#


دانستنی هایی در مورد داشتن لثه ی زیبا و سالم

لثه ی زیبا
5 اکتبر 2017 بدون نظر 1053 بازدید

دانستنی هایی در مورد داشتن لثه ی زیبا و سالم

دانستنی هایی در مورد داشتن لثه ی زیبا و سالم

همه ی افراد مهم ترین جزء لبخند را دندان ها می دانند. ولی علاوه بر زیبایی و سالم بودن دندان ها، لثه ها هم به زیبایی و سالم بودن نیاز دارند. این را به یاد داشته باشید که اگر زیباترین و سالم ترین دندان ها را هم داشته باشید ولی لثه های تان بیمار و عفونی باشند تمام زیبایی لبخند شما را می گیرد و به خاطر عفونت لثه جلوه ی خود را از دست می دهد. لثه بافتی است که اگر به مشکلاتی چون خون ریزی یا تحلیل شدید دچار نشوند کسی به آن ها اهمیتی نمی دهد و همین بی توجهی ها باعث می شود که لثه دچار بیماری شود.

ویژگی یک لثه سالم

لثه ای که سالم است رنگش صورتی و سفت می باشد و به استخوان زیرین محکم چسبیده است و نمای آن شباهت زیادی به پوست پرتقال دارد. از سوی دیگر لثه های سالم خونریزی، قرمزی و تورم ندارند و در قسمتی که با دندان تماس پیدا می کند صاف و دارای لبه ی تیز است که در اصطلاح به آن لبه چاقویی گفته می شود. قسمت صورتی رنگ لثه برای کسانی که پوست چهره شان تیره است امکان دارد که به شکل لکه های قهوه ای به نظر بیاید. اگر به جز این لکه های قهوه ای بقیه ی علائم لثه سالم بود یعنی لثه تان سالم است.

لثه ی زیبا

لثه ی زیبا

آیا جرم گیری به دندان صدمه می زند؟

یکی از سوالاتی که یک دندانپزشک در طول دوران کاری خود با آن زیاد مواجه می شود همین سوال است. باید گفت که تصورات شما کاملا اشتباه اشتباه است و انجام جرم گیری دندان اصلا ضرری برای دندان ها ندارد و مینای دندان را از بین نمی برد. هرگز دندان را تراش نمی دهد و به آن آسیبی وارد نمی کند. ایننکته را به یاد داشته باشید که این دستگاه ها قدرت از بین بردن مینای دندان را ندارند.

چگونه از مشکل لثه مطلع شویم؟

علائمی که باعث می شود افراد مبتلا به بیماری لثه به سوی درمان بروند یک یا ترکیبی از موارد زیر است:
تغییر رنگ لثه به سمت خون ریزی، جدا شدن لثه از دندان، لقی دندان ها، گیر غذایی، خونریزی لثه هنگام مسواک زدن یا خوردن مواد خوراکی سفت مثل سیب یا هویج، بو و طعم بد دهان، حرکت و چرخش دندان از محل اولیه خود، احساس فشار بین دندان ها و آرامش آن بعد از استفاده از نخ یا خلال دندان.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که در بیشتر موارد دردی مشاهده نمی شود و بیمار به همین دلیل اهمیتی به آن نمی دهد. ولی اگر با مشاهده کردن اول علامت به سراغ درمان آن بروید باعث می شود که از عوارض های جدی تری مانند ا ز دست دادن دندان پیشگیری کند.

لثه ی زیبا

لثه ی زیبا

جراحی های زیبایی لثه

در بعضی مواقع علاوه بر درمان بیماری های لثه از درمان های جراحی برای زیایی لثه نیز به کار می برند. به طور مثال ر بعضی اشخاص وقتی که لبخند می زنند مقداری زیادی از لثه ی آن ها به چشم می خورد و دندان های شان کوتاه است. جراح های متخصص می توانند طول تاج را جراحی کنند و قسمتی از لثه را که موقع خندیدن به چشم می خورد و استخوان زیر آن را را بر طرف کنند.

در این راه تغییری در بافت لثه و استخوان شکل می گیرد و سطح بیشتری از دندان دیده می شود. بعضی اوقات به خاطر اینکه پوسیدگی و شکستگی دندان به قدری زیاد است که به زیر لثه رسیده است و نبود نسج دندان جهت گیر کافی روکش جراحی بر روی تاج دندان صورت می گیرد و آن را فزایش می دهد تا با تنظیم و درست کردن سطح لثه و استخوان درمان زیبایی، پروتز و یا ترمیمی مناسب صورت بگیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *