#


راهکارهایی برای داشتن مژه های زیبا

مژه های زیبا
24 اکتبر 2017 بدون نظر 1161 بازدید

راهکارهایی برای داشتن مژه های زیبا

راهکارهایی برای داشتن مژه های زیبا

شاید شما حس کنید که چهره تان بدون ریمل چیزی کم دارد، این را بدانید که اکثر خانم ها چنین حسی را تجربه کرده اند. به همین صورت محصول مورد عاقه تان می تواند به مژه های تان بسیار آسیب برساند، مخصوصا اگر از ریمل هایی استفاده کنید که ضد آب هستند.

اکثر خانم ها از این موضوع شاکی هستند که نخستین نشانه های پیری اول در چشم ها و نواحی دور آن اتفاق می افتد. ولی بیشتر خطوط چین وچروک هایی که در صورت وجود دارد دلیل مشخصی دارد و این دلیل این است که مژه های تان را بیش از حد می کشید و یا اینکه به آن ها فشار می آورید. اگر دوست دارید که چشم ها و نواحی آن همیشه سالم بماند و زیبایی و جوانی خودش را حفظ کند به شما توصیه می کنیم که با مژه های تان با ملایمت برخورد کنید. اگر به این قواعدی که به شما در ادامه می گوییم توجه کنید صد در صد مژه های تان همیشه سالم و زیبا می ماند.

مژه های زیبا

مژه های زیبا

1-با دقت و احتیاط از ریمل مژه استفاده کنید

به شما توصیه می کنیم که هر 3ماه ریمل قدیمی تان را دور بیندازید حتی اگر هنوز هم باقی مانده است و ریمل جدیدی را خریداری کنید. اگر این قاعده را رعایت کنید باعث می شود که مژه های شما توسط ریمل خشک نشود و نمی گذارد که باکتری ها به درون چشم و یا نواحی آن منتقل شود. زمانی که می خواهید به مژه های تان ریمل بزنید باید آن را فقط نوک مژه های تان بزنید و نه به قسمت های دیگرو پس به شما توصیه می کنیم که ریمل را از ریشه مژه های تان نزنید. استفاده از راه دوم نادرست است و حتی ممکن است باعث ساییده شدن و پارگی مژه های تان بشود.

2- از کاشت مکرر مژه (اکستنشن) خودداری کنید

اگر به طور پی در پی اکستنشن مژه را انجام دهید به خاطر چسب های محکمی که دارد باعث می شود که مژه های تان پاره شوند و یا اینکه آسیب به فولیکول های مژه بزند. با تکرا این کار متاسفانه دیگر مژه های تان رشد نخواهند داشت. کسانی که همیشه از خط چشم های مایع استفاده می کنند به آن ها توصیه می کنیم که این کار را متوقف کنند. اگر خط چشم مایع را زیاد مصرف کنید باعث می شود که به شکل گیری واکنش شیمیایی منفی در مژه ها منتهی شود. اگر این واکنش اتفاق بیفتد باعث می شود که مایع چسبناکی که در این خط چشم وجود دارد به مژه های تان بچسبد و آن ها را از جای خود بیرون بکشند.

متخصصان توصیه می کنند که زنان اید بدانند که در این مایع چسبناک چه موادی به کار رفته است. برخی از این چسب ها دارای عنصرهایی مانند لاتکس یا فرمالدیید می باشند. پس زمانی که می خواهید این محصول را خریداری کنید باید به برچسب آن توجه زیادی بکنید و یا اینکه از یک آرایشگر بخواهید تا اطلاعات دقیقی در مورد این محصول به شما بدهد. مژه های مصنوعی که مایع چسبناک آن ها ضعیف تر هستند می تواند محصول مناسب تری برای مصرف شما باشد.

مژه های زیبا

مژه های زیبا

3- هر روز از مکمل بیوتین یا کلاژن استفاده کنید

اگر این مواد مغذی را استفاده کنید باعث می شود که به شما زیبایی ببخشد. چون باعث می شود که موها در سر و مژه های چشم رشدشان سریع تر شود. برای تهیه ی مکمل های بیوتین می توانید به داروخانه ها بروید و آن را خریداری کنید. بیوتین باعث می شود که کراتین را در بدن به طور فراوان ذخیره کند و به همین صورت از ریزش مو جلوگیری می کند و حتی به بازگشت آن ها کمک می کند. کسانی که بالای 18سال سن دارند طبق دستور پزشک می توانند بیوتین را هر روز به اندازه 30میکرو گرم استفاده کنید.

مکمل های کلاژن عموما به طور مایع بسته بندی می شوند ولی مدل های دیگری هم از این مکمل در داروخانه ها وجود دارد که شما می توانید آن ها را به صورت پودری و یا قرص از داروخانه ها خریداری کنید. برخی از این مکمل های کلاژن دارای اسید هیالورونیک و روغن گاوزبان نیز می باشند. این دو مواد نقش مهمی در حفظ رطوبت دارند. بهتر است برای بهتر نتیجه گرفتن با یک پزشک در مورد مصرف مکمل های کلاژن مشورت کنید. معمولا مکمل های کلاژن را می توان در روز به اندازه 6گرم به صورت قرص و یا پودر استفاده کرد.

چنانچه از مصرف مکمل های کلاژن و بیوتین خوشتان نمی آید می توانید به رژیم غذایی تان مقداری زیادی پروتئین و ویتامین اضافه کنید. مصرف برخی از مواد غذایی باعث می شود که رشد مژه های تان افزایش یابد مانند تخم مرغ، سویا، ماهی، حبوبات و ماست.

4- قبل از شروع آرایش حتما از سرم تقویت کننده مژه استفاده کنید

نام عنصر اصلی که در سرم های تقویت کننده مژه وجود دارد بیماتوپروست می باشد که باعث تحریک شدن رشد مو از زیر پوست می شود. این را بدانید که ممکن است در بعضی مواقع نادر با برخورد بیماتوپروست به قرنیه چشم باعث شود که رنگ چشم تغییر کند. در هر صورت لازم است که برای انجام این کارها و استفاده از این محصولات حتما با یک پزشک مشورت کنید.

با اینکه متخصصان به این اعتقاد دارند که مصرف سرم تقویت کننده مژه از اثرات زیادی برخوردارند ولی انتظار این را نداشته باشید که نتیجه ی به دست آمده از این محصول یک شبه باشد. جالب است بدانید که چرخه رشد مژه ها تقریبا هشت هفته طول می کشد. در برخی افراد رشد مژه های شان تقریبا چهار ماه طول می کشد.

مژه های زیبا

مژه های زیبا

5- آرایش چشم های تان را بسیار آرام و با احتیاط پاک کنید

یکی از توصیه های مهمی که متخصصان به خانم ها می کنند این است که هیچ وقت با آرایش نخوابند. با این همه توصیه هایی که می شود متاسفانه بسیاری افراد به این نکته توجه نمی کنند. یادتان باشد که قبل از خواب حتما ریمل تان را پاک کنید زیرا اگر این کار را انجام ندهید باعث می شود که موقع خواب به دلیل سفت بودن ریمل مژه های تان کشیده شود و دچار شکنندگی نیز بشوند. زمانی که می خواهیدآرایش صورت تان را پاک کنید این را به یاد داشته باشید که مژه ها بسیار ضعیف و شکننده هستند پس پاک کردن آرایش قسمت چشم را به آرامی انجام دهید.

اگر زمان پاکر کردن ریمل به مژه های تان فشار وارد کنید باعث می شود که به فولیکول های مژه های تان آسیب وارد شود. زمانی که از محصول نامناسب استفاده می کنید باعث می شود که سلامت مژه های تان به خطر بیفتد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *