#


ماسک ها و اسکراپ های پوست

ماسک پوست
7 می 2017 بدون نظر 835 بازدید

ماسک ها و اسکراپ های پوست

ماسک ها و اسکراپ های پوست

یکی از بهترین راه ها برای جوان و زیبا نگه داشتن پوست استفاده از ماسک های پوست است.این ماسکها سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را با طراوت و لطیف می‌کند.هدف ما در نوشته ارایه ی کرم‌ها و لوسیون‌های طبیعی مختلف با منشاء گیاهی و حیوانی است.خوشبختانه امروز همه به فواید و خواص گیاهان و مواد طبیعی در بهبود اختلالات و بیماری‌های پوستی پی‌برده‌اند و تلاش میکنند مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی کنند. در اینجا برای تقویت سلول‌های پوست و پیشگیری و درمان خشکی و چین و چروک پوست ماسکهایی هایی طبیعی و کم هزینه را برایتان معرفی خواهیم کرد:

ماسک ماست :

برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماسک ماست استفاده کنید ، یک فنجان ماست و یک چهارم فنجان عسل را باهم مخلوط کرده روی پوست صورت خود بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید ، اگر پوست شما خشک است از ماست پر چرب و اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید این کار باعث تمیز و ضد عفونی شدن پوستتان می شود.

ماسک زغال اخته :

زغال اخته حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، ویتامین سی و ای می باشد که باعث شادابی و جوانی پوست می شوند به این منظور مقداری روغن زیتون ، عسل و زغال اخته را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید سپس این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب بشویید.

اسکراب کدو تنبل :

اسکراب کدو تنبل باعث از بین رفتن ترک های پوستی می شود ، برای تهیه ی این اسکراپ یک چهارم فنجان کدو تنبل را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا زیتون ، چند قطره آب لیموومقداری پودر قهوه مخلوط کرده و به پوست خود بمالید و این عمل را تا ۱۰ روز تکرار کنید.

ماسک تخم مرغ و عسل :

ماسک تخم مرغ و عسل برای کاهش چین و چروک و منافذ پوست صورت بسیار مفید است برای تهیه ی این ماسک یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید این کار باعث مرطوب شدن پوست نیز می گردد.

ماسک گشنیز :

گشنیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان تاثیر زیادی روی پوست دارد و باعث جوانی پوست می شود ، برای تهیه ی این ماسک باید یک  فنجان گشنیز خرد شده را با یک چهارم فنجان خیار و یک چهارم فنجان شیر و نصف فنجان بلغور جو دو سر به خوبی مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و پس از  ۲۰ دقیقه بشویید.

ماسک موز :

موز به عنوان یک داروی ضد چروک ماده ای فوق العاده است. و می توان به سادگی با کمی موز یک ماسک صورت تهیه کرد.یک چهارم موز را در مقداری آب بخیسانید تا حالت خامه ای پیدا کند. سپس آنرا روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند.بعد از این مدت می توانید صورت خود را با آب گرم بشورید. بلافاصله بعد از شستشو کمی آب سرد به صورت خود بزنید و صورت خود را خشک کنید.

ماسک گوجه فرنگی:

برای تهیه این ماسک که کارکرد اصلی آن از بین بردن چروک هاست؛نیاز به دو عدد گوجه فرنگی دارید. یکی از آن‌ها را رنده کرده و کنار بگذارید. سپس دیگری را داخل مخلوط‌کن انداخته و به‌صورت مایع در‌آورید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و کنار بگذارید. برای شروع کافی است به‌مدت ۲۰ دقیقه گوجه‌فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از صورت خود برداشته و یک دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خورد قرار دهید و در محیطی آرام دراز بکشید. سپس صورت خود را با آب نیم ولرم بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *