#


ماسک­ خاک رس و انواع دیگر برای زیبایی

ماسک خاک رس
6 فوریه 2017 بدون نظر 1543 بازدید

ماسک­ خاک رس و انواع دیگر برای زیبایی

دو نوع ماسک موجود است:

ماسک خاک رس و ماسک کولوئیدال.

ماسک خاک رس بیشتر متداول است، زیرا چربی صورت را از بین می­برد و کثافات بدن را جذب می­نماید و صورت را ماند آیینه و چینی شفاف می­کند و جلا می­بخشد.

این ماسک 24 ساعت دوام دارد و خلل و فرج صورت را پر می­کند. این ماسک­ها را می­توان با خاک رس، خاک چینی و گل سرشور درست کرد ولی چون دیر خشک می­شوند باید مختصری به آن­ها تا لک یا سفیدآب شیخ افزود. به این ماسک­ها معمولاً گلاب و آب بهار نارنج و آب گل مریم اضافه می­کنند. این آب­ها موقع تبخیر پوست را جمع نموده نرم و تازه نگاه می­دارند. این ماسک­ها را با آب میوه و خود میوه می­توان تهیه کرد ولی آب میوه مفیدتر می­باشد.

ماسک­های صمغی یا کلوئید

این ماسک­ها برخلاف ماسک­های خاک رس صورت را چرب می­نماید و برای کسانی که صورت خشک دارند مفید است و کسانی که صورتشان چرب است و سرخی و جوش دارند نباید از این ماسک­ها استفاده کنند.

اساس آن­ها سفیده یا زرده­ی تخم مرغ، لعاب گیاه­ها یا دانه­ها است. با صمغ عربی نیز ساخته می­شود ضمناً می­توان با لعاب اسپرزه، لعاب قدومه، لعاب بهدانه یا چهر تخمه تهیه کرد. این ماسک­ها مخصوصاً آن­هایی که صمغ دارند پوست را می­مکند و چربی آن­ها را زیاد می­نمایند و سمومی را که باعث خشکی شده­اند خارج می­سازند.

در این ماسک­ها به جای گلاب و بهار نارنج، ادوکلن یا تنتور بنژوآن می­زنند. این ماسک­ها چنانچه خوب تهیه شوند باید در ظرف پنج دقیقه خشک شوند. همچنین ماسکی از کائوچو تهیه کرده­اند که اثر آن مانند ماسک­های خاک رس است. استعمال زیاد ماسک صورت را خسته می­کند و شخص را زود پیر می­نماید. فقط هفته­ای یک یا دو بار می­توان استعمال کرده و زیاده­روی جایز نیست.

ماسک سفیده­ی تخم مرغ

سفیده­ی تخم مرغ را آنقدر بزنید تا مثل برف سفید شود بعد آن را به روی صورت کشیده دراز بکشید و پس از یک ربع ساعت صورت را با آب گرم بشویید. به این ماسک می­توان لعاب اسپرزه یا بهدانه اضافه کرد. لعاب اسپرزه مفیدتر است.

ماسک زرده­ی تخم مرغ

یک قاشق روغن زیتون را با زرده­ی تخم رغ خوب مخلوط کنید و به صورت بمالید، بعد از یک ربع ساعت آن را با آب نیم گرم بشویید. در موقع استعمال این ماسک هم، چنانچه دراز بکشید و استراحت نمایید بهتر است.

ماسک سریش

این ماسک را برای اولین مرتبه اینجانب برای خانمی که صورتی خشک داشت تهیه کردم و بسیار مفید واقع شد.

دو مثقال سریش را با آب نیم گرم مخلوط کرده به آن چند قطره ادوکلن افزوده به صورت بمالید و پس از یک ربع ساعت استراحت صورت خود را با آب گرم بشویید.

این ماسک را برای از بین بردن لکه­هی صورت می­توان به کار برد مشروط بر اینکه یک گرم اسید سالیسیلیک می­توان به کار برد. ماسک سریش برای مردان و زنان سالخورده که صورتی پرچین و چروک دارند بسیار نافع است و صورت را پر نور و براق می­سازد.

ماسک سیب زمینی با شیر

سیب زمینی فشنی که کمتر نشاسته دارد برای این کار مفیدتر است. سیب زمینی را می­توان پخته و نپخته استعمال کرد ولی خواص آن­ها مساوی نمی­باشد. سیب زمینی نپخته را معمولاً با شیر مخلوط می­نمایند و بعد به صورت می­کشند، و پس از یک ربع ساعت استراحت آن را با آب گرم می­شویند سیب زمینی نپخته را رنده کرده با کمی لعاب اسپرزه یا قدومه مخلوط کرده به صورت می­کشند و بعد از یک ربع ساعت صورت را می­شویند.

ماسک­های صمغی و آب میوه

یک مثقال صمغ عربی را با آب میوه مخلوط نمایید و بعداً به صورت بکشید و پس از یک ربع ساعت استراحت آن را با آب نیم گرم بشویید.

میوه را به مقتضای فصل انتخاب کنید و چون قبلاً فواید هر یک از میوه­ها را جداگانه گفته­ایم تکرار آن لزومی ندارد و فقط در اینجا به ذکر خوراکی­ها اکتفا می­کنیم که تا کنون از آن­ها یاد نکرده­ایم.

ماسک هلو

هلو مخصوصاً هلوهای خراسان به علت داشتن مقداری برم صورت را خوش آب و رنگ و نرم و لطیف می­سازد.

برای تهیه­ی ماسک هلو باید هلوی پاک نکرده که دارای کرک می­باشد به کار برد زیرا این کرک­ها پوست را تحریک می­کند و به زیبایی آن می­افزاید.

ماسک کاسنی

ماسک کاهو و کاسنی یک جور تهیه می­شود. برای این کار کاسنی را می­کوبند و آب آن را گرفته با سفیده­ی تخم مرغ مخلوط کرده به صورت می­مالند و بعد از یک ربع ساعت آن را با آب ساده می­شویند، ماسک کاسنی غدد زیر پوست را تحریک کرده عرق را کمی زیاد می­کند و برای مبتلایان به امراض جلدی و اگزما مفید است.

ماسک نعنا

ماسک نعنا مانند کاسنی تهیه می­شود سرخی و خارش صورت را برطرف می­نمای و جوانی را حفظ می­کند.

همه چیز درباره دنیای مد،لباس،آرایش و زیبایی را با بخوانید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *