#


نوع پوست من چیست؟

نوع پوست
22 آگوست 2017 بدون نظر 1029 بازدید

نوع پوست من چیست؟

تشخیص نوع پوست

سوزان وان دیک، متخصص پوست با وان دایک لیزر و مراقبت از پوست در آریز، می گوید: پوست به طور کلی به یکی از چهار دسته تقسیم می شود: طبیعی، روغنی، خشک و ترکیبی. با این حال، نوع پوست شما می تواند تغییر کند سن و دیگر عوامل مانند ژنتیک و حتی بیماری ممکن است بخشی از این عوامل باشد. دکتر وان دیک می گوید: “این چند فاکتوریل است.

پوست معمولی که دارای رطوبت خوب، منافذ کوچک و تنه ای است، هدف اکثر رژیم های مراقبت از پوست است. وان دیک می گوید: اکثر مردم پوست طبیعی دارند، اما برای حفظ وضعیت خوب آن، مهم است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حداقل برسد. کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 ایده آل برای جلوگیری از چین و چروک و سایر آسیب های خورشید لازم است.

وان دیک می گوید: “آن را در خمیر دندان خود قرار دهید و از آن استفاده کنید.” “مهم نیست که آیا بارش برف یا باران است – در این عادت قرار بگیرید تا همیشه استفاده آن را داشته باشید. نور خورشید در هر صئرت به شما می رسد. ”

مراقبت از پوست: پوست روغنی

پوست روغنی با اضافه شدن روغن (اصطلاح فنی صمغ) بر روی صورت شناخته می شود. برخی از افرادی که پوست چرب دارند، تنها چند ساعت پس از شستن احساس چربی می کنند. ون دیک می گوید: “یک فرد بسیار چرب احساس نیاز به شستن چهره خود را بین ظهر تا 5 بعد از ظهر دارد، زیرا روغن در طول روز افزایش یافته است.” پوست روغنی می تواند یک عارضه ارثی باشد، اما همچنین می تواند ناشی از بلوغ باشد، که باعث می شود غدد لنفاوی به بیشتر ار کند. شما همچنین ممکن است روغن بیشتری را در “T-zone” خود مشاهده کنید زیرا تمام غدد چربی در پیشانی، بینی و چانه وجود دارد.

افرادی که دارای پوست روغنی هستند به طور کلی مرطوب کننده های منظم نیازی ندارند، اما برای محافظت در برابر اشعه های ماوراء بنفش، کرم های ضد آفتاب هنوز لازم است. وان دایک می گوید: یک کرم ضد آفتاب بدون روغن را انتخاب کنید، به این معنی که برای صورت باشد وکمتر جوش های سر سفید و سیاه ایجاد می کند. وان دیک می گوید: “بسیاری از کرم های ضدآفتاب بدون روغن در دسترس هستند.” “به داروخانه بروید، برچسب ها را بخوانید و نمونه هایی از موارد مختلف را امتحان کنید. هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب وجود ندارد. ”

مراقبت از پوست: پوست خشک

از سوی دیگر، خشکی پوست از کمبود رطوبت طبیعی ایجاد می شود – روغن کمی به عنوان یک مانع سطح عمل می کند و در رطوبت قرار دارد. افراد مبتلا به خشکی پوست چهره خود را سفت احساس می کنند و پوست آنها اغلب تحریک می شود. پوسته پوسته شدن یکی دیگر از علائم است، اما نشانه مطمئن پوست خشک نیست. وان دیک می گوید: “شما می توانید پوسته پوسته و خشک نباشید. گاهی اوقات پوست به شدت خشک می شود و دردناک می شود و منجر به ایجاد بیماری اگزما می شود.

درمان بعضی از بیماری های پزشکی گاهی می تواند منجر به خشک شدن پوست شود. به عنوان مثال، درمان سرطان پستان ممکن است مانع تولید هورمون شود که به نوبه خود بر کیفیت پوست شما تاثیر می گذارد. وان دیک می گوید: “این شرایط مردم را به سن یائسگی می رسانند.” “ناگهان هیچ تولید چربی وجود ندارد.” یائسگی طبيعی می تواند همان اثر را داشته باشد؛ اکثر زنان شروع به تجربه خشک شدن پوست می کنند، زیرا آنها در دهه های 40 خود را تجربه کرده اند. برای مراقبت از پوست خشک، یک پاک کننده ملایم، بدون صابون استفاده کنید و به اندازه کافی مرطوب کنید. وان دیک اضافه می کند که به ار بردن برای بار دوم مرطوب کننده ممکن است در طول روز مورد نیاز باشد.

مراقبت از پوست: پوست ترکیبی

پوست ترکیبی ترکیبی از پوست های چرب و خشک است. افراد دارای پوست ترکیبی معمولا متوجه می شوند که پوست چرب آنها در منطقه T تجمع یافته و گونه های آنها خشک هستند. پوست ترکیبی را می توان تحت تاثیر ژنتیک و، دوباره بلوغ، زمانی که غدد چربی تولید تولید چربی پوست را افزایش می دهند،دانست. گاهی اوقات انواع مختلفی از محصولات برای درمان پوست ترکیبی مورد نیاز است. ون دیک می گوید: “ممکن است مجبور باشید که قسمت های مختلف صورت را کمی متفاوت کنید.” برای مثال، تمیزکننده و مرطوب کننده ملایم ممکن است روی گونه ها باشد، در حالی که یک محصول ضد آکنه با پراکسید بنزوئیل ممکن است در منطقه T ضروری باشد.

اگر هنوز در مورد نوع پوست خود و یا بهترین راه برای تغذیه آن مطمئن نیستید، با یک متخصص پوست تماس بگیرید که می تواند یک رژیم مراقبت از پوست بدون رژیم را توصیه کند یا یک خط پزشک را به شما پیشنهاد کند. به دنبال یک دکتر که هیئت مدیره آن توسط آکادمی پوست آمریکا گواهی شده است. وان دیک می گوید “متخصص پوست شما کاملا متخصص مراقبت از پوست شماست.”

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *