بیرونی که باعث پیر شدن پوست زیبا شما می شود

عادت های روزانه شما

عادت های روزانه شما می تواند خطر ابتلا به پیری پوست را سریع تر با ظهور لکه های سنی و چین و چروک بالا ببرد.

جراحی های زیبایی

تمایل به داشتن پوست سالم و جوان تر به نظر می رسد که در میان اکثر آمریکایی ها به اشتراک گذاشته شده است. به گفته انجمن آمریکایی جراحان پلاستیک به طور کلی، آمریکایی ها در سال 2012، 14.6 میلیون دلار را صرف جراحی زیبایی پلاستیک کردند. روشهای نوسازی پوستی مانند چهره سازی یکی از رایج ترین روش های جراحی زیبایی هستند. در سال گذشته 126،000 جراحی انجام شد.

این یک سورپرایز نیست، زیرا مرکز ملی بیوتکنولوژی اطلاعات (NCBI) می گوید که پیری پوست یک بیماری است که معمولا بر روی هر دو جنس تاثیر می گذارد. به عنوان آشکار ترین نشانه از پیری، تغییرات پوست در اپیدرم شروع به آشکار شدن در طول زمان با چین و چروک و تضعیف پوست می کند.

پیری ذاتی در مقابل پیری درونی

برای مقابله موثر با پیری پوست، مهم است که بین دو نوع پیری پوستی تقسیم بندی ایجاد شود: ذاتی و درونی.

پیری درونی

فرآیند پیری طبیعی، در غیر این صورت به عنوان “پیری ذاتی” نامیده می شود، به پیری پوست توسط ژن های شما و نه عوامل محیطی خارجی اشاره دارد. در این فرآیند، تولید کلاژن در پوست شما شروع به کاهش می کند، به طوری که به نظر می رسد کمتر حالت الاستیک (پلاستیک مانند) دارد. بر اساس مجله شیمیدانان مراقبت از پوست در حالیکه فرایند پیری طبیعی در 20 سالگی شروع می شود، نشانه های درونی پیری همیشه تا سال ها قابل مشاهده نیستند. در حالی که ژن ها کنترل سرعت روند طبیعی پیری را تشخیص می دهند، حذف رادیکال های آزاد در بدن شما با آنتی اکسیدان ها می تواند به کاهش ظهور لکه های سنی، ضایعات و چین و چروک پوستی کمک کند.

علائم پیری ذاتی عبارتند از:

چین و چروک های زیبا
پوست نازک و شفاف
از دست دادن چربی زیرپوستی که منجر به گونه های توخالی و سوکت های چشم می شود

کاهش شدید سفتی در دست و گردن
پوست خشک که ممکن است خارش داشته باشد

پیری بیرونی

بر خلاف فرایند پیری طبیعی، پیری بیرونی، نتیجه عوامل محیطی است که در چگونگی پیری سریع پوست شما نقش دارد. عوامل خارجی در این فرآیند معمولا عادت های روزمره شما است مانند خواب، ورزش، سیگار کشیدن و الکل مصرف کردن شما. موسسه ملی بهداشت (NIH) می گوید که نور خورشید عامل اصلی زیست محیطی پیری پوست است. نشانه های رایج پیری ذاتی نیز در پیری بیرونی ظاهر می شود، زیرا عوامل محیطی تاثیری بر روند سریع پیری پوست دارند.

عادت هایی که باعث پیری پوست می شوند

در حالی که جراحی پلاستیک می تواند (به نوعی) اثرات پیری را معکوس کند، این گزینه پر هزینه می تواند یک چاله در کیف پول شما به جا بگذارد. روشی ارزان تر و سالم تر نیز می تواند پوست شما را سالم نگه دارد و آن یاد گرفتن عادت های روزانه بد شما است که روند پیری پوست را سریعتر می کند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *