#


رازهایی درباره زیبایی پوست در طب کهن

زیبایی پوست
1 جولای 2017 بدون نظر 821 بازدید

رازهایی درباره زیبایی پوست در طب کهن

رازهایی درباره زیبایی پوست در طب کهن

گفته های ابوعلی سینا در مورد زیبایی پوست

مورد اول

اگر خون بیشتری به پوست تان برسد باعث روشن تر شدن و سرخ شدن و در نهایت زیبایی پوست تان می شود. علاوه بر این برای زیباتر شدن پوست تان باید از گرما، سرما و باد دوری کنید. برای تولید شدن خون از مواد تناولی به کار ببرید مانند نخود، آبگوشت، تخم مرغ نیم بند و انجیر. خوردن انجیر باعث ایجاد خون مناسب و عالی برای زیبایی پوست می شود. اگر کسی به دلیل بیماری رنگ و رویش زشت شده و قصد دارد پوستش را به رنگ طبیعی برگرداند می تواند انجیر خشک یا خرمای نارس بخورد که این ها باعث می شود خون به پوست برسد و پوست را نرم کند.

همچنین می تواند در طول چند روز وقتی که ناشتا است شیر بخورد. خوردن سبزی  مناسب هم باعث زیبایی پوست و چهره و می شود، سبزی هایی مانند: تره، کلم، پیاز، سیر و ترب. اگر از زعفران هم در غذا استفاده کنید همین فایده را دارد.

مورد دوم

زیبایی پوست

زیبایی پوست

پوست تان را همیشه تمیز نگه دارید شما می توانید از این روشی که در اختیارتان می گذاریم برای تمیزی پوستتان استفاده کنید. گل سرشوی، آرد نخودچی و گرد چوب صندل را به طور یکسان با هم ترکیب کنید و آن را در ظرفی که هوا واردش نمی شود بگذارید. یک قاشق چایخوری از این ترکیب را گرفته و با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری تهیه شود. استفاده از این خمیر باعث زدودن پوسته ها و آلودگی هایی که در پوست است می شود. از میوه هایی که مربوط به هر فصلی می شود برای ماسک صورت به کار ببرید.

مورد سوم

استفاده از بخور باعث می شود که منافذ زیرین پوست تمیز شوند و اگر گرد و غباری در پوست وجود داشت می زداید. بخور دادن به خونرسانی پوست کمک شایانی می کند. 2 قاشق سوپ خوری پودر گیاهی بخور را گرفته و درون آب بریزید بعد از آن سرتان را بالای ظرف آب قرار دهید و از یک حوله برای انداختن روی سرتان استفاده کنید. اگر پوست تان خشک و معمولی و چروک دارد است باید 5 دقیقه بخور دهید ولی اگر پوستی چرب دارید حداکثر 10 دقیقه بخور کافیست.

مورد چهارم

استفاده از کمپرس باعث جدا شدن پوست های مرده می شود. توصیه ما به کسانی که پوست خشک و حساس دارند این است که از این روش استفاده کنند. اول بگذارید آب جوش بیاید و بعد به آن پودر بخور بیافزایید و به مدت 5 دقیقه در ظرف را ببندید بعد از 5 دقیقه محلول داخل ظرف را از یک صافی رد کنید و داخل ظرف دیگری بریزید، بعد از آن با استفاده از یک حوله تمیز که روی آن سوراخ هایی برای چشم های تان وجود دارد استفاده کنید و آن را داخل ظرف کنید تا آغشته به محتوی داخل ظرف بشود. سپس روی صورتتان قرار دهید و دراز بکشید. مدت زمان این عمل 5 تا 10 دقیقه است که باعث می شود جوش ها و التهابات پوستی از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *