#


نکاتی که باید در مورد استفاده از اپی لیدی بدانید

31 دسامبر 2017 بدون نظر 1619 بازدید

نکاتی که باید در مورد استفاده از اپی لیدی بدانید

نکاتی که باید در مورد استفاده از اپی لیدی بدانید

انواع مختلفی برای از بین بردن موهای زائد بدن تان به طور موقتی وجود دارد و یکی از این روش ها اپیلاسیون می باشد. اپی لیدی ها نوعی دستگاه مکانیکی برقی است که گیره هایی که در سر آن وجود دارد موها را به داخل می کشد و آن ها را از ریشه خارج می کند که به نوعی اپیلاسیون به حساب می آید.

دستگاه اپی لیدی

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از خانم ها دارند از بین بردن موهای زائدی است که بر روی بدن شان وجود دارد و برای انجام این راه و روش های متنوعی  وجود دارد؛ از کرم های موبر گرفته تا راحت ترین راه که استفاده از تیغ می باشد و البته برای برخی از افراد حساسیت زا می باشد.

برای از بین بردن موهای اضافی بدن راه های موقتی و دائمی وجود دارد. در شیوه های موقتی ریشه مو از بین نمی رود و به همین خاطر فولیکول آن باعث می شود که مو دوباره رشد کند. ولی در شیوه های دائمی قسمت ریشه مو نیز از بین می رود.

شیوه های موقتی از بین بردن موهای اضافی بدن انواع و اقسام مختلفی دارد که از جمله این روش ها می توان به اپیلاسیون اشاره کرد. اگر از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید باعث می شود که موها از ریشه خارج شوند.

برای این کار می توان از اپی لیدی استفاده کرد که یک نوع دستگاه مکانیک برقی می باشد که موها توسط گیره ای که در سر آن وجود دارد کشیده می شوند و از ریشه بین می آیند که به نوعی اپیلاسیون می باشد.

این روش به طور طبیعی کمی دردناک است، ولی اگر آن را همیشه استفاده کنید باعث می شود که درد آن کمتر شود. در ادامه شما را با برخی از معایب و مزایای این دستگاه آشنا می کنیم.

مزایا

-به کار بردن این وسیله بسیار راحت می باشد، فقط کافیت آن را به برق بزنید و بر روی قسمتی که مو دارد بکشید، با این تمام موها از ریشه خارج می شوند.

-اگر از این دستگاه دائما استفاده کنید باعث می شود که ضخامت موهای زائدتان کمتر شود و به مرور رشدش نیز کاهش می یابد. رشد موها دو تا چهار هفته کمتر می شود.

-موهایی که جدید در می آید در مقایسه با موهای قبلی نازک تر و نرم تر می باشند.

-با استفاده از این روش درد کمتری را نسبت به اپیلاسیون با موم احساس می کنید.

-دستگاه اپی لیدی را یک بار خریداری می کنید و مدت ها از آن استفاده می کنید، ولی اپیلاسیون با موم و یا وکس به تنهایی در منزل سخت می باشد و اگر به مراکز اپیلاسیون هم مراجعه کنید باید برای اینکار هزینه ای را پرداخت کنید. در ضمن همیشه در دسترس تان نخواهد بود.

معایب

-اگر از این دستگاه برایرموهای ضخیم استفاده کنید ممکن است که دردناک باشد.

-توصیه ای که وجود دارد این است که از این دستگاه برای جاهایی که حساس هستند مانند زیر بغل استفاده نکنید.

-برخی از قسمت های بدن مانند پشت پا و یا ران را به سختی می توان با این دستگاه اصلاح کرد.

-پس از اینکه از این دستگاه استفاده کردید ممکن است که پوست مح مورد نظر قرمز و ملتهب شود وبرخی مواقع نیز احتمال این وجود دارد که جوش بزند.

-موهای زائد باید بلندی شان تا حدی باشد دستگاه بتواند آن ها را بگیرد.

-زمانی که از این دستگاه استفاده می کنید احتمال دارد که تعدادی از موها به زیر پوست بروند.

-در مجموع در روش های اپیلاسیون به خاطر از ریشه در آمدن موها ممکن است که بافت اطراف فولیکول مو آسیب بببیند و همین مسئله باعث می شود که حساسیت، قرمزی و التاب فولیکول مو به وجود بیاید.

برای اینکه بتوانید کارایی اپی لیدی تان را به حداکثر برسانید کافیت توصیه های زیر را رعایت کنید.

1-دستگاه مناسبی را انتخاب و خریداری کنید. زمانی که می خواهید اپی لیدی را خریداری کنید اول بررسی کنید که چه مارکی بهتر است. برای این کار می توانید به سایت های شرکت هایی که این دستگاه را تولید می کنند مراجعه کنید و یا اینکه با دوستان تان که این دستگاه را دارند مشورت کنید.

2-دستورالعمل استفاده را مطالعه کنید. پس از اینکه این دستگاه را خریدید مسلما با نگاه به آن می توانید تشخیص دهید که چگونه باید از آن استفاده کرد. ولی این را به یاد داشته باشید که حتما دستورالعمل آن را مطالعه کنید تا با جزئیات کاری آن آشنا شوید. مخصوصا دستگاه هایی که دارای چند تیغه هستند و کارکردهای مختلفی دارند.

3-یک قسمت را امتحان کنید. اگر می خواهید برای اولین بار از این دستگاه استفاده کنید بهتر است جایی را انتخاب کنید که پوست ضخیم تر و حساسیت کمتری دارد. می توانید زانوها را برای این کار انتخاب کنید. اگر از این قسمت شروع کنید به مرور به درد آن عادت می کنید و می توانید در قسمت هایی که پوست نازکی دارند نیز استفاده کنید.

4-آرام انجام دهید. این را بدانید که این کار را باید خیلی آرام انجام دهید و به خاطر اینکه از درد آن بکاهید آن را سریع بر روی پوست تان نکشید. توصیه می شود که اپیلیدی را در فاصله مناسب و مایل بر روی پوست تان قرار دهید.

5-در زمان مناسب استفاده کنید. بهترین زمانی که می توانید از این دستگاه استفاده کنید عصرها می باشد. پون اگر بر روی پوست تان خارش و جوش به وجود بیاید تا فردا صبح بر طرف خواهد شد.

6-از مرطوب کننده استفاده کنید. توصیه می شود پس از اینکه از دستگاه اپی لیدی استفاده کردید از یک مرطوب کننده ملایمی که فاقد الکل است استفاده کنید تا التهاب پوست تان از بین برود و همچینین حساسیت به وجود نیاید.

7-صبر کنید. موهایی که رشد کرده اند را برای مدتی تحمل کنید و موهایی که به طور کامل در نیامده است را اصلاح نکنید. موهایی که به طور کامل رشد نکرده اند به سختی می توان با این دستگاه آن را اصلاح کرد و ممکن است که باعث ایجاد زخم، التهاب و فرو رفتن مو در پوست شود.

8-این وسیله شخصی است. این را به یاد داشته باشید که اپی لیدی یک وسیله شخصی می باشد و نباید آن را به فرد دیگری، حتی نزدیک ترین عضو خانواده داد. همچنین پس از هر بار استفاده از آن باید با یک ماده ضد عفونی کننده مانند الکل آن را تمیز کنید. چرا که ممکن است بخواهید دفعه بعد برای جای دیگری از بدن تان استفاده کنید و اگر تمیز نباشد ممکن است که عفونت و زخم را بر روی پوست به وجود بیاورد.

9- بهتر است که بعد از حمام از اپیلیدی استفاده شود. چون بعد از حمام پوست مرطوب تر می شود و دهانه منافذ پوست برای بیرون آمدن موها آمادگی بهتری پیدا می کنند.

10-اپیلی دی باید استاندارد باشد. قسمتی از پوست که می خواهید این دستگاه را استفاده  کنید بهتر است که کشیده شود. با این کار آسیب کمتری به پوست تان وارد می شود و حساسیت، قرمزی و فولیکت کمتری بر روی پوست به وجود می آید.

اپی لیدی سبب تیرگی پوست یا موی زیرپوستی می گردد؟

در پوست ما سلو‌ل‌های رنگ دانه‌ ای وجود دارد که سبب به وجود آمدن رنگ پوست می ‌شوند و هر التهاب در پوست می ‌تواند سبب تحریک این سلول‌های رنگ دانه‌ای جهت ساخت رنگ دانه و جمع شدن در مکان التهاب شود که از آن تحت ‌عنوان افزایش رنگ بعد از التهاب (PIH) نام می‌ بریم.

در افرادی که پوست‌‌های تیره (سبزه یا گندمی) دارند احتمال به وجود آمدن این پدیده بالاتر می رود.

اپی ‌لیدی به تنهایی نمی ‌تواند سبب تیره‌ تر شدن پوست شود، اما اگر توصیه های گفته شده در بالا رعایت نگردد، به‌ ویژه در اشخاص با پوست گندمی و سبزه و در نواحی زیر بغل، کشاله ران و واژینال (تناسلی) که عموماً تیره‌ تر از بقیه قسمت‌ها می باشند، تحریک ایجاد شده به وسیله اپی‌ لیدی با مکانیسم گفته شده در بلند مدت می‌ تواند باعث تیره ‌تر شدن این قسمت‌ها شود.

در مورد اثر پذیری اپی ‌لیدی در ایجاد موهای زیر پوستی هم باید بگوییم جهت رشد مو در هر فرد شبیه دیگر صفات ژنتیکی‌ اش تا اندازه ای با دیگران تفاوت دارد. در برخی افراد، خواب موها به صورتی می باشد که در اوایل رشد که از سطح پوست بیرون می آیند، درون پوست به صورت افقی یا نزدیک به افقی رشد می ‌کنند و کراتین مو سبب واکنش پوست به آن و به وجود آمدن التهاب می ‌شود.

سفارش می‌ شود این افراد از شیوه هایی برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند که موها از ریشه بیرون نیایند و مقدار کمی از سر مو از سطح پوست بیرون باشد.

به این ترتیب استفاده از اپی ‌لیدی به علت این که موها را از ریشه بیرون می آورد، زمان رشد دوباره در اشخاص مستعد می‌ تواند سبب رویش مو به صورت زیرپوستی شود، اما این کار شامل همه افراد استفاده‌ کننده از اپی ‌لیدی نمی ‌شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *