نکاتی جالب برای داشتن ناخنی مقاوم و زیبا

نکاتی جالب برای داشتن ناخنی مقاوم و زیبا

اغلب ما برای اینکه ناخن هایمان زیبا و جذاب به نظر برسد مدت زمان زیادی را صرف می کنیم . ما طی این مقاله چند حقیقت جالب در مورد ناخن ها را برای شما فراهم آورده ایم که به طور یقین دانستن آن ها موجب شگفت انگیزی شما خواهد شد .

1- همیشه ناخن های دست حدود 3 تا 4 برابر بیشتر و سریع تر از ناخن های پا می باشد . به همین دلیل اغلب ناخن های دست را بیشتر از ناخن های پایتان کوتاه می کنید .

2- ضخامتی که ناخن های پا دارد حدوداً 2 برابر بیشتر از ناخن های دست می باشد به همین دلیل است که گاهی کوتاه کردن ناخن های پا دشوارتر می باشد و کمی سخت انجام می شود .

3- رشد ناخن انگشتان دست به صورت میانگین در یک ماه حدود یک دهم اینچ می باشد ، همچنین ناخن انگشت وسط دست نسبت به دیگر ناخن ها دارای رشد سریع تری است .

4- اگر کمی دقت داشته باشید خواهید دید که در بین تمام ناخن هایتان ، ناخن انگشت شصت دارای کمترین سرعت رشد می باشد .

5- اگر کوتاه کردن ناخن ها به صورت منظمی انجام گردد آن گاه ناخن هایتان رشد سریع تری خواهد داشت .

6- آب و هوای گرم بستر مناسب تری نسبت به آب و هوای سرد برای رشد ناخن ها به شمار می آید . به همین دلیل است که در تابستان بیشتر نیاز مند کوتاه کردن ناخن هایتان هستید .

7- ساعات روز نیز تأثیر فراوانی در رشد ناخن ها نسبت به ساعات شب دارند بنایراین رشد ناخن ها بیشتر در روز اتفاق می افتد .

8- ناخن های افراد جوان باسرعت بیشتری نسبت به ناخن های افراد سالخورده رشد می کنند .

شکننده شدن ناخن

9- ترکیب اصلی که در ناخن ها وجود دارد همانند ترکیب موجود در موهایتان می باشد ، نوعی پروتئین در ناخن ها وجود دارد که با نام کراتین نیز شناخته می گردد .

10- اصولاً ناخن های دستی که غالب است با سرعت بیشتری نسبت به دست دیگر رشد می کنند . به عنوان مثال : اگر شما فردی چپ دست باشید ناخن های دست چپ شما سریع تر از ناخن های دست راست تان رشد خواهد کرد .

11- شما می توانید با ماساژ دادن منظم حس تحریک پذیری را برای رشد ناخن هایتان بیشتر کرده و سرعت رشد آن ها را افزایش دهید . به عنوان مثال می توانید به آرامی با آن ها بر روی میز ضربه زده و یا حتی یک مطلبی را در کامپوتر خود تایپ کنید .

12- یکی از نمادهای نشان دهنده ی سلامتی کامل شما ناخن هایتان می باشد .به طور مثال اگر شما بر روی ناخن های خود دارای لکه های سفید هستند این امر نشان دهنده ی کمبود کلسیم در بدن شما می باشد .

13- افزایش مصرف آب می تواند کمک شایانی به بهبود شکنندگی و خشک بودن ناخن های شما بکند .پس به خاطر داشته باشید که هرگز مصرف آب فراوان را فراموش نکنید .

14- در بسیاری از فرهنگ ها اعتقاداتی وجود دارد که اغلب آن ها را حفظ می کنند . به عنوان مثال برخی افراد معتقدند که کوتاه کردن ناخن پس از تاریک شدن هوا موجب بدشانسی می گردد .

15- بر خلاف آن چه که افراد به آن باور دارند پس از اینکه فردی می میرد ، موها و ناخن هایش دیگر رشدی نخواهند داشت . از آن جا که بدن پس از مرگ آب خود را از دست می دهد تنها اینگونه به نظر می رسد که مو و ناخن ها رشد کرده اند در حالی که این چنین نیست .

از من بپرس 7

Recent Posts

ورم پلک و درمان آن

ورم پلک غالبا با سایر ناراحتیهای چشمی همراه است (البته نه همیشه). بنابراین، هنگامی که…

5 سال ago

بیماریهای قارچی و درمان آن

اگر بر حسب اتفاق، مبتلا به نوعی بیماری قارچ شوید (که البته تعداد مبتلایان به…

5 سال ago

هر آنچه باید درباره مراقبت از پوست بدانید

۵۰ سال پیش متخصص پوست نمی توانستند تغییرات عمده ای در پوست بوجود بیاورند. آنها…

5 سال ago

خشکی پوست و روش های جلوگیری از آن

صرف داشتن پوست خشک ، در برخی شرایط امتیازی است که مشکلات رایجی نظیر اکنه…

5 سال ago

پزوریازیس چیست و چه تاثیری در زیبایی دارد؟

روزی از یکی از متخصصان پوست پرسیدم: چرا شما هرگز در مورد پزوریازیس حرفی نزده…

5 سال ago

اثرات مخرب خورشید بر پوست و راهکارهایی برای کاهش آن

خطرات آفتاب در روزهای آفتابی و زیبا، قرار گرفتن در نور خورشید معنایی همراه با…

5 سال ago