#


روش هایی برای پرپشت کردن ابروها

1 ژانویه 2018 بدون نظر 1751 بازدید

روش هایی برای پرپشت کردن ابروها

روش هایی برای پرپشت کردن ابروها

بسیاری از خانم ها در آرزوی این هستند که ابروهای شان را مانند دوران نوجوانی و پرپشت کنند. لکه های سفیدی که در وسط ابروها مشاهده می شود بسیاری از خانم ها را عذاب می دهد. برخی از این خانم ها همیشه مداد در دست های شان می باشد و در جلوی آینه در حال پر کردن جاهای خالی ابروی شان می باشند و در کیف آرایشی آن ها می توان انواع سایه ها را پیدا کرد. با اینکه لوازم آرایشی می تواند ابروهای تان را پرپشت تر نشان دهد ولی اگر مدت زیادی از این مواد شیمیایی استفاده کنید باعث می شود که عوارضی را به وجود بیاورد.

علاوه بر این می توان برای این کار از تاتو و یا کاشت ابرو استفاده کرد که هر یک از آن ها هزینه های خاص خودشان را دارند. همچنین می توانید از راه های سادی تری نیز بهره ببرید و به سراغ مواد طبیعی بروید. روغن های طبیعی که در بسیاری از منزل ها و یا مغازه های اطراف منزل تان وجود دارند می توانند رد پر پشت کردن ابروها و برگرداندن آن ها به حالت نوجوانی کمک کنند.

فقط باید کمی حوصله تان را بیشتر کنید و این مطلب را تا انتها بخوانید و آن ها را رعایت کنید. شما باید چهار تا هفت هفته را تحمل کنید تا ابروهای تان مجددا رشد کنند. این را به یاد داشته باشید که ابروها نقش مهمی در ظاهر شما خواهند داشت. ابروهایی که زیبا هستند باعث می شوند که چشمان را زیباتر به نظر برسانند و همچنین حالت چشم ها را تغییر دهند.

زیتون درمانی کنید

شاید تا به این زمان مطالب زیادی را در مورد فایده های روغن زیتون خوانده و یا اینکه از طریق افراد شنیده باشید ولی ممکن است که ندانید این روغن می تواند در رشد ابروهای تان نیز بسیار تاثیر گذار باشد. برای این کار اول باید یک شیشه روغن زیتون تهیه کنید. استفاده از آن بسیار آسان می باشد. مقداری از آن را بر روی قسمت هایی که می خواهید رشد کند بمالید. البته دقت کنید که این روغن را باید در جاهایی که خالی هستند و می خواهید در آن محل ابروی تان رشد کند بمالید. می توانید این کار را با استفاده از یک گوش پاک کن انجام دهید. سپس موهای ابروهای تان را با استفاده از یک مسواک مخصوص شانه بزنید. توصیه ای که وجود دارد این است که این کار را هر شب انجام دهید و اجازه دهید که تمام طول شب به همان حالت بماند و در صبح روغن ها را بشویید.

موی ابرو را تقویت کنید

یکی دیگر از موادی که می تواند در رشد ابرو بسیار تاثیر گذار باشد وازلین می باشد. فایده این که وازلین دارد تا حدودی شبیه به روغن زیتون می باشد و تنها تفاوتی که بین آن ها وجود دارد این است که از این ماده باید روزی دو مرتبه استفاده کنید. البته یان را به یاد داشته باشید که وازلین باعث ضخیم تر شردن موهای ابرو های تان می شود و روغن زیتون می تواند رشد ابروها را سریع تر کند و در نهایت باعث می شوند که این دو مواد ابروها را پرپشت تر نشان دهند. وازلین بیشتر برای کسانی که ابروهای شان نازک است ولی می خواهند که ابرویی پر و یک دست داشته باشند بسیار مناسب می باشد.

نازک کاری نکنید

اغلب متخصصان بر این معتقدند که اگر ابروها را زیاد با موچین بردارید باعث می شود که با گذشت زمان ابروهای تان بسیار کم رشد کند. حال اگر می خواهید که دوباره ابروهای تان مانند قبل شود و پرپشتی خود را به دست آورد باید در ابتدا موچین و بند را کنار بگذارید. باید سعی کنید که دیگر موهای ابروی تان را نکنید تا ابروهای تان این فرصت را پیدا کنند که کم کم رشدشان را شروع کنند.

نگذارید که یک مو هم کم شود

زمانی که موی ابروها شروع به ریختن می کنند بسیاری از خانم ها دچار نگرانی می شوند. ولی این را بدانید که هیچ جای نگرانی نیست و افراد زیادی در دنیا هستند که به این مشکل دچار شده اند. التبه نباید از این مشکل نیز چشم پوشی کرد و باید دنبال راهی بود که آن را درمان کنید.

احتمال دارد که موی ابروها به دلایل گوناگونی دچار ریزش شوند، مهم رتین دلیلی که می تواند باعث ریزش ابرو شود یک نوع بیماری خاصی به نام آلوپشی می باشد. در این بیماری سیستم ایمنی بدن فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و باعث می شود که رشد موها را کند کند و در رشد مجدد مو را با مشکل روبه رو می کند. همچنین دلیل دیگری که باعث ریزش ابرو می شود استرس زیاد می باشد. علاوه بر این میزان هورمون ها و تعادل نداشتن آن ها نیز باعث می شود که موی ابروها دچار ریزش شوند. برای هر یک از این موارد درمان های مخصوصی وجود دارد که بهترین کسی که می تواند به شما کمک کند پزشک می باشد.

شانه ابرو را فراموش نکنید

برخای از ماده هایی نیز هستند که می توانند هم موی ابرو را ضخیم تر کنند و هم قادرند که رشد آن ها را سریع تر کنند. یکی از این ماده ها روغن کرچک می باشد که مجموعه ای از ویژگی های روغن زیتون و وازلین دارد. برای این کار فقط باید مقدار کمی از آن را بر روی ابروهای تان بمالید و با استفاده از یک مسواک آن را ماساژ دهید. فقط حواس تان باشد که این روغن به طور دائم بر روی پوست تان نریزد، چون باعث می شود که بر روی آن قسمت موهای زائد رشد کند.

فرمولی برای پرپشتی ابروها

هنگامی که ابروهای تان را دوباره شروع به رشد می کنند این مسئله کاملا به علتی بستگی دارد که موی ابروهای تان از بین رفته اند. اگر موی ابروی تان بر اثر تیغ و یا موئچین از بین رفته اند باید منتظر باشید که در طول دو هفته دوباره شروع به رشد می کنند. البته اگر قسمتی را زیاد تیغ بزنید و یا اینکه آن ها را با موچین بردارید نباید منتظر باشید که سریعا دوباره رشد کند ولی اگر ابروهای تان بر اثر بیماری خاصی ریخته است احتمال دارد که رشد آن ها به این زودی ها نباشد و ممکن است که به درمان نیاز داشته باشند. ولی اگر به خاطر استرس ابروهای تان را از دست داده اید باید در ابتدا نوع عامل استرس را در خودتان از بین ببرید تا بتوانید دوباره ابروهای تان را به همان حالت اولیه برگردانید.

مکمل بخوریم؟

چنانچه می خواهید ابروهای تان با سرعت بیشتری رشد کند باید ویتامین ها بیشتری را وارد بدن تان کنید. برخی از مولتی ویتامین ها باعث می شوند که رشد موهای بدن افزایش یابند و سطح هورمون های بدن را در حد نرمال نگه می دارند، به عنوان مثال خوردن روزانه کپسول ویتامین E می تواند به رشد موها کمک بسیاری کند. البته علاوه بر این ویتامین های دیگری مانند B3، A و B می توانند تاثیر بسیاری بگذارند. همچنین ویتامین  B6 می تواند تاثیر زیادی را بر روی موها، پوست و ناخن ها بگذارد. اگر هر روز از ویتامین ب کمپلکس که دارای صد میلی گرم B6 می باشد را استفاده کنید می توانید تاثیر فراوان آن را مشاهده کنید.

مراقب آهن بدن تان باشید

با انجام آزمایش خون مقدار آهن و کارکرد تیروئیدتان را بررسی کنید. آهن نقش مهمی در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها دارد و اکسیژن از آن دسته از موادی از که می تواند در رشد موها کمک بسیاری کند. توصیه می شود که برای دریافت آهن از غذاهایی که دارای آهن هستند و یا قرص آهن استفاده کنید.

روش استفاده از مداد ابرو

چنانچه قصد دارید که مدل ابروهای تان را با استفاده از مداد خوش فرم کنید باید این را بدانید که رنگ مداد باید با رنگ ابرو همخوانی داشته باشد و با موهای شما به خوبی ترکیب شود. اگر مداد ابرو با ابروی تان هماهنگی نداشته باشد باعث می شود که ابروهای شما مصنوعی به نظر برسد. همچنین دقت کنید که نوک مدادتان مناسب باشد.

در ابتدا از جای ضخیم ابروی تان درست در کنار بینی شروع کنید. مداد را به صورت ضربه ای در جاهای خالی ابروی تان بزنید و با این کار ابرو های تان را پر کنید. سپس بعد از این کار با انگشت تان به طور آرام از ضخیم ترین جای ابروی تان به صورت ضربه این بر روی مدادها بکشید تا رنگ آن ها پشخ شوند و ابروهای تان را به طور طبیعی نشان دهند.

اگر ریزش ابروهای تان زیاد است باید به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید که با استفاده از آزمایش مقدار آهن و کارکرد تیروئیدتان را بررسی کنید. اگر تیروئیدتان کم کارد باشد باعث می شود که ابروهای تان دچار ریزش و نازک شوند. آهن نقش مهمی در رساندن اکسیژن به سلول ها دارد و اکسیژن می تواند رشد موها را زیاد کند.

ماساژ دهید

با استفاده از یک برس مخصوص ابرو، ابروهای تان را در جهت روییدن آن ها شانه بزنید. همچنین می توانید با انگشت تان با استفاده از روغن بادام ابروهای تان را ماساژ دهید. شما می توانید این کار را روزی دو بار انجام دهید. بگذارید تا روغن بادام به مدت پانزده دقیقه بر روی ابروهای تان بماند و سپس ابروهای تان را بشویید. روغن بادام دارای مقدار زیادی ویتامین E، ویتامین D ، کلسیم و منیزیم می باشد که تمام این موارد می توانند در رشد ابروهای تان نقش بسزایی داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *