#


ماساژ چه اثراتی می تواند بر روی بدن داشته باشد؟

ماساژ
23 سپتامبر 2017 بدون نظر 1287 بازدید

ماساژ چه اثراتی می تواند بر روی بدن داشته باشد؟

ماساژ چه اثراتی می تواند بر روی بدن داشته باشد؟

در تمام تاریخ ها ماساژ را به عنوان یک نوع روش برای آرام سازی و یا یک درمان برای زیباتر شدن هر شخصی از آن استفاده می کنند. این کار در بین یونیان و رومی ها کاربرد بسیاری دارد. آن ها برای اصلاح و زیبا شدن پوست شان روغن های اصلی را با روغن های فرعی گیاهان ترکیب می کردند. آن ها برای یک درمان واقعی تمام روز را در حمام سپری می کردند. آن ها اول خود را در مکانی از بخار داغ قرار می دهند و سپس شنا می کنند و پس از آن ها با پمادهای خوشبوی گیاهی ماساژ را آغاز می کنند.

هنــــر ماساژ

هنر ماساژ بستگی به قدرت روحی حس لامسه دارد. خای متعال معرفت های ذاتی به انسان و جانوران عطا کرده است. لمس کردن، نوازش و رفتارهای محبت آمیز به انسان آرامش زیاد می دهد و باعث افزایش سلامتی در آن ها می شود. محققان بر این باورند که لمس با محبت می تواند درد ها را تسکین دهد، از غم و اندون بکاهد و باعث افزایش سلامتی در انسان ها شود و رشد و تکامل سالم و فرزندانی شاد را به انسان و جانوران اهدا می کند.

در حقیقت ماساژ یعنی یک لمس و یا یک محبت و توجه است. گاهی این اتفاق در بین خانواده و یا دوستان و گاهی به عنوان یک راه درمان در مرکزهای درمانی از آن استفاده می شود.
وقتی که ماساژ را انجام می دهید هیجان و استرس را در شما کم می کند ولی در عوض احساس نزدیکی، وحدت، مهربانی و سازگاری را در شما ایجاد می کند. به ماساژ طب فشاری هم گفته می شود که عضلات را تحریک و قدرت کارایی اندام ها را افزایش می دهد. طب فشاری یعنی همان طب سوزنی ولی بدون استفاده از سوزن را می گویند. این روش درمانی در اوایل سال 99 میلادی به وجود آمد.

چگونه ماساژ به بدن کمک می کند؟

اگر بر روی بدن شما یک ماساژ خوب انجام شود می تواند بر روی تمام سطوح بدن تان تاثیر خوبی داشته باشد. مزایایی که از لحاظ جسمی می تواند وارد کند عبارتند از: کمک به جریان خون وریدی و اکسیداسیون خون، آرام سازی و کشش عضلات و کشش بافت هم بندی مفاصل.
علاوه بر اینکه ماساژ باعث کاهش تنش و اضطراب می شود به بدن شما نیز کمک می کند که هوشیارتر باشد. نقاطی که بر روی بدن شما ماساژ داده می شود باعث محرومیت از تنش می شود. همچین کار دیگری که ماساژ می تواند انجام دهد این است که انرژی که قبلا بر اثر فعالیت از دست رفته است را باز گرداند.

ماساژ

ماساژ

ماساژ چه اثری بر دستگاه های مختلف بدن می گذارد؟

دستگاه عصبی داخل بدن ما مانند یک شبکه الکترونیکی بسیار بزرگ عمل می کند که توسط سیستم آندروکرین« غدد درون ریزی » باعث هماهنگی تمام قسمت های بدن ما می شود. کار مغز هدایت فشار خون، تعداد نفس ها وچگونگی هضم غذا است.
اثری که ماساژ و تمرینات بدنی همراه با نوازش های شفادهنده دارد این است که تعادل دستگاه عصبی ،اصلاح تعادل فیزیکی و موازنه بدن را افزایش می دهد.
اتصالات عصبی در پوست و عضلات هم وجود دارد و اگر ماساژی آرام، متعادل و شفا بخش را به همراه داشته باشد باعث تسکین و حفظ سلامتی در هر قسمت بدن می شود.

برای به حرکت درآوردن همه قسمت های بدن به انقباض و انبساط کردن دستگاه عضلانی نیاز دارد. شاید این حرکات باعث ایجاد درد در بدن شود ولی ممکن است که عضلات تحلیل روند و باعث شل شدن و ضعیف شدن آن ها شوند. به طور مثال کسانی که همیشه در حال ورزش کردن هستند بهتر می توانند از درمان با ماساژ بهره ببرند.

هر حرکتی که دراستخوان به وجود می آید، بعضی از مفاصل نظیر: گردن، زانو، شانه، ران و ستون فقرات را هم در بر می گیرد. در شرق و غرب به این اعتقاد دارند که برای جوان ماندن و داشتن سلامتی کامل بدن به منحنی شدن نیز نیاز دارد مانند: یوگا و استئوپاتی.
برای اینکه بتوانید مفاصل متمرکز بدن تان را آزاد بسازید باید از ماساژ و یا تمرینات بدنی استفاده کنید. این موارد باعث کمک به ایستادگی بدن، چابکی و تا حدی امکان دارد که حالات متورم مفاصل را رها کند.

یکی دیگر از مزایایی که ماساژ برای بدن دارد این است که می تواند به گردش خون کمک کند که عمل تلمبه ای خود را به خوبی انجام دهد.
اگر ماساژ را انجام دهید باعث می شودکه خون غنی از مواد غذایی در بافت ها را به جریان بیندازد و همچنین به عبور مایع لنف و خارج کردن سموم از بدن کمک می کند.
انواع ماساژ عبارتند از: ماساژ آیورودا، ماساژ یومی هو (yumayho massaye)، ماساژ سوئدی (Swdish massaye) و ماساژ تایی (Thai massaye)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *