#


ماسک های مخصوصی که پوست شما را روشن تر می کنند

ماسک
25 نوامبر 2017 بدون نظر 907 بازدید

ماسک های مخصوصی که پوست شما را روشن تر می کنند

ماسک های مخصوصی که پوست شما را روشن تر می کنند

یکی از رحت ترین راه هایی که می توانید پوست تان را روشن کنید استفاده از ماسک های خانگی می باشد. با اینکه این ماسک ها اثر دائمی به همراه ندارند ولی مزیتی که دارند این است که هیچ عوارضی ندارند و بسیار کم هزینه هستند. اگر قرار است که چند روز دیگر به یک مهمانی بروید و می خواهید که پوست تان شفاف و شاداب باشد به شما پیشنهاد می کنیم که از این ماسک ها استفاده کنید. قبل از اینکه دستور ساخت این ماسک ها را به شما آموزش دهیم بهتر است که با دو ماده مهم یعنی سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش که در تهیه ماسک خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است آشنا شوید.

نکته: اگر تا به حال از ماسک برای پوست تان استفاده نکرده اید بهتر است که مقداری از آن را بر روی قسمتی از پوست تان امتحان کنید تا اگر به آن حساسیت دارید متوجه شوید. این را به یاد داشته باشید که زمانیکه می خواهید از ماسک استفاده کنید آن را در آرامش کامل و بدون هیچ فکری استفاده کنید و هنگامی که می خواهید آن را بر روی پوست تان بزنید از حرف زدن، خندیدن و حرکت کردن خودداری کنید تا بتوانید تاثیر بیشتری از آن را ببینید و چین و چروک بر روی پوست تان به وجود نیاید.

سفیده تخم مرغ برای روشن تر شدن پوست

علاوه بر اینکه سفیده تخم مرغ باعث سفیدتر شدن پوست تان می شود بلکه می تواند جوش های صورت تان را هم از بین ببرد. یک عدد سفیده تخم مرغ را به قدری هم بزنید تا شبیه به کف شود. پس از آن بر رویوست تان بمالید و اجازه دهید 15تا 20دقیقه بر روی پوشت بماند. سپس پوست تان را با آب ولرم شست و شو دهید و بعد از اتمام کارتان کمی آب سرد بر روی صورت تان بزنید. بعد از چند روز متوجه می شوید که پوست تان تغییر کرده است.

ماسک

ماسک

آب لیمو برای از بین بردن رنگ برنزه پوست

یکی از ترکیباتی که باعث می شود رنگ برنزه پوست از بین برود آب لیمو ترش می باشد. یک لیمو را ببرید و بر روی قسمت هایی که برنزه شده اند بمالید. به مدت دو دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس اجازه دهید که ده دقیقه بر روی پوست تان بماند. پس از آن مثل همیشه دوش بگیرید.

اسیدسیتریک موجود در آب لیمو باعث می شود که سلول های مرده را از بین ببرد و در نهایت پوست برنزه شده تان را روشن تر کند. گرچه این روش به شما حس تازگی می دهد ولی حواس تان باشد که اگر زمان به کار بردن آن دچار خارش شدید پوست تان را سریع بشویید.

ترکیب آب سیب زمینی و آبلیمو، یک ماسک روشن کننده پوست

اولین ماسک روشن کننده پوستی که می توانید آن را استفاده کنید ماسک آب سیب زمینی و آب لیمو ترش می باشد. خاصیتی که سیب زمینی دارد باعث روشن شدن پوست تان می شود و اگر با آب لیمو ترکیب شود چون خصوصیات شان مشابه می باشد می تواند پوست تان را روشن تر کند. برای انجام این کار می توانید آب سیب زمینی و آب لیمو ترش را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و این ترکیب به دست آمده را بر روی قسمت هایی که تیره هستند بمالید. اگر این کار را به شکل مرتب انجام دهید می توانید قسمت های تیره ی پوست تان را روشن کنید.

ماسک روشن کننده پوست خرمالو

2عددخرمالو / یک عدد هویج

با این مواد غذایی که در منزل وجود دارد می توانید پوست تان را روشن تر و شفاف تر کنید. هویج را رنده کنید و با خرمالوها ترکیب کنید و سپس بر روی پوست تان بمالید. اجازه دهید تا پانزده دقیقه بر روی پوست تان بماند تا بتواند تاثیر خودش را بر روی پوست تان بگذارد. سپس پوست تان را به آرامی با آب سرد شست و شو دهید. با این کار پوست تان روشن تر و شفاف تر خواهد شد.

ماسک

ماسک

پوستی روشن تر با ماسک موز

یک عدد موز رسیده / یک قاشق چایخوری عسل / یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه

موز رسیده را در یک ظرف کوچکی به وسیله چنگال له کنید. سپس عسل و آب لیمو را به آن بیافزایید و به خوبی ترکیب کنید. در ابتدا صورت تان را با صابون بشویید و با حوله نرمی آن را خشک کنید. با انگشتان تمیزتان این ترکیب را بر روی صورت تان بمالید. اجازه دهید که 10تا 15دقیقه بر روی صورت تان بماند. بعد از آن صورت تان را با آب گرم بشویید.

تمیز کردن پوست با ماسک نشاسته

یک قاشق چایخوری نشاسته / یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب یا شیر

اگر پوست شما بر اثر آلودگی نیره شده است می توانید با استفاده از این ماسک پوست تان را تمیز کنید. نشاسته به خاطر حالت چسبندگی که دارد می تواند پوست تان را تمیز کند و تمام جرم هایی که بر روی پوست وجود دارد را از بین ببرد. همچنین می تواند در ترمیم جوش ها بسیار مفید باشد. برای اینکه بتوانید این ماسک را تهیه کنید فقط کافیست نشاسته و ماست کم چرب را با هم ترکیب کنید. بعد از اینکه درست کردن این مواد به پایان رسید آن را بر ری پوست تان بمالید و اجازه دهید تا کاملا جذب و خشک شود. پس از آن پوست تان را با آب ولرم بشویید و پس از آن با آب سرد بشویید. این ماسک را می توانید هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک

ماسک

ماسک تخمه آفتاب گردان برای روشن شدن پوست تیره

سه قاشق غذاخوری مغز تخمخ آفتابگردان / مقداری شیر (برای خیساندن تخمه ها)

مغزتخم های آفتابگردان را در طول شب بگذارید تا درون شیر خیس بخورد. صبح روز بعد این مغز تخمه ها را آسیاب کنید و مقداری زعفران درون آن بریزید. شما می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید. شما می توانید برای روشن تر شدن و لطیف ترین پوست های تیره تان از این استفاده کنید. اگر این ترکیب را به مدت طولانی استفاده کنید باعث می شود که پوست تان روشن تر و لکه های تیره موجود بر روی پوست تان از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *