#


چیز هایی که هر زن باید درباره سلامت پوست خود بداند

سلامت پوست
19 جولای 2017 بدون نظر 795 بازدید

چیز هایی که هر زن باید درباره سلامت پوست خود بداند

پوست خود را کاملا بشناسید

شما احتمالا این را درک نمی کنید، اما پوست شما دائما مجددا خود را نو سازی می کند: لایه بیرونی هر ماه بازسازی می شود. بزرگترین اندام بدن شما باید به شکل نازک خود باقی بماند؛ زیرا کارهای مهمی را انجام می دهد مانند محافظت از پاتوژن ها، عناصر و ضربه های روزمره ناشی از افتادن. شما می توانید با توجه کردن مناسب به پوست خود کمک کنید تا سالم بماند.. جسیکا وو، MD، استاد پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، می گوید این بدان معنی است که مواد مغذی مناسب بخوریم، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم و لکه های مشکوک پوستی را بررسی کنیم. پاداش این عادت های سالم پوست شما را نرم، صاف و پر زرق و برق نگه می دارد.

لایه لایه

به منظور درک چگونگی حفظ سلامت پوست شما، شناخت این نکات مهم به شما کمک می کند:

اپیدرم پوست جدید و ملانین رنگدانه را ایجاد می کند. همچنین حاوی سلولهای لانگرهانی است که به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

درمنه ساختارهای زیر پوستی پوست را در جای خود حفظ می کند.

کاسه های چربی زیر جلدی و بدن شما را محافظت می کند و به گرم شدن شما کمک می کند.

غدد سباسه مواد روغنی را تولید می کنند تا پوست شما صاف و نرم نگه دارد.

رگ های خونی از طریق لایه های پوست مواد زائد (مانند CO2) را عبور می دهند.

فولیکولهای مو به عضلات کوچک متصل می شوند که سبب می شود موهای شما به حالت ایستاده قرار بگیرند و وقتی که شما احساس سرما می کنید گرما را نگه می دارند.

غدد عرق پوست شروع به ترشح می کنند تا سطح پوست را مرطوب و خنک کنند.

اعصاب سیگنال ها را به مغز شما می فرستد، بنابراین می دانید چطور احساس می کنید و به آن واکنش نشان می دهید (مثلا شما دست خود را پس از تماس با یک ظرف داغ به عقب می کشید).

چروک ها می توانند نشانه های بهداشتی باشند

چروک های عمیق بسیاری در پوست شما به وجود آمده است؟ طبق یک مطالعه مدرسه پزشکی ییل، شما در خطر بالای ابتلا به تراکم کم استخوان از پس از یائسگی هستید. دکتر دبرا جالیمن، استاد پوست در دانشکده پزشکی اکهان در کوه سیانی در شهر نیویورک می گوید، این امر بسیار منطقی است، زیرا پوست و استخوان از یک نوع کلاژن ساخته شده اند. مطالعه دیگری از هلند نشان داد که زنان با پوست رنگ تندتر فشار خون بالا تری دارند. دکتر جلیلمن می گوید “چروک ها می توانند نشان دهند که بدن شما به اندازه کافی پروتئین الاستین تولید نمی کند، که کمک می کند تا هر دو پوست و رگ های خونی شما را نرم نگه دارد،” . چروک ها همچنین می توانند اشاره ای به این داشته باشند که شما نیاز به خوابیدن بیشتر دارید: به گفته یک مطالعه سال 2013، زنان که پنج ساعت یا کمتر در شب می خوابند، خطوط بیشتری نسبت به کسانی که خواب کامل شب را به تجربه می کنند. دکتر جلیلمن توضیح می دهد هنگامی که شما کم استراحت می کنید، بدن شما زمان کمتری برای انجام کارهای تعمیراتی شبانه روی کلاژن و الاستین دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *