#


زنان هندی چه رازهایی را برای زیبایی شان دارند

21 فوریه 2018 بدون نظر 3237 بازدید

زنان هندی چه رازهایی را برای زیبایی شان دارند

زنان هندی و راز و رموز زیبایی آن ها

زیبایی در هند به این خاطر در جهان شهرت یافته است که مردم این کشور نسبت به سایر مردم دنیا بیشتر از گیاهان و طبیعت برای زیبایی شان استفاده می ‌کنند. هند کشوری است که به دانش طولانی در مورد کارکرد بدن انسان مشهور می باشد و اسراری دارد که قدیمی و ثابت شده می باشند. مسلماً درمان ‌های زیبایی گیاهی، طبیعی‌ ترین روش برای پیشگیری از آسیب به پوست می باشد و در عین حال موجب زیبایی می ‌شود. چنانچه برحی مواقه به زیبایی هندی ‌ها فکر می‌ کنید و در این فکر شاید تصویر زنی با موهایی بلند و پوستی ظریف را مشاهده کنید باید بدانید که زنان هندی چطور این تصویر را چندین قرن‌ است در تاریخ ثبت کرده ‌اند.

روزشان را این ‌طور آغاز می‌ کنند

زنان هندی سر موقع می ‌خوابند چرا که استراحت به‌ موقع برای جوان و سالم نگه داشتن پوست بسیار اهمیت دارد. پیش از طلوع آفتاب نیز از خواب بیدار می‌ شوند زیرا بر این اعتقادند که برای سلامت‌ شان بسیار موثر می باشد. پس از آن دهان ‌شان را با آب پر می ‌کنند و چشم ‌های ‌شان را می ‌بندند و بر روی صورت‌ شان آب می‌ ریزند. نخستین کاری که در صبح انجام می دهند این است که کمی عسل در یک لیوان آب گرم می ریزند و میل می کنند. گفته شده است که عسل خاصیت ضدعفونی ‌کننده دارد، به همین خاطر می‌ تواند به ‌عنوان ماسک صورت نیز به کار برده شود تا پوستی نرم و درخشان به وجود بیاورد.

چوب صندل

چوب صندل در آیین‌ های هند دارای اهمیت بسیار فراوانی می باشد و حدودا به اندازه زعفران گران می باشد. این ماده چندین  قرن‌ است به عنوان محصول زیبایی به سبد خرید افزوده شده است. چوب صندل برای محافظت از پوست در مردان و زنان استفاده می شود. استفاده از چوب صندل در رفع بثورات، لکه،‌ جوش و دانه ‌های سرسیاه مفید می باشد. این گیاه به نرم شدن و بالا بردن گردش خون در پوست کمک خواهد کرد.

آرد نخود

آرد نخود یکی از مواد تشکیل‌ دهنده بسیار مهم در آشپزخانه هر خانم هندی به حساب می آید. این لایه‌ بردار طبیعی را تعداد زیادی از هنرمندان و بازیگران برتر هند نیز به کار می برند. این اسکراب علاوه بر این برای چربی‌ زدایی از موهای سر هم استفاده می شود. این ماده می ‌تواند با شیر و خامه ترکیب شود و به عنوان صابون به کار برده شود. شیر و خامه به هیدراته شدن پوست (آبرسانی پوست) و درنتیجه نرم و انعطاف ‌پذیری آن کمک می ‌کند.

راهکار: کمی آرد نخود را با مقداری زردچوبه، کمی شیر و کمی آبلیمو ترکیب کنید و به قدری هم بزنید تا به ماده ‌ای چسبناک تبدیل شود. سپس آن را بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از آن، پوست تان را بشویید.

آیشواریا (بازیگر مشهور هندی) نیز از ترکیب آرد نخود، شیر و زردچوبه به عنوان یک لایه‌ بردار به کار می برد. کار دیگری که این بازیگر انجام می ‌دهد این است که با استفاده از ماست و خیار ماسکی به دست می آورد که باعث می‌ شود پوست مرطوب بماند. وی با شستن مرتب پوست خود با مشکلات پوستی مقابله می ‌کند.

روغن آمله

آمله، آملا یا آملج همگی نام ‌های نوعی میوه ‌است که به انگور فرنگی نیز شهرت دارد و در جنگل ‌های مرطوب هندوستان رشد می کند. از میوه آمله روغنی به دست می آید که هندی‌ ها در همه ی مراسمات مخصوص مذهبی خود برای تقویت موی سر و صورت از آن به کار می برند که موجب تیرگی و درخشندگی موهای سر و صورت می ‌شود. روغن این میوه غنی ‌ترین منبع ویتامین C به حساب می آید. این روغن به تقویت پیاز موی سر کمک می کند و شوره، ضدخشکی و پوسته پوسته شدن سر می باشد. ویژگی دیگر این روغن جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر و صورت می باشد.

راهکار: با وجود این که این روغن در ایران نیز پیدا می ‌شود، می‌ توانید آن را امتحان کنید. در حالتی که پوست سر همینطور که موهای خشکی دارید هر شب چند قطره این روغن را بر روی کف دست تان بریزید و موها و پوست سر را ماساژ دهید و روز بعد سر تان را بشویید، این عمل موجب نرم شدن، تقویت و از بین رفتن خشکی و پوسته پوسته شدن سر می شود.

ریحان

همواره تعداد زیادی از خانواده ‌ها این گیاه را در خانه پرورش می‌ دهند. این گیاه هدیه خداوند برای پوست می باشد. یک ترکیب ساده از ریحان و شیر باعث می شود برای مبارزه با جوش جوانی و تغذیه پوست موثر باشد. برای سفید ماندن دندان ‌ها و رهایی از خارش پوست نیز می توانید از این گیاه کمک‌ بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *