#


ریمل هایی که زشتی را به دنبال دارد

27 مارس 2018 بدون نظر 2317 بازدید

ریمل هایی که زشتی را به دنبال دارد

کدام ریمل ها باعث زشت شدن تان می شوند؟

در انیمیشن‌ های کارتونی زمانی که می‌ خواهند شخصیت خانم قصه را  جذاب جلوه دهند برای او مژه ‌هایی بلند و پر می ‌گذارند؛ در دنیای واقعی نیز تعداد زیادی از خانم‌ ها زیبایی و رنگ مژه‌ ها را نخستین قدم در زیباتر شدن می ‌دانند؛ این که بتوانند با یک ریمل مناسب به مژه‌ های‌ شان حالت مناسب و پرپشتی بدهند برای ‌شان دارای اهمیت بسیاری می باشد؛ ولی چرا زمانی که به مژه ‌های برخی از خانم ‌ها نگاه می ‌کنیم،  به هم چسبیده و مصنوعی نشان می ‌دهند اما برخی دیگر برخلاف زیبایی مژه‌ های‌ شان به چشم می‌ آید با وجود این که هر دو گروه از ریمل به کار برده اند و قصدی جز زیباتر شدن نداشته ‌اند. در این میان تفاوت اول آن ها در انتخاب نوع ریمل می باشد؛ تفاوت دوم در به کار بردن صحیح از ریمل می باشد و تفاوت بعدی در راه‌ های مراقبت از مژه‌ های ‌شان می باشد.

کدام ریمل را بخرید

بعضی از ریمل ‌ها به دلیل داشتن مواد شیمیایى و نگهدارنده منجر به ایجاد حساسیت‌ هایى مانند سوزش چشم، آبریزش و خارش مى‌ شوند. در این اواخر از طرف وزارت بهداشت نظارت‌ هایى در حوزه لوازم آرایشى و بهداشتى به خصوص ریمل ‌هاى ایرانى آغاز شده است و تولید کنندگان لوازم آرایشى مسئول هستند تا در این تولیدات مواردى را رعایت نمایند. حتى در خصوص ریمل ‌هاى خارجى نیز شرکت‌ هاى وارد کننده به شرطى مى ‌توانند جنس وارد كنند که مجوزهاى مورد نیاز را داشته باشند و براى دریافت این چنین مجوزهایی این شرکت‌ ها باید درست جزئیات اقلام وارد شده را از شرکت ‌هاى تولید کننده براى وزارت بهداشت دریافت کنند یا این مواد آرایشى در آزمایشگاه‌ هاى وزارت بهداشت تجزیه و آنالیز گردند و در صورتى که مواد مضرى در تولید آن ها به کار نرفته باشد توزیع مى ‌شوند. با توجه به این در زمان خرید حتماً به برچسب وزارت بهداشت دقت نمایید و تنها از مکان های معتبر و مطمئن خرید خود را انجام دهید.

فرمژه حتما قبل از ریمل

اگر می‌خواهید از دستگاه فرکننده مژه استفاده نمایید حتماً پیش از زدن ریمل باشد، چرا که اگر بخواهید پس از ریمل زدن از فرمژه‌ استفاده کنید احتمال دارد مژه از ریشه کنده شود یا موهای ظریف آن آسیب ببینند و در آخر مژه‌ ها حالتی نه ‌چندان زیبا و مصنوعی به خود بگیرند.

چشم‌ها را کارتونی کنید

برای این که چشمانی مانند یک غزال داشته باشید و مژه‌های‌ شما شبیه شخصیت‌ های کارتونی پر شود می ‌توانید که بخش بیرونی چشم تان را با ریمل بیشتری برس بکشید. همچنین اگر می ‌خواهید مژه‌های ‌شما خیلی بلند شود و در ضمن حالت طبیعی خود را هم حفظ نماید، می ‌توانید پیش از استفاده از ریمل، از فر مژه استفاده کنید و پس از آن ریمل خود را بزنید. ازاین کــه برس ریمل را چند مرتبه پی در پی بکشید اجتناب کنید.

قدم به قدم ریمل زدن را یاد بگیرید

در ابتدا چشم خود را به سمت پایین بیندازید، در این حالت مژه‌های‌ خود را از ریشه تا انتها با ریمل به دقت برس بکشید تا اندازه مژه‌های‌ تان کشیده شود و اگر می ‌خواهید مژه‌های شما پرتر دیده شوند این کار را دو یا سه بار انجام دهید، نه بیشتر چون در صورت استفاده زیاد مژه‌های شما به درون یکدیگر می ‌روند و شکل خوبی را به شما نمی بخشد.

اگر می‌ خواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. به هیچ عنوان آن را درون ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، زیرا باعث می‌ شود که ریمل درون ظرف زودتر از حد معمول خشک شود.اگر ریمل شما جدید می باشد و مقدار ریمل روی میله آن زیاد است اضافه آن را با دستمال تمیز نمایید.

 این را به یاد داشته باشید که برس کشیدن به مژه‌ های‌ تان باید به طرف بالا و خارج باشد تا نگاه شما در دیگران اثر کند و آن ها جذب شما شوند. اجازه دهید تا ریمل تان از حالت خیسی خارج شده وخشک شود و سپس اگر کارهای دیگری را که مد نظر دارید بر چشمان ‌تان انجام دهید.

اول ریمل یا خط چشم؟

برای آرایش اگر پیش از کشیدن سایه و خط چشم ریمل بزنید به احتمال زیاد آرایش تمیزی نخواهید داشت زیرا تیرگی ریمل امکان دارد روی پلک پخش شود. اگر ریمل را برای مرحله پایانی آرایش بگذارید نه‌ تنها بهتر می ‌توانید میزان ریمل و رنگ مژه ‌ها را تنظیم کنید بلکه برای خط چشم و سایه هم کمتر مشکل خواهید داشت.

با مژه‌ های کوتاه چه ‌کنیم؟

باید ریملی انتخاب نمایید که رنگ تیره ای داشته باشد و بلند کننده مژه باشد. یک بار ریمل بزنید، صبر کنید تا ریمل خشک شود، پس از آن یک لایه دیگر روی آن بزنید.اگر هم مژ‌ه ‌های شما کوتاه است و نازک به دنبال ریمل بلند کننده و حجم دهنده باشید. نخست یک لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه‌ ها و مژه ‌های انتهای چشم را دوباره ریمل بزنید.

مشکی، سبز، قهوه‌ای و… چه رنگی؟

اگر می‌ خواهید چهر‌ه‌‌ ای طبیعی داشته ‌باشید، تنها به سراغ ریمل‌ های مشکی و قهوه‌ای بروید؛ درست است که ریمل‌ های رنگی هم زیبایی مخصوص به خود را دارند ولی چهره را مصنوعی و پرآرایش جلوه می ‌دهند. البته باز هم این که شما چه رنگی را انتخاب می‌ کنید به عوامل زیادی بستگی دارد، به رنگ چشمان‌ تان، پوست‌ تان، رنگ لباس ‌تان و… پس می‌ بینید که علت های بسیاری در این انتخاب نقش دارند. اما مشکی رنگی می باشد که همیشه مناسب است، به همه صورت‌ ها می ‌آید و اگر هم بخواهید تغییر قابل ملاحظه ای در چشم‌ تان به وجود بیاورید می‌ توانید با رنگ‌ ها بازی کنید، به عنوان مثال اگر چشمانی سبز دارید از ریملی با رنگ چشمان خودتان یعنی سبز یا رنگ بنفش استفاده نمایید.

اگر چشمان خاکستری یا آبی داريد از ریمل‌ های هم رنگ چشم تان یعنی قهوه ‌ای و آبی یا آبی ‌های پر رنگ مانند آبی نفتی یا بنفش استفاده کنيد. اگرچشمان قهوه ای و مشکی دارید بهتر است سراغ ریمل سبز، آبی یا قهوه ‌ای بروید. البته یادتان نرود ریمل مشکی را به همه توصیه می‌ کنیم.

پاک کردن ریمل از روی پوست

خیلی مهم است که مواد ریمل پوست پلک یا جاهای دیگر صورت را تیره نکند. اگر پس از آرایش مشاهده کردید که نقطه‌ ای از پوست تان تیره شده ‌است ؛زمانی که هنوز خیس است اقدام به پاک کردن آن نکنید بلکه تحمل کنید تا خشک شود و سپس خیلی آرام با یک گوش‌ پاک کن تیرگی را پاک کنید و در آخر اگر لازم بود با انگشت آرایش را یک دست نمایید.

شما حجم‌ دهنده می‌ خواهید

افرادی که مژه‌ های بلند دارند نیازی به استفاده از ریمل‌های بلند کننده ندارند برعکس می بایست ریملی انتخاب نمایند که حجم دهنده باشد. این گروه از خانم ‌ها هم باید صبر کنند لایه اولی ریمل خشک شود و پس از آن مژه‌ ها را از ریشه ریمل بزنند تا پرتر به نظر آیند.

افرادی که نباید از ریمل حجم ‌دهنده استفاده نمایند

مژ‌ه ‌های سیخکی هیچ حالتی ندارند ؛ بلکه به ‌صورت یک خط مستقیم رشد می ‌کنند. در این حالت باید هم از فرمژه استفاده کنید و هم از ریمل حالت دهنده و بلند استفاده كنيد؛ این گروه از خانم‌ ها نباید ریمل حجم دهنده استفاده کنند چون مژه ‌های ‌آن ها سنگین و بسیار مصنوعی دیده می شوند.

آن چه خوار آید یک روز به کار آید

همیشه یک برس ریمل قدیمی و تمیز را در کیف آرایش‌ خود نگه دارید زیرا می ‌تواند در یک زمان، حسابی به کارتان بیاید؛ به عنوان مثال زمانی که به صورت سهوی بیشتر از مقدار ریمل روی مژه ‌ها زده ‌باشید یا مژه ‌ها به خاطر ریمل به هم چسبیده باشند می ‌توانید با این برس حالت یکنواخت‌ تری به آرایش مژه‌های تان بدهید.همچنین می ‌توانید از این برس برای شانه کردن و مرتب کردن ابروهای تان هم استفاده نمایید. البته یادتان باشد که پس از دو یا سه مرتبه استفاده، برس را دوباره بشویید تا بهتر بتوانید از آن استفاده نمایید.

ریمل های واترپروف را هر روز نزنید

به شما توصیه می‌ شود که برای استفاده روزانه از ریمل‌ های ضد آب استفاده نکنید، چون برای پاک کردن یک ریمل ضد آب باید خیلی زیاد تلاش کنید و از مواد پاک ‌کننده استفاده نمایید و همین مالیدن مواد پاک کننده و کشیدن دستمال و پنبه در اطراف چشم ؛ پوست لطیف این قسمت را آزار می دهد و نتیجه چیزی نخواهد بود جز از بین رفتن به مرور انعطاف‌ پذیری پوست و ایجاد چروک‌ های زودرس. همچنین این تقلا‌ها برای تمیز کردن می‌ تواند به مژه ‌ها هم آسیب برساند و گاهی اوقات موجب کنده‌ شدن آن ها شود. هر چند شاید به علت پایداری بیشتر اکثر خانم ‌ها این ریمل‌ های ضد آب را ترجیح دهند ولی توصیه می ‌کنیم برای استفاده روزانه وسواس بیشتری به خرج دهید.

تفاوت میان برس ‌های ریمل در حالت دادن مژه ‌ها

برس‌ با توجه به جنس و شکلی که دارد می ‌تواند به صورتی متفاوت به مژه حالت دهد.

ریمل مژه‌ های پایین فراموش نشود

ریمل ‌زدن به مژه‌ های پایین را فراموش نکنید، برای پلک پایین برس ریمل را به حالت عمود به چشم‌ ها نگاه دارید و با حرکات جلو و عقب به مژه ‌ها حالت دهید. در آخر می ‌توانید با یک برس ریمل تمیز به مژه ‌ها حالت بهتری دهید. اگر می ‌خواهید هیچ وقت زیر چشم شما کثیف نشود می‌ توانید از یک قاشق یک بار مصرف استفاده نمایید، به این صورت که قسمت محدب قاشق را زیرچشم بگذارید و پس از آن ریمل بزنید تا یک وقت برس با پوست تماس پیدا کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *