#


مصرف روزانه گوجه فرنگی ممکن است شما را در برابر سرطان پوست محافظت کند

سرطان پوست
17 جولای 2017 بدون نظر 779 بازدید

مصرف روزانه گوجه فرنگی ممکن است شما را در برابر سرطان پوست محافظت کند

طبق یک مطالعه جدید توسط دانشگاه ایالتی اوهایو، خوردن یک رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی باعث کاهش 50 درصدی سرطان پوست در موش می شود. این تحقیق نشان می دهد که چگونه مداخلات تغذیه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را تغییر دهد.

این تحقیق توسط Tatiana Oberyszyn، استاد آسیب شناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس، همکاری نویسنده جسیکا کوستاستون، دانشمند تحقیقاتی در گروه علوم غذایی و فناوری کالج غذا، کشاورزی و علوم محیطی در دانشگاه و همکارانشان انجام شده. یافته های آنها در مجله Scientific Reports منتشر شد.

قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون لباس برای محافظت ، یک عامل خطر مهم برای سرطان پوست است. سرطان پوست سرطان کراتینوسیت (KC) شایع ترین سرطان است و 5.4 میلیون مورد جدید در سال 2012 تشخیص داده شده است. کارسینوم های پایه سلولی حدود 80 درصد از موارد کچلی را تشکیل می دهند و حدود 20 درصد موارد سرطان سلول سنگفرشی است.

در حالی که KCs با نرخ مرگ و میر کم همراه است، تأثیر مالی درمان سرطان پوست در ایالات متحده حدود 8.1 میلیارد دلار و در حال افزایش است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در تلاش برای کاهش موارد سرطان پوست و هزینه های درمان خود، خواستار اقدام کلی جراحان برای جلوگیری از سرطان پوست در سال 2014 شد.

در نتیجه گزارش تماس به عمل، روش های جایگزین برای محافظت در مقابل سرطان پوست مورد بررسی قرار گرفته است و حفاظت از آن با استفاده از مداخلات تغذیه ای که احتمال بالقوه برای تعدیل خطر ابتلا به سرطان پوست است، مورد بررسی قرار گرفته است.

شواهد قبلی نشان داده است که مصرف رب گوجه فرنگی ممکن است باعث کاهش آفتاب سوختگی شود و این که کاروتنوئید های رژیمی در پوست انسان پس از خوردن خمیر می تواند منجر به اثر محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) برای آسیب نور شود.

Cooperstone می گوید: “لیکوپن، کاروتنوئید اولیه در گوجه فرنگی، موثر ترین آنتی اکسیدان این رنگدانه ها است.”

تحقیقات دیگر نشان می دهد مصرف لیکوپن از خوردن یک گوجه فرنگی در کل غذای خود در جلوگیری از آفتاب سوختگی مؤثرتر از لیکوپن است که از مکمل سنتز استفاده می شود. این نشان می دهد که ترکیبات دیگر در گوجه فرنگی ممکن است به تاثیر کلی کمک کنند.

موش هایی که گوجه فرنگی خورده اند خطر ابتلا به سرطان پوست کمتری دارند

مطالعه جدید با هدف تعیین اینکه آیا مصرف نارنگی یا قرمز انواع گوجه فرنگی به طور قابل توجهی تومورهای سرطان پوست را در موش های نر و ماده که به طور مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند، کاهش می دهد.

محققان می گویند تفاوت های قابل توجهی در تعداد تومور ها در موش های ماده در این مطالعه وجود ندارد.

با این وجود، تیم متوجه شد که وقتی موش های نر با رژیم غذایی 10 درصد گوجه فرنگی هر روز به مدت 35 هفته تغذیه می شوند و سپس در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند، در مقایسه با گروه کنترل از موش هایی که بدون گوجه فرنگی تغذیه می شوند، 50 درصد کاهش می یابد.

تفاوت های بین موش های مردانه و زنانه می تواند در مطالعات قبلی توضیح داده شود که نشان می دهد موش های نر نسبت به موش های ماده سریعتر پس از اشعه ماوراء بنفش تومور را تولید می کنند و تومورهای آنها بزرگتر، پرخاشگرتر و فراوانتر هستند.

پروفسور Oberyszyn می گوید: “این مطالعه نشان داد که ما باید در هنگام بررسی راه های پیشگیرانه مختلف، نیاز به در نظر گرفتن جنس داشته باشیم.” “آنچه که در مردان کار می کند ممکن است همیشه در زنان و برعکس کار خوبی نداشته باشد.”

پروفسور Oberyszyn، Cooperstone و همکارانش متوجه شدند که تنها موشهای نر از گوجه فرنگی قرمز خشک تغذیه می کنند در آنها تومورها کاهش می یابد. موش های نر تغذیه شده با انواع مختلف گوجه فرنگی خشک شده – به نظر می رسد سطوح لیکوپن بیوفیزیکی بالاتر – دارای تومورهای کمتر از گروه کنترل بودند، اما تفاوت قابل توجه نبود.

“روش های جایگزین برای محافظت سیستمیک، احتمالا از طریق مداخلات تغذیه ای برای تعدیل خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با پوست، می تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد. غذاها مواد مخدر نیستند، اما ممکن است در طول عمر مصرف تغییرات بیماری های خاصی را تغییر دهند.”

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *