#


درمان علائم کشش

علائم کشش
12 سپتامبر 2017 بدون نظر 901 بازدید

درمان علائم کشش

درمان ترک های حاصل از کشش زیاد

پوست بزرگترین عضو بدن است و توانایی قابل توجهی برای گسترش نیاز دارد. پوست قوی و الاستیک است، اما اگر با کشش بیش از حد و یا خیلی سریع روبرو شود، بافت های حمایت کننده آن آسیب ببینند.

این گسترش سریع پوست می تواند به علائم کشش منجر شود. علائم کششی یک مشکل رایج است که بر مردان و زنان تقریبا در تمام انواع سنین و انواع پوست تاثیر می گذارد.

تا 90 درصد زنان در دوران بارداری علائم کشش دارند، هرچند که آنها نیز مردان، زنان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها اغلب در دوره های رشد و تغییرات بدن مانند افزایش قابل توجه وزن، بلوغ و ساخت عضلات شدید اتفاق می افتند.

مطالب این مقاله:

نشانه های کشش چیست؟
درمان علائم کشش
داروهای جایگزین و خانگی برای نشانه های کشش

نشانه های کشش چیست؟

علائم کشش خط یا باند ناشی از کشش بافت همبند پوست است.

علائم کششی در طول زمان به رنگ سفید یا نقره ای ایجاد می شوند. اگر چه آنها از لحاظ جسمی دردناک نیستند، اما در موارد شدید می توانند پوست را خراب کنند.

هنگامی که لایه میانی پوست به سرعت کشیده می شوند، برخی از فیبرهای کلاژن آن می توانند شکسته شوند. این اجازه می دهد تا رگ های خونی از طریق نشانگرهای قرمز یا نارنجی پیدا شوند.

با گذشت زمان، آنها به رنگ سفید یا نقره رنگ می مانند به عنوان رگ های خونی بهبود می یابند. به طور معمول علامت ها به طور کامل از بین نمی روند.

اگرچه آنها از لحاظ جسمی دردناک نیستند، علائم کشش می توانند اعتماد به نفس و عزت نفس را تحت تأثیر قرار دهند. آنها می توانند در موارد شدید اختلال ایجاد کنند.

به دلیل اثرات روانی آنها، کارشناسان سال ها تلاش کرده اند تا درمان مناسب برای این علائم را پیدا کنند. متاسفانه، درمان به طور کامل پاک نشده است. با این حال، روش های جدید درمان علائم کشش، وعده داده می شود.

عوامل خطر

دلیل این که برخی افراد علائم کشش دارند و دیگران هنوز مشخص نیست. برخی افراد ممکن است به علت ژنتیک یا سطوح هورمون معیوب، مستعد ابتلا به علائم کشش باشند.

مطالعه ای در مجله آمریکایی زنان و زایمان نشان می دهد که زنان باردار در سن کمتر از زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و زنان بیشتری نیز در طول بارداری بیشتر وزن می گیرند. با این حال، این عوامل به تنهایی تضمین نمی کند که زن علامت های کشش را دریافت کند.

در بعضی موارد، سطوح بالاتر هورمونهای استروئیدی در بدن نقش مهمی ایفا می کنند. افرادی که بیماری کوشینگ دارند، تمایل دارند علائم کشش بیشتری را نسبت به افرادی که این شرایط را ندارند، دریافت کنند.

به طور مشابه، افرادی که داروهای استروئیدی مصرف می کنند یا از کرم های موضعی استفاده می کنند ممکن است بیشتر به علائم کشش دسترسی پیدا کنند. کارشناسان معتقدند که این به این دلیل است که هورمونهای استروئیدی ممکن است کلاژن را در پوست تضعیف کنند و احتمال بیشتری برای شکستن آن داشته باشند.

درمان علائم کشش

درمان های موجود از طریق پوست پزشکان و جراحان پلاستیک برخی امید را برای کاهش ظاهر علائم کشش ارائه می دهند. اگر چه هیچ راه حلی برای همه وجود نداشته است، بسیاری از بیماران در بعضی از درمان های زیر موفق هستند.

رتین-A

0.1 درصد ترتینوئین (اسید رتینوئیک) برای کمک به کاهش علائم کشش اولیه در یک مطالعه نشان داده شد، اما بعدا نتایج متفاوتی نشان داد.

ترتیونوئین اغلب توسط نام تجاری Retin-A نامیده می شود. این می تواند عوارض جانبی مانند قرمزی و لایه برداری را ایجاد کند. این دارو نباید توسط زنان باردار یا پرستار مورد استفاده قرار گیرد.

این می تواند از طریق لایه بالایی پوست و کلاژن بازسازی شود، که توضیح می دهد که چگونه علائم کشش را برای برخی افراد بهبود می بخشد.

ترتینوئین فقط به صورت نسخه قابل دسترس است مزایای آن هنگامی که در علائم کشش جدید استفاده می شود، قوی تر می شود، بنابراین درمان اولیه توصیه می شود. هنگامی که علامت ها ی سفید یا نقره ظاهر می شوند، ترتینوئین مفید نخواهد بود.

لیزر یا نور درمان

درمان لیزری و نور درمانی اثبات شده است که به طور قابل توجهی بهبود ظاهر علائم کشش را افزایش می دهد، گرچه بسیار گران است.

لیزر درمانی یکی از جدیدترین روش های درمان علائم کششی است که به نظر می رسد در کاهش ظاهر آنها موثر باشد. لیزر رنگی پر از رنگ و نور پالسی شدید می تواند ظاهر علائم کشش را بهبود بخشد و در طول زمان تولید کلاژن را افزایش دهد. این درمان ها توسط یک جراح پلاستیک، آرایشی و یا پوست انجام می شود.

انجمن آمریکایی جراحی پوست (ASDS) لیزر یا نور درمان را به عنوان تنها راه اثبات شده برای بهبود قابل توجه بهبود علائم کشش توصیه می کند. هزینه های درمان 200 دلار به 400 دلار تخمین می زند. برای نتایج کامل، ممکن است تا 20 درمان باشد.

پلاسما غنی از پلاکت با اولتراسوند

درمان با پلاکت غلیظ پلاکت (PRP) به عنوان راهی برای احیای پوست و افزایش تولید کلاژن به ارمغان آورده است. PRP درمان با استفاده از PRP گرفته شده از خون خود بیمار بلافاصله قبل از روش انجام می شود.

مطالعه ای در مجله Cosmetic and Laser Therapy نشان می دهد که درمان PRP همراه با دستگاه فراصوت ممکن است درمان خوبی برای کاهش علائم کشش باشد. بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در ظاهر خود “خوب” یا “بسیار خوب” را عنوان کردند.

جراحی پلاستیک

چربی شکم، ران پا و سایر روش های دیگر با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن پوست بافت باقی مانده کار می کنند. آنها اغلب برای افرادی که پوست را به دلیل کاهش وزن یا حاملگی کاهش می دهند توصیه می شود. به گفته انجمن آمریکایی جراحان پلاستیک، نامزد ایده آل برای این عمل جراحی فرد دارای ویژگی های زیر است:

در وزن پایدار و در سلامت خوب است
دود نمی کند
انتظارات واقعی در مورد اینکه جراحی می تواند انجام دهد

این روش ها به طور خاص برای حذف علائم کشش طراحی نشده است. با این حال، از دست دادن علامت ها می تواند یک مزیت اضافه زمانی که پوست آسیب دیده از بدن برداشته شود.

اگر پوست شل نیست، این نوع جراحی پلاستیک ممکن است یک گزینه باشد. قبل از انجام جراحی بیماران باید با جراح خود درباره خطرات و مزایای احتمالی صحبت کنند.

داروهای جایگزین و خانگی برای نشانه های کشش

بعضی از کرم ها، روغن ها و سایر محصولات موضعی پوست در قفسه های فروشگاه ادعا می کنند که از علائم کششی جلوگیری یا کاهش یابند. مواد مغذی محبوب شامل کره کاکائو، روغن زیتون و روغن بادام می باشد.

علی رغم ادعایی که در مورد بطری وجود دارد، هیچ کرم ضد پیری یا روغن برای کمک به پیشگیری یا درمان علائم کشش اثبات نشده است. علائم کشش در لایه پوستی عمیق پوست رخ می دهد، جایی که مرطوب کننده ها و کرم ها نمی توانند برسند.

خلاصه ای از شش آزمایش بالینی نشان داد که پیشگیری از نشانه های کشش با محصولات پوستی موضعی موفق نیست. علاوه بر این، استفاده از مرطوب کننده ها یا کرم ها پس از علامت گذاری ظاهر می شود بر روی ظاهر خود تاثیر نمی گذارد.

 

علائم کشش در لایه پوستی عمیق پوست رخ می دهد. بنابراین، با وجود ادعا، مرطوب کننده ها برای جلوگیری از علائم کشش کمک نمی کند.

گرچه کرم های کشش ممکن است موثر نباشند، داشتن مراقبت مناسب از پوست می تواند به آن کمک کند که به نظر برسد و احساس خوبی داشته باشد. آکادمی آمریکایی پوست می گوید:

حفاظت مناسب از آفتاب. کرم ضدآفتاب به تنهایی نمیتواند علائم کشش را پیشگیری کند، اما به طور کلی سلامت و ظاهر کلی پوست را بهبود میبخشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است زخم ها و علائم موجود را قابل توجه تر کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض آفتاب میتواند فیبرهای کلاژن پوست را از بین ببرد و فرد را در معرض خطر علائم کشش قرار دهد.
پوست را هیدراته نگه دارید. استفاده از مرطوب کننده پس از حمام، در حالی که پوست هنوز مرطوب است، می تواند به نفوذ محصولات کمک کند و پوست را نرم و نرم می کند. زنان باردار ممکن است دریابند که پوستی که به سرعت در حال رشد است در شکم تمایل به خارش دارد و مرطوب کننده ها اغلب برخی از امراض را فراهم می کنند.

علایم کشش ها به طور کامل نمی تواند جلوگیری شود، اما یک شیوه زندگی سالم می تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. خوردن مقدار زیادی آب، خوردن انواع غذاهای مغذی و به طور مرتب ورزش می تواند وزن را پایدار نگه دارد و سلامت خوب را به طور کلی ارتقا دهد.

اجتناب از تغییرات ناگهانی وزن و تلاش برای افزایش وزن سالم و تدریجی در دوران بارداری نیز مفید است. کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان توصیه می کند 25 تا 35 پوند وزن کلی برای زنان وزن طبیعی قبل از زایمان باشد.

اگر علائم کششی شدید باشد یا در رفاه ذهنی فرد دخالت کند، گزینه های درمان در دسترس هستند. مردم می توانند دکتر را ببینند که متخصص در درمان آنها هستند تا بتوانند در مورد راه حل های احتمالی و راه های کاهش ظاهرترک ها یاد بگیرند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *