#


عمده ترین علل ریزش ابرو که باید بدانید

علل ریزش ابرو
3 جولای 2017 بدون نظر 781 بازدید

عمده ترین علل ریزش ابرو که باید بدانید

عمده ترین علل ریزش ابرو که باید بدانید

همانطور که می دانید از عواملی که در زیبایی صورت نقش زیادی دارد ابرو است. ریزش موهای ابرو می تواند علل گوناگونی داشته باشد پس برای درمان ریزش ابرو باید ابتدا عامل اساسی آن را شناخت تا بتوان آن را برطرف کرد.

ابرو قسمتی از پیشانی است که دارای موهای تقریبا زبر و در قسمت فوقانی چشم ها قرار دارد که در زیبایی صورت نیز نقش بسزایی دارد. افزون براین ابرو از وارد شدن گردو غبار روی پیشانی و یا عرق به داخل چشم ها جلوگیری کرده  و در کل از چشم ها محافظت می کند.

داشتن ابرو های کم پشت گاهی اوقات ارثی است و باید از طریق کاشت ابرو این مشکل بر طرف شود. البته این شیوه نیز بدون دشواری نیست. زمانی که فرد به طور ناگهانی دچار ریزش ابرو و کم پشتی آن می شود حتما در پوست یا بدن او مشکلاتی رخ داده است. از عواملی که سبب کم پشتی ابرو می شود و در بانوان ایرانی بسیار رواج دارد  کم خونی است.

یکی دیگر از عواملی که منجر به ریزش ابرو شده و آن را کم پشت می کند استرس است. حتی استرس هایی که در اثر بیماری های تب دار یا جراحی ها نیز فرد دچار ریزش مو و ریزش ابرو می شود. باید بدانید پیش از درمان ریزش ابرو باید ابتدا دلیل اساسی آن را شناسایی کرد.

13 علل اصلی ریزش و کم پشت شدن ابروها

1- شاید علت ریزش ابرو مربوط  به بیماری های پوستی نبوده و عوارض بیماری های داخلی در فرد باشد.

2- یکی دیگر از علل ریزش مو که از عوارض استرس زیاد است می توان به واقعه تلوژن افلوریم(نوعی ریزش موقتی ساقه مو)، درماتیت های پوستی نظیر سبورئیک، پسوریازیس، آتوپیک اشاره کرد.

بیماری های عفونی و اختلالات هورمونی  مانند مختل شدن کارکرد تیروئید و یا استفاده از دارو های جلوگیری از بارداری نیز می تواند بر فولیکول مو موثر واقع شود.

3- عامل دیگری که موجب ریزش ابروها می شود شیمی درمانی بوده که با هیچ نوع درمانی نمی توان آن را برطرف کرد تا زمانی که دوره درمانی فرد به طور کامل تمام شود.

4- ابتلا به سرطان های پوستی نظیر (bcc, scc) و یا سارکومکاپوزی هم می تواند از علل ریزش و کم پشتی ابروها باشد.

5- ابتلا به عفونت های قارچی، یا باکتریال مثل سیفلیس، شپش نیز موجب ریزش ابروها می شود. البته این مورد درباره همه بیماری های پوستی صدق نمی کند فقط در مواردی چون اگزما که فرد مجبور است ناحیه را بخاراند سبب ریزش مو می شود.

6- ایجاد تومورهای پوستی هم باعث کم پشتی ابرو ها می شود زیرا در این موارد مو توانایی راه یابی به پوست را ندارد.

7- استفاده از دارو های ضد فشارخون ، دارو های روانپزشکی و یا استفاده از فلزات سنگین مانند طلا، نقرهو یا آرسنیک هم می تواند از دلایل ریزش مو باشد.

8- بیماری هایی که موجب ایجاد زخم در ناحیه ابرو شده و سبب نابودی فولیکول مو می شوند مانند بیماری اسکلروز به دلیل اینکه زخم ایجاد شده ممکن است دارای گوشت اضافی باشد و از رویش مو جلوگیری می کند باعث کم پشتی موهای ابرو می شود.

9- استفاده بیش از اندازه از ویتامین B و یا مشتقات ویتامینA نیز می تواند بر رشد مو های ابرو تاثیر گذاشته و باعث ریزش ابرو می شود.

10- بعضی اوقات بیمار بعد از انجام عمل جراحی به علت استفاده از داروی بیهوشی خاص ممکن است دچار ریزش مو شده باشد که این نوع ریزش مو نیز به طور موقتی است.

11- از عواملی که ممکن است بر فولیکول مو تاثیر گذاشته و سبب ریزش موهای ابرو شود می توان به آسیب های فیزیکی، گرمای بیش از حد، عوامل شیمیایی یا الکتریکی، سوختگی  و حتی اصلاح ابروی بانوان اشاره کرد که در طول چندین سال ممکن است باعث ازبین رفتن فولیکول های مو شود.

12- برخی از عادت هایی که افراد دارند این است که فرد بیمار شروع به کندن موهای قسمتی از ابرو یا موی سر و یا حتی مژه اش می کند. این افراد برای پیشگیری از از بین رفتن کامل فولیکول های مو باید حتما به روانپزشک مراجعه کنند.

13- برای تاثیر درمان های ریزش ابرو باید ابتدا به دنبال علل اصلی بود زیرا اگر علت اشتباه تشخیص داده شود ممکن است درمان بی تاثیر بوده و یا حتی موجب بیشتر شدن ریزش مو های ابرو شود.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *