#


پاکسازی صورت و پوست

19 می 2017 بدون نظر 691 بازدید

پاکسازی صورت و پوست

پاکسازی صورت و پوست

اگر میخواهید پوستی جوان و صاف داشته باشید باید هر چند وقت یک بار برای پاکسازی پوست تان اقدامات لازم را انجام دهید.پاكسازی پوست چیزی نیست جز برداشتن سلولهای مرده وآلودگی هایی که بر روی پوست تجمع پیدا كرده است .با این كار سلولهای لایه ی سطحی پوست وچربی ها و ذراتی كه در اثر آلودگی های هوا بر روی پوست نشسته برداشته می شود .

1-صورت تان را از آرایش پاک کنید

در ابتدا باید صورت تان را از هر آرایشی پاک کنید.می‌توانید در این مرحله به جای شیر پاک کن برای پوست‌های خشک از شیر، برای پوست‌های چرب از آبلیمو و برای پوست‌های معمولی از ماست استفاده کنید. یادتان باشد طرز کشیدن پنبه باید از پایین به بالا باشد. بعد از پاک کردن نوبت تمیز کردن صورت با پنبه و لوسیون است. توجه کنید روی تمام لوسیون‌ها نوشته شده که مخصوص چه نوع پوستی است. از طرفی بهتر است بدانید که عرق شاه‌تره و کاسنی از آن دست لوسیون‌هایی هستند که برای هر نوع پوستی جواب می‌دهند.

2-پوست تان را ماساژ دهید

ماساژ دادن باعث به جریان افتادن هر چه بهترخون در پوست شده و به صورت ،شادابی و زیبایی می‌دهد. برای ماساژ دادن از روغن ماساژ یا روغن بچه می‌توانید استفاده کنید.روغن فندق، گلرنگ، سبوس برنج یا روغن دانه انگور برای پوست‌های چرب مناسب است. حواستان باشد که ماساژ باید با دو انگشت بلند و بسیار آهسته انجام گیرد.

3-بخور 

داخل ظرفی 2 لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری بابونه مخلوط کرده و روی شعله گاز بگذارید تا کاملا به جوش بیاید. سپس از روی شعله برداشته و به وسیله یک حوله که روی سر می‌اندازید صورت‌تان را 20 دقیقه بخور دهید تا کاملا منفذهای پوستی باز شده و دانه‌های سر سیاه برای بیرون آمدن از زیر پوست آماده شوند.

اگر پوستی مستعد آکنه دارید پیشنهاد می‌کنیم از گیاه شاه‌تره استفاده کنید چرا که خواص بی‌نظیری در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت و درمان آن دارد. بخور این گیاه علاوه بر خاصیت ضد جوش به داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیز کمک می‌کند.در این مرحله میتوانید بعضی از دانه‌های سر سیاه بزرگ را جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه‌ای که به رنگ سفید است ادامه دهید تا کاملا تخلیه شود و سپس با پنبه آغشته به الکل سفید آن را ضدعفونی کنید.

4-ماسک

پس از خارج‌سازی جوش‌های سر سیاه و زیرپوستی و جرم‌های روی پوست که حتما باید بلافاصله پس از بخور انجام شود، از ماسک‌های ماست و جوانه گندم (یک قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب را با یک قاشق چای‌خوری آرد جوانه گندم یا آرد نان سنگک مخلوط کنید) یا ماسک نشاسته (یک قاشق ماست کم‌چرب را با یک قاشق چای‌خوری نشاسته مخلوط کنید) و به آرامی روی پوست‌تان به حالت دورانی و ماساژ بمالید و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنک بشویید. اگر منافذ پوستی باز دارید می‌توانید سفیده تخم‌مرغ زده شده را با ۲ قاشق سوپ‌خوری شیر بدون چربی مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

5-پوست تان را تازه کنید

کار پاکسازی رو به اتمام است ممکن است کمی پوست‌تان خشک شده ‌باشد بنابراین استفاده از کرم مرطوب‌کننده لازم است؛ یادتان باشد که کرم مرطوب‌کننده را حتما باید مناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید مثلا اگر پوستی چرب دارید باید مرطوب‌کننده بدون چربی به پوست بمالید؛ البته می‌توانید ‌برای طراوت و شادابی و شفافیت بیشتر پوست ،یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کرده، یک قاشق مرباخوری گلاب به آن اضافه کرده وبه حالت خوابیده، به آرامی‌روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد و خنک بشویید.

6-پاکسازی پوست با استفاده از اسید میوه

یکی از روش‌های با اهمیت در پاکسازی پوست چرب یا خشک استفاده از انواع اسیدهای میوه‌ای که  میباشد.می‌توانید برای پاکسازی پوست خود از اسیدسالسیلیک 2 تا 5 درصد و یا از اسید میوه 10 تا 15 درصد استفاده کنید. به این ترتیب که شب‌ها اسیدهای میوه 10 درصد را روی صورت‌ بگذارید و صبح‌ها بشوید.

این عمل باعث می‌شود یک لایه بی‌مصرف روی پوست از بین ببرد. بعد از پاک‌سازی اگر پوست خشک است، باید حتما از مرطوب‌کننده استفاده شود و اگر پوست چرب است که احتیاج به چیز خاصی نیست، بنابراین کار خاصی نیست که شخص لازم باشد انجام دهد.

در ضمن این کِرِم‌های اسید میوه جدا از پاک‌سازی پوست، روشن‌کننده هم هستند، یعنی بعد از یک مدت استفاده از آن سطح پوست شفاف و رنگ پوست روشن می‌شود و همچنین بافت‌های میانی پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند.

7-پاکسازی پوست با روش میکرو

میکرو روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم ابریشن انجام می‌شود. این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو ۲ عمل انجام می‌شود. اول؛ کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم؛ پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست.

تعداد و فاصله جلسات پاکسازی به تشخیص پزشک متخصص پوست معمولا از ۳ تا ۷ جلسه به فاصله یک تا ۲ ماه است.قرمزی مختصر و پوسته ریزی ملایم صورت تا چند روز پس از میکرو طبیعی است که طی این مدت، مصرف ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی می‌تواند در کاهش پوسته ریزی و قرمزی پوست موثر باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *