#


موارد مهم در آرایش زنان باردار

8 می 2017 بدون نظر 669 بازدید

موارد مهم در آرایش زنان باردار

موارد مهم در آرایش زنان باردار 

اکثر زنان باردار معمولا نگران این هستند که آیا آرایش کردن خطری برای کودک شان دارد؟و به وجود آمدن لک های تیره بر روی پوست آنها را ترغیب به استفاده از لوازم آرایش می کند.درحالیکه گاهی این مواد تاثیر جبران ناپذیری برروی جنین می گذارند. جنینی که قرار است فرزند شما شود از همین روزهای اول به مراقبت احتیاج دارد. مراقبت از جنین در واقع مترادف است با برخی پرهیزهای کوچک و بزرگ درباره خودتان. درباره آنچه می‌خورید و آنچه ممکن است از هر طریقی به جنین منتقل شود.در عین حال کاملا طبیعی است که در دوران بارداری به لحاظ چهره‌ای هم تغییراتی بکنید. ممکن است صورت‌تان ورم کند. ممکن است لک و پیس‌های ناشی از بارداری روی پوست صورت ظاهر شود. جوش‌های آکنه‌ای هم البته بعید نیست در پوست‌های مستعد ظاهر شود و حسابی اعصابتان را به هم بریزد.

با این وصف طبیعی است که سراغ مواد آرایشی بهداشتی می‌روید. به هر حال قصد دارید زیبایی خود را حفظ کنید و البته این حق مسلم شماست اما طرف دیگر ماجرا باید به آن موجود کوچولویی هم که در بطن وجودتان پرورش می‌دهید، فکر کنید. سلامت او بیش از هر اتفاق دیگری در این دنیا برای شما اهمیت دارد. غیر از این است؟! پس بهتر است یک مادر مطلع باشید تا در دوران بارداری هر یک قدمی که برمی‌دارید کاملا آگاهانه باشد.بنابراین باید سعی کنید کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید.چون به دلیل امکان بروز حساسیت در این دوران و اینکه مادر امکان استفاده از دارو برای برطرف شدن حساسیت را ندارد هرچه از مصرف لوازم آرایشی برای چشم و لب کمتر استفاده شود بهتر است.گرچه تغییرات هورمونی در دوران بارداری پوست را مستعد و آسیب‌پذیرتر می‌کند اما برای این امر باید مراقبت‌های لازم را انجام داد.

رنگ کردن موها:

از رنگ کردن موها مخصوصا رنگ ‌هاي تيره در سه ماهه اول و حتي سه ماهه دوم بارداري جدا خودداري کنيد زيرا مواد شيميايي موجود در اين رنگ ‌ها به ويژه پارافنيلن دي‌ آمين قابل جذب هستند و براي جنين خطرناک هستند.بهترين روش در اين دوران استفاده از هاي‌ لايت است که خطر تماس مواد شيميايي رنگ با کف ‌سر بسيار کم است. البته تاکنون مطالعات علمي را اثبات نکرده‌ اند که مصرف رنگ مو در دوران بارداري باعث بروز مشکلات براي جنيني مي شود اما بهتر است از مصرف هرنوع ماده شيميايي قابل جذب که احتمال مضر بودن آن براي سلامت جنين وجود دارد، پرهيز شود.

استفاده از کرم پودر:

کساني که مستعد جوش صورت هستند و يا احتمال تشديد شدن آکنه صورت آن ها در دوران بارداري زياد است نبايد از کرم‌ پودرهاي چرب استفاده کنند زيرا باعث وخيم تر شدن جوش‌ هاي صورت‌ آن ها مي گردد.استفاده کم از کرم پودر و پنکيک براي کساني که عادت به آرايش کردن دارند کمترين خطر را دارد. برخي از مواد آرايشي مانند برخي از رژلب‌ ها حاوي مقادير بيش از حد فلزات سنگين مانند سرب هستند که امکان جذب مخاطي و پوستي آن ها وجود دارد و لذا در دوران بارداري از مصرف اين لوازم آرايشي تا حد امکان اجتناب کنيد، مخصوصا انواع غيراستاندارد آن ها که حاوي مقدار نامتعارف سرب هستند و ممکن است که خطرناک ‌تر باشند. بنابراين توصيه مي ‌شود که تا حد امکان از مصرف لوازم آرايشي به خصوص انواع غيراستاندارد به شدت خودداري کنيد، زيرا سلامت جنين از زيبا بودن صورت مادر مهم تر است.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *