#


صورت تان را چگونه بند بیندازید

19 دسامبر 2017 بدون نظر 697 بازدید

صورت تان را چگونه بند بیندازید

صورت تان را چگونه بند بیندازید

سوالی که  از شما می شود این است که برای از بین بردن موهای زائد صورت تان از چه راهی استفاده می کنید؟ اگر همچنان به دنبال این هستید که مانند مادربزرگ ها از شیوه بند انداختن با نخ استفاده کنید به شما پیشنهاد می دهیم که این مطلب را حتما بخوانید، مخصوصا اگر می خواهید که این کار را خودتان در منزل انجام دهید.

در این مطلب می توانید با تمام راه هایی که برای بند انداختن استفاده می شود را بیاموزید؛ اینکه حرکت نخ باید به چه صورت باشد و آن را بر روی نقاط مخلف صورت چگونه قرار دهیم تا با بیشترین عملکرد کمترین آسیب را ببینید. همچنین می توانید تمام نکاتی که در مورد بند انداحتن و کمک به پوست صورت تان وجود دارد را در این مطلب بخوانید، نکاتی مانند چه نخس استفاده کنید، از چه کرمی قبل و بعد از بند به کار ببرید و نکته هایی مانند اینها.

  1. نخ کتانی را حدود 45 سانتی‌متر ببرید

چه نخی برای بند انداختن مناسب است؟

نخی که برای این کار مناسب است در بازار وجود دارد. این نخ از جنس غیر پلاستیک و محکم می باشد و هیچ حساسیتی را در زمان تماس با پوست به وجود نمی آورد. برای این کار بهتر است که از نخ قرقره استفاده نکنید چراکه این نخ ها نازک هستند و ممکن است که پوست را ببرند و یا اینکه خراش دهند. این نخ ها به خاطر ارزان بودن شان تمام سالن ها می توانند آن را تهیه کنند و در آرایشگاه به کار ببرند.

این را به یاد داشته باشید که نخی که استفاده می کنید باید تمیز باشد. قبل از اینکه بند انداختن را شروع کنید حتما با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به مواد ضد عفونی نخ را ضدعفونی کنید و اگر در آرایشگاه این کار را انجام می دهید از آرایشگرتان درخواست کنید تا این کار را برای تان انجام دهد. برای اینکه دور چشم و یا دور لب و ابرو را بند بیندازید نخ را به دست نزدیک کنید و با احتیاط کامل این کار را به طور سطحی و مماس با پوست انجام دهید.

  1. دو سر آن را به هم گره بزنید و یک حلقه بسازید

دو راه کمکی

علاوه بر مراحلی که در اختیارتان قرار می دهیم می توانید از این دو روش هم استفاده کنید.

روش اول: سر بند ضد عفونی شده ای را به پایه میزی که آینه بر روی آن قرار دارد ببندید و طرف دیگر نخ را در دست چپ تان بگیرید. میانه این نخ  که حالت باز است را با دست راست تان به طوری بپیچانید که به شکل یک مثل شود (درست همانند آن چیزی که در آرایشگاه ها می بینید)، حالا به طور آرام با کشیدن دست چپ و باز و بسته کردن مثلق بر روی صورت خود بازی دهید تا موهای زائدی که بر روی پوست تان است در پیچ نخ گیر کند و کنده شود.

روش دوم: بنشینید و پاهای تان را دراز کنید، یک طرف نخ را به شست پای تان گره بزنید و سر دیگر نخ  را در دست چپ تان بگیرید و با دست راست مثلثی را درست کنید و بر روی صورت بازی دهید تا موهای صورت تان کم کم کنده شوند.

3.سپس با دو انگشت شست و نشان هر دو دست تان این نخ بسته را به شکل یک مستطیل درست کنید و همین طور که دو دست تان در عرض این مستطیل قرار دارد نخ را بپیچانید و ضربدری را در وسط آن ایجاد کنید و به شکل یک پروانه در بیاورید.

4.چند بار این کار را تمرین کنید تا بتوانید به خوبی یاد بگیرید که حلقه ها را چگونه به طرفین حرکت دهید. برای این کار باید دو انگشت یک دست را باز و دو انگشت دست دیگر را ببندید.

5.زمانی که یاد گرفتید حلقه ها را چگونه باز و بسته کنید آن را بر روی موهای زائدی که می خواهید بردارید بگذارید و آن را باز و بسته کنید تا موهای صورت تان از ریشه خارج شود. دست های تان را باید خلاف جهت رویش موهای صورت تان قرار دهید. ممکن ایت که در ابتدا این کار برای تان کمی سخت باشد ولی با چند بار تمرین برای تان بسیار راحت و آسان می شود.

چه کاری انجام دهید تا جوش نزنید

این را به یاد داشته باشید که قبل از اصلاح صورت و یا هر نوع اپیلاسیون دیگری پوست تان را با استفاده از ضد عفونی کننده ها تمیز کنید. بعد از این که اپیلاسیون و یا بند و وکس صورت تان تمام شد می توانید از موادی چون ژل آلوئه ورا، روغن درخت چای  و یا کرم های مخصوص پس از اصلاح استفاده کنید. این مواد خون هایی را که به سطح پوست آمده است و باعث گرمی پوست و ایجاد جوش شده اند را خنک می کند و از قرمز آن ها می کاهند.

بعد از این که بند انداختید بهتر است که به آن محل دست نزنید و کرم های آرایشی و هر گونه مواد دیگری که حاوی عطر می باشد را به مدت 24ساعت بر روی پوست تان نزنید. چون منافذ پوست تان باز است و باعث می شود که میکروب را فورا جذب کند و یا اینکه منافذ با مواد آرایشی پر می شود.

برخی از پزشکان توصیه می کنند که بعد انجام اصلاح صورت برای کاهش قرمزی صورت و التهاب آن از پمادهای کالامین دی، بتامتازون، کالاندولا و اکسید دو زنگ استفاده کنید. این را بدانید که اگر هر دو هفته یک بار این کار انجام دهید باعث می شود که موی صورت تان زیاد رشد نکند و سبب کشیده شدن پوست صورت تان نشود که این مسئله از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

شما کدام روش را انتخاب می کنید

1-خانم هایی که موهای زیاد و تیره و ضخیمی دارند باید برای از بین بردن آن ها از روش اول یعنی همان بند انداختن استفاده کنند و اگر استعداد جوش زدن دارند می توانند آمادگی های قبل و بعد از بند انداختن را مانند استفاده از محلول های ضد جوش توسط پنبه به نخ و پوست شان بزنند که باعث می شود از ایجاد جوش جلوگیری کند.

2-خانم هایی که دارای موهای نازک و زیاد هستند باید این کار را از روش بند انداختن دیر به دیر استفاده کنند البته برخی مواقع می توانند در بین این زمان از شیوه اصلاح کردن را انجام دهند.

3-خانم هایی که دارای موهای زیاد ولی کم رنگ و بور هستند می توانند از روش دوم و یا اصلاح کردن استفاده کنند و نگران این نباشند که پر و یا اینکه ضخیم می شوند.

4-کسانی که دارای پوست های چرب و مختلط هستند که صورت شان بعد از استفاده از بند استعداد بیشتری برای جوش زدن پیدا می کنند و احتمالا به همین دلیل صورت شان را بند نمی اندازند بهتر است بدانند که می توانند به جای بن انداختن از تیغ استفاده کنند.

5-راه آخری که می توانید انجام دهید و بیشتر برای خانم هایی که موهای ضخیم، کلفت و تیره دارند کاربردی تر است و مجبورند که برای از بین بردن آن ها زود به زود اقدام کنند و به نوعی خسته شده اند لیزر کردن می باشد که حتما باید این کار را زیر نظر و مشاوره متخصصین پوست و مو انجام دهند که برای رسیدن به نتیجه بهتر باید مراحلی را بگذارنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *