#


علل،علایم و درمان روزاسه

روزاسه
12 سپتامبر 2017 بدون نظر 1293 بازدید

علل،علایم و درمان روزاسه

بیماری پوستی روزاسه

روزاسه یک بیماری پوستی مزمن و التهابی است که اغلب بر روی صورت تاثیر می گذارد. اگر درمان نشود، روزاسه با گذشت زمان بدتر می شود. این اغلب با آکنه، اگزما یا آلرژی پوستی اشتباه گرفته می شود.

روزاسه به نظر می رسد در بین افراد دارای پوست لطیف بیشتر رایج است و برآورد شده 14 میلیون آمریکایی (1 در 20 نفر) آن را دارند. اگر چه علل به طور کامل درک نشده و درمان وجود دارد، راه هایی برای کاهش علائم وجود دارد.

همانطور که اغلب به اشتباه تشخيص داده مي شود، بروز ممکن است بسيار بيشتر باشد. روزاسه شایع تر در میان مردان عادی پوست در شمال شرقی اروپا است.

مطالب این مقاله:

علائم
علل
تشخیص
درمان
شیوه زندگی و درمان های خانگی
عوارض جانبی

حقایق سریع در مورد روزاسه

علامت اصلی روزاسه رشد پوسچول های صورت است
تصور می شود حدود 14 میلیون آمریکایی تحت تاثیر قرار گرفته اند
علائم دیگر روزاسه عبارتند از التهاب خونی رگهای خونی
علل دقیق شناخته شده نیست، اما تعدادی از عوامل در نظر گرفته می شود
برخی از غذاها می توانند علائم روزاسه را افزایش دهند، مانند محصولات لبنی و غذاهای تند

علائم روزاسه

تغییرات پوستی عبارتند از جمله قرمزی، حساسیت و جوش.

بسیاری از نشانه ها و علائم مربوط به روزاسه هستند، اما آنها می توانند به طور قابل توجهی از فرد به فرد متفاوت باشند. علائم و نشانه های زیر در بیشتر موارد وجود دارد:

فلاشینگ (به راحتی فریاد می زند) – قسمت های فلاشینگ می تواند تا 5 دقیقه طول بکشد. سرخ کننده می تواند از صورت تا گردن و سینه گسترش یابد. بعضی ها می گویند که پوست در طول حوادث ریزش مو ناخوشایند است.

ریزش پوستی – رگهای حساس به حساسیت به لمس کردن و برخی دیگر از محرک های فیزیکی مثل نور خورشید بسیار راحت است. بسیاری به اشتباه این را به عنوان “پوست حساس” توصیف می کنند، اما، با روتاساژ، توسط رگ های حساس و سلول های حساس پوست ایجاد می شود.

قرمزی مداوم – گاهی اوقات ممکن است قسمتهای سستی ناشی از قرمزی صورت مداوم باشد. قرمزی، مانند پچ از آفتاب سوختگی، ممکن است از بین برود. این اتفاق می افتد زیرا صدها عروق خونی کوچک در نزدیکی سطح پوست صورت گسترش می یابد.

جوش ها، پاپول ها و پوسچول ها (رودهاي التهابي) – لكه هاي کوچک، پاپول ها و پوسچول ها گاهي بر روي صورت ظاهر مي شوند. اين نيز به عنوان رودهاي التهابي شناخته مي شود. اشتباه تشخیصی شایع است به دلیل شباهت آنها به آکنه نوجوانان. با این حال، با روتاسه پوست بر خلاف آکنه، جوشهای سیاه ندارد.

عروق خونی عضلانی (rosacea عروق) – به عنوان علائم و نشانه های پیشرفت روده ای و بدتر شدن، رگ های خونی کوچک در بینی و گونه ها متورم می شوند و قابل مشاهده می شوند (telangiectasia) – آنها گاهی به نظر می رسد مانند سلول های عنکبوتی کوچک. پوست روی صورت می تواند خفیف باشد.

Rhinophyma – پوست بیش از حد صورت در اطراف بینی – Rosacea شدید می تواند باعث ضخیم شدن پوست صورت، به ویژه در اطراف بینی شود. بینی می تواند به صورت براق و بزرگ (rhinophyma) باشد. این یک عارضۀ بسیار نادر است و تمایل دارد مردان را بیشتر از زنان تحت تاثیر قرر می دهد.

Rosacea چشم – یک حس سوزش و خلط در چشم وجود دارد، و آنها را خونریزی می کند. در داخل پلک ممکن است دچار التهاب (بلفاریت) شود و به نظر می رسد مقعد، باعث ایجاد conjunctivitis. بعضی از افراد ممکن است لنزهای تماسی را تحمل نکنند و ممکن است stys نیز پیشرفت کنند. در موارد بسیار نادر، بینایی ممکن است تار شود.

تورم صورت – مایع و پروتئین های اضافی از رگ های خونی بیرون می آیند و در نهایت سیستم لنفاوی را تخریب می کنند که نمی توانند نشت را به اندازه کافی تخلیه کنند. این باعث ایجاد سیال در پوست صورت می شود.

علل روزاسه

کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی سبب ایجاد رودهن می شود. به نظر میرسد که عوامل مرتبط با این امر زیر باشند:

اختلالات در رگ های خونی صورت – متخصصین پوست (متخصصین پوست) می گویند که اختلالات در رگ های خونی صورت، باعث سوزش، قرمزی مداوم و رگ های خونی قابل مشاهده می شود. علت التهاب رگ های خونی هنوز یک رمز و راز است.
رنگ پوست روشن – درصد بسیار بالایی از افرادی که دارای پوست منصفانه هستند، سبب ایجاد رزاسه در مقایسه با سایر افراد می شود.
Demodex folliculorum (میکروسکوپیک) – Demodex folliculorum در پوست انسان زندگی می کند و معمولا باعث مشکلاتی نمی شود. با این حال، بیماران مبتلا به گلبول های قرمز دارای تعداد بیشتری از این گلها هستند. کارشناسان نمی دانند که آیا موش ها سبب ایجاد روده ای می شوند یا اینکه روانسسا باعث بروز بیش از حد علف های هرز می شود – یعنی اینکه آیا جمعیت بالای demodex folliculorum علت یا تاثیر روان گرد است.
باکتری H. pylori – H. pylori که یک باکتری در روده است، باعث تولید برادیکینین، پروتئینی شناخته شده برای ایجاد رگهای خونی می شود. کارشناسان معتقدند که این باکتری ممکن است نقش مهمی در رشد روده ای داشته باشد.
تاریخچه خانوادگی (ارثی، ژن ها) – بسیاری از بیماران مبتلا به روده ای دارای یک فرد نزدیک به این وضعیت هستند.

بعضی از عوامل می توانند سبب تشدید روزاسه و یا افزایش جریان خون به سطح پوست شوند. این شامل:

عامل های روزاسه

بعضی از عوامل می توانند سبب تشدید روزاسه و یا افزایش جریان خون به سطح پوست شوند. این شامل:

غذاهای گرم
نوشیدنی های گرم
کافئین
غذاهای تند
محصولات لبنی
شدت دما
نور خورشید
رطوبت
باد
استرس، اضطراب، خشم، خجالت
ورزش شدید
حمام گرم
سونا
کورتیکواستروئیدها
برخی از داروها – مانند کسانی که برای درمان فشار خون بالا هستند
شرایط پزشکی حاد – مانند سرماخوردگی، سرفه یا تب
برخی از بیماری های مزمن پزشکی مانند فشار خون
الکل – الکل سبب بروز روزاسه نمی شود، اما این می تواند برای برخی افراد باشد

تست و تشخیص روزاسه

هیچ آزمایش بالینی برای روزاسه وجود ندارد. یک دکتر پس از بررسی پوست بیمار، تشخیص داده می شود و از علائم و عوامل ایجاد کننده آن می پرسد. حضور رگ های خونی بزرگ به پزشک کمک خواهد کرد که آن را از اختلالات دیگر پوست تشخیص دهد.

وجود یک بثورات روی پوست سر یا گوش معمولا نشان دهنده تشخیص متفاوت یا مشابه است. علائم و نشانه های روزاسه عمدتا بر روی صورت است.

تشخیص زودهنگام و درمان سریع بعد از آن، خطر پیشرفت روده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر پزشک متقاعد شود ممکن است یک بیماری یا بیماری در معرض بیماری قرار گیرد، مانند لوپوس، ممکن است دستورالعمل های خون صادر شود. پزشک ممکن است بیمار را به یک متخصص پوست مراجعه کند.

گزینه های درمان روزاسه

هیچ درمان برای روزاسه وجود ندارد. با این حال، درمان های مختلفی وجود دارد که می تواند نشانه ها و نشانه ها را از بین ببرد. ترکیبی از داروها و تغییرات شیوه زندگی به طور کلی بهترین نتیجه را می دهد.

پزشک ممکن است کرم های استتار را که ماسک لکه های پوستی را بر روی پوست قرار می دهد، تجویز کند.

داروها

درمان ممکن است ترکیبی از داروهای موضعی تجویز (اعمال شده به پوست) و داروهای خوراکی (بلع قرص، قرص یا کپسول) باشد. این شامل:

داروهای موضعی – این کمک می کند تا التهاب و قرمزی را کاهش دهد و به صورت یک یا دو بار در روز به پوست اعمال می شود. آنها معمولا در ترکیب با برخی از داروهای خوراکی استفاده می شود. آنتی بیوتیک ها (مترونیدازول)، ترتینوئین، بنزوئیل پراکسید و اسید آزلائیک نمونه هایی از داروهای موضعی معمول هستند.
آنتی بیوتیک های خوراکی – برای درمان روان گردان، آنتی بیوتیک دهان بیشتر برای خواص ضد التهابی آن تجویز می شود. آنتی بیوتیک های خوراکی تمایل دارند که نتایج سریعتری نسبت به داروهای موضعی داشته باشند. مثلا تتراسایکلین، مینوسیکلین و اریترومایسین.
Isotretinoin (Accutane) – این داروهای خوراکی گاهی اوقات برای موارد شدید روده ای التهابی استفاده می شود، اگر درمان های دیگر کار نکند. ایزوترتینوئین یک داروی قدرتمند است که تولید روغن توسط غدد سباسه را مهار می کند. به عنوان عوارض جانبی ممکن است شدید باشد، بیمار باید از نزدیک تحت نظارت باشد.
Blephamide – یک نوع خاص از قطره چشم استروئیدی است که گاهی اوقات برای بیماران مبتلا به روده ای چشم (علائم چشم) تجویز می شود. قطره های چشم روزانه به مدت 3 تا 1 هفته مصرف می شوند و به دنبال آن یک یا دو بار استفاده می شود.
تتراسیکلین ها – این ها گاهی اوقات برای بیماران مبتلا به نشانه های روده ای چشم تجویز می شود. داکسی سایکلین باعث بهبود خشکی، خارش، بینایی تاری و حساسیت به نور (حساسیت به نور) می شود.

درمان لیزر

برای بیماران مبتلا به عروق خونی (telangiectasia) درمان لیزر، که از نور پالسی شدید استفاده می کند، می تواند برای کاهش آن استفاده شود. این کار توسط متخصص پوست انجام خواهد شد. اگر چه این روش ممکن است باعث درد شود، اکثر بیماران می توانند بدون نیاز به یک بیهوشی تحمل کنند.

درمان لیزر گاهی اوقات ممکن است کبودی، خارش پوست، تورم، حساسیت به لمس و، به ندرت، عفونت باشد. این عوارض معمولا در عرض چند هفته ناپدید می شوند، اگر چه اگر آلوده شود، ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک باشد.

جراحی پلاستیک برای پوست ضخیم (رینوفیما)

اگر بیمار یک بینی قرمز بزرگ و پف کرده و احتمالا ضربات ضخیم در نیمه پایین بینی و ناحیه کمر در کنار آن ایجاد کند، ممکن است به یک جراح پلاستیک ارجاع شود. عمل جراحی لیزر یا چسبناک ممکن است انجام شود تا بافت بیش از حد و بازسازی بینی انجام شود. لیزر دی اکسید کربن همچنین می تواند برای کوچک کردن بافت استفاده شود.

شیوه زندگی و درمان خانگی برای روزاسه

این اقدامات زندگی و منزل به کنترل علائم کمک می کند و می تواند در کنار هر درمان پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. کلید در اینجا این است که به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض هر چیزی که ممکن است علائم باعث ایجاد یا تشدید آنها شود:

هنگامی که در معرض نور خورشید هستید، یک کرم ضدآفتاب با طیف گسترده ای با ضریب حفاظت از خورشید (SPF) حداقل 15 سال استفاده کنید.
در زمستان، محافظت از صورت را با روسری یا ماسک اسکی محافظت کنید.
سعی کنید از پاک کردن یا لمس کردن پوست روی صورت خودداری کنید.
هنگام شستن، یک پاک کننده ملایم را به قسمت های مشکل وارد کنید.
از محصولات چهره ای که حاوی مواد ضدعفونی کننده یا الکل هستند استفاده نکنید.
اگر پوست دچار درد شد، از مرطوب کننده استفاده کنید.
فقط پس از درمان موضعی، مرطوب کننده ها را خشک کنید.
فقط محصولاتی را که به عنوان noncomedogenic برچسب گذاری شده اند استفاده کنید. این ها از حفره های نفت و عرق نخاعی جلوگیری نمی کنند.
خیلی گرم نباشید

اجتناب از مصرف مشروبات الکلی.
یک لرزش الکتریکی به احتمال زیاد باعث ایجاد انفجار روزاسه می شود.
اجتناب از غذاهای تند
ساخت یک لیست از غذاهای و نوشیدنی های احتمالی که ممکن است باعث شود و از آنها اجتناب شود.
کرم ها و پودرهای پیش پایه سبز یا زرد ممکن است به کاهش میزان قرمزی پوست کمک کنند.
اجتناب از کرم های استروئیدی OTC (بدون نسخه) مگر اینکه پزشک شما آنها را به عنوان بخشی از درمان خود قرار دهد. در میان مدت یا بلند مدت ممکن است نشانه ها را بدتر کنند.

استرس

شیوه زندگی هتک و پرستار می تواند سبب ایجاد روده ای شود.

کارشناسان می گویند استرس عامل مهمی برای روان گرد است. هر گونه اقداماتی برای کاهش سطح استرس به جلوگیری از بروز زخم ها و نشانه های موجود از بدتر شدن می شود.

مراحل کاهش استرس ممکن است شامل ورزش منظم، حداقل 7 ساعت خواب خوب با کیفیت در هر شب و خوردن یک رژیم سالم و متعادل باشد. همانطور که تمرین شدید اغلب یک عامل است، بیماران مبتلا به روده ای توصیه می کنند ورزش های کم تمرین مانند پیاده روی یا شنا انجام دهند.

یوگا، تای چی، ورزش تنفسی و بعضی از مدیتیشن ها نیز ممکن است به کاهش استرس کمک کنند.

عوارض احتمالی روتاساژ

رزاقی چشم

اگر رزاسیا روی چشم ها تاثیر می گذارد، پلک ها می توانند باعث التهاب (بلفریت) شوند. درمان شامل استفاده روزانه از کرم های موضعی آنتی بیوتیک و آنتی بیوتیک های خوراکی است.

عزت نفس، خجالت و ناامیدی

حتی اگر روده ای یک وضعیت تهدید کننده زندگی نیست، تاثیر آن بر روی ظاهر اغلب بیمار را خجالت زده، ناامید، اضطرابی و عدم اعتماد به نفس می کند.

بیماران که به خوبی در مورد روزاسه آگاه هستند، تمایل بیشتری به درمان دارند، زیرا آنها آماده هستند تا عوارض و یا عودت کنند. سلامتی عاطفی به طور کلی هنگامی که علائم با موفقیت حل می شوند، به طور کلی بازسازی می شوند – این احتمال بیشتر است که افراد در صورت در نظر گرفتن درمان طولانی مدت درمانی و اقدامات لازم برای به حداقل رساندن عوامل که شرایط را تشدید می کنند.

اگر افراد احساس درد شدید، خجالت زده یا ناامیدی را تجربه کنند، برای افراد صحبت کردن با پزشک ضروری است. صحبت کردن با یک مشاور یا کارمند پزشکی نیز قابل توصیه است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *