#


عاداتی که در ایام عید باعث آسیب رسیدن به پوست می شود

26 مارس 2018 بدون نظر 1299 بازدید

عاداتی که در ایام عید باعث آسیب رسیدن به پوست می شود

چه عادت هایی در عید باعث آسیب رسیدن به پوست می شود؟

موقعیتی که مطمئنا می‌ تواند مجالی برای دوری از مشغولیت ‌های روزانه، صرف زمان بیشتر همراه عزیزان، سفر و… باشد عید نوروز می باشد، ولی برخی مواقع بین تمام این خوبی‌ ها توجه به سلامت مقداری کمرنگ می‌ شود و بعد از آن باید به فکر برطرف کردن آن ها بود. سلامت و شادابی پوست هم مستثنی نمی باشد و بعضی از عادات شایع در زمان تعطیلات می‌ توانند تاثیرات مناسبی داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بی ‌خوابی ‌های شبانه

به طور معمول در ایام تعطیلات، مردم شب‌ ها تا دیروقت به دید و بازدید و تماشای تلویزیون مشغول می باشند و به همین خاطر ساعت خوابیدن نیز خیلی دیرتر از زمان معمول می‌ شود. این در صورتی است که خواب کافی شبانه یکی از اصول مهم همیشگی حفظ شادابی و سلامت پوست به حساب می آید. از سوی دیگر، دیر خوابیدن شب، دیر بیدار شدن صبح را هم به دنبال دارد که این موضوع هم تاثیر خوبی بر پوست ندارد. با این که این جریان طی یک یا دو شب نمی ‌تواند بسیار جدی باشد ولی بدون شک زمانی که به عادت تبدیل می ‌گردد، نظم خواب را به هم می ‌زند و منجر به ایجاد مشکلات پوستی عدیده‌ ای نظیر تورم، تیرگی یا چروک زیر چشم‌ ها می گردد.

خوابیدن بدون پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست

یکی از متداول ‌ترین عادات اشتباه و آسیب‌ رسان به پوست، خوابیدن بدون پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت می باشد. تمام خانم ‌ها به جرات می ‌توانند بگویند حداقل یک بار در زندگی شان این تجربه را داشته ‌اند ولی باید دانست در صورتی که پوست می توانست با ما صحبت کند مطمئناً از این آسیب‌ ها شکایت می‌ کرد. از خوابیدن با صورت پر از انواع ترکیبات آرایشی شدیدا پرهیز کنید چرا که تماس طولانی ‌مدت سلول‌ های پوست با اجزای گوناگون تشکیل ‌دهنده ترکیبات آرایشی در طول شب، جریان ترمیم و بازسازی پوست و در نهایت شادابی و سلامت آن را تحت ‌تاثیر قرار می دهد و می ‌تواند در اشخاص مستعد باعث بروز طیف گسترده ای از ضایعات جلدی نظیر ایجاد درماتیت‌ های تماسی و جوش ‌های پوستی گردد. در پایان شب، زمانی را به پاک کردن مواد آرایشی اختصاص دهید.

زیاده روی در مصرف شیرینی، آجیل و خوراکی ‌های چرب

یکی از عادات تغذیه ‌ای نادرست که تاثیر نامناسبی بر سلامت پوست دارد، زیاده روی در استفاده از خوراکی ‌های چرب و شیرین می باشد که به طور معمول در ایام تعطیلات به دلیل مهمانی ‌ها و تمایل به استفاده از انواع شیرینی‌، آجیل و… رایج می باشد. این حالت عاملی است که علاوه بر این که اضافه وزن و چاقی را به دنبال دارد، بلکه می ‌تواند زمینه ‌ساز مشکلات پوستی گوناگونی نظیر جوش و آکنه شود.

بی ‌توجهی به پاک سازی پوست و استعمال نامرتب کرم ضد آفتاب

مراقبت ‌های هر روزه از پوست از جمله استفاده مرتب از کرم ضدآفتاب و پاکسازی پوست به طور معمول در طول ایام  تعطیلات بنابر عللی نظیر عجله برای بیرون رفتن از منزل، وضعیت سفر، خواب و… از یاد برده می شود. در اصل پوست همیشه در رو به رو شدن با عوامل محیطی نظیر تشعشعات ماورای‌ بنفش نور خورشید یا آلودگی ‌هایی از جمله دود سیگار ، گرد و غبار، آلاینده ‌های جوی، ذرات باقی ‌مانده از مواد آرایشی، سبوم، سلول‌ های مرده پوست و… می باشد. عدم پاک سازی پوست باعث جمع شدن آلودگی ‌ها و سلول ‌های مرده بر روی پوست و در نهایت ایجاد عوارض جلدی مختلف و کاهش طراوت و شادابی پوست می‌ گردد. از سوی دیگر با توجه به طولانی شدن روزها و در نهایت روبه رو شدن  بیشتر با نورخورشید؛ مصرف نامرتب از کرم ضد آفتاب می ‌تواند به مرور زمینه ‌ساز عوارض جلدی مختلفی نظیر به وجود آمدن کک ‌و مک و تیرگی‌ های پوستی یا شدید شدن بعضی از بیماری‌ های پوستی گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *