#


کرم های که می تواند برای پوست مضر باشد

کرم صورت
28 ژوئن 2017 بدون نظر 779 بازدید

کرم های که می تواند برای پوست مضر باشد

کرم های که می تواند برای پوست مضر باشد

برای پاک کردن مواد آرایشی و همچنین مرطوب کردن پوست از کرم های مختلفی استفاده می کنیم اما اغلب هیچ آگاهی ای در مورد این کرم ها نداریم و نمی دانیم کدام یک از آن ها برای پوست مفید است و کدام مضر؟

برخی از افراد به خاطر مشغله های کاری و یا نداشتن هیچ گونه مشکلی در پوست خود به متخصص پوست مراجعه نمی کنند ولی مسلماً داشتن پوستی زیبا و سالم برای آن ها نیز اهمیت بسیاری دارد.

کرم صورت

کرم صورت

برای این که بتوانید پوستی شاداب و سالم داشته باشید باید به تمام خواسته هایی که پوست دارد پاسخ دهیم.
برای این کار ابتدا باید پوست خود را کامل بررسی کرده و به زوایای آن آشنایی کامل داشته باشیم و بر طبق این شناخت به دنبال راه کارهایی برای حفاظت از پوست خود باشید.

پس از شناخت پوست باید کرم هایی که برای پوست شما مناسب است را شناخته و بدانیم این کرم ها چه موادی در ترکیبات خود دارند.
افرادی که پوست شان خشک بوده و در اصطلاح بدون آب است باید از کرم هایی که دارای ویتامین های مغذی پوست بوده و آن را مرطوب می کنند استفاده کنند.

از جمله موثر ترین موادی که باید در این کرم ها وجود داشته باشد اسید هیالورونیک و گلیسیرین است که برای پوست بسیار مورد نیاز است. این مواد باعث مرطوب بودن پوست شده و با آب رسانی به پوست باعث حفظ شادابی و سلامت پوست می گردد.

کرم های مناسب پوست و مضرات آن ها

کرم صورت

کرم صورت

کرم های پاک کننده

برای استفاده از کرم های پاک کننده باید ازآن هایی که غیر صابونی و به شکل کرم هستند بهره مند گردید. کرم های پاک کننده ای که اغلب به شکل فوم هستند باعث خشکی اکثر پوست ها می شوند.
هنگامی که می خواهید از این دست کرم ها تهیه کنید به اطلاعات درج شده بر روی آن ها دقت کنید و بدانید که از چه موادی تشکیل شده است.

کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب

کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب باید مواد موثری همچون شیباتر، روغن جوجوبا و یا روغن نارگیل داشته و آنتی اکسیدان که برای پوست مفید است با خود داشته باشد.

این گونه مواد موجود در کرم ها باعث حفظ رطوبت پوست بوده و به شادابی و زیبایی پوست بسیار کمک می کند.
نوع شیمیایی این کرم ها برای پوست بسیار مضر است و به دلیل وجود دی اکسید تیتانیوم و زینک اکساید در آن نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

کرم های چشمی

یکی از قسمت های پوست که بسیار خشک بوده و زود دچار چروک و پیری می شود اطراف چشم است.
به همین دلیل است که شما باید در طول روز برای مرطوب کردن این نواحی از کرم های دور چشم که مخصوص این کار هستند کمک بگیرید و دو بار اطراف چشم را به آرامی با نوک انگشتان به حالت دیره وار کرم زده و ماساژ دهید.
به دلیل شیمیای بودن این کرم ها بهتر است کمتر مورد استفاده قرار بگیرند تا آسیب کمتری به پوست و به خصوص پوست اطراف چشم وارد کند.

کرم های ضد چروک

کرم های دیگری که در حفظ رطوبت پوست موثرند کرم های ضد چروک می باشند. استفاده از یک سرم که کار آبرسانی به پوست را بر عهده دارد پیش از زدن کرم های مرطوب کننده و ضد چروک در شادابی و سلامت پوست نقش مهمی دارد.
بهتر است این سرم ها دارای موادی همچون عصاره چای سبز، عصاره انارو ویتامین ث باشد که بسیار مورد نیاز پوست می باشد.وجود این مواد در سرم های آبرسان تاثیری بسیار زیاد در شفافیت پوست دارد.

کرم های لایه بردار

قبل از گفتن هر حرفی باید بدانید که حتماً شب ها پیش از خواب یک کرمی که رتینول جزو ترکیبات آن است به پوست خود بمالید و هته ای دو بار از کرم هایی که کار لایه برداری را بر عهده دارند استفاده کنید.
به کار بردن لایه بردار هایی که در ترکیبات شان اسید های میوه وجود دارد بهترین گزینه برای استفاده می باشند.
کرم های لایه برداری که در دسترس اکثریت هستند به دلیل زبر بودن بیش از حدشان برای پوست که بسیار لطیف است اصلاً مناسب نیست پس بهترین کار شستن هفته ای دوبار پوست با لیف و صابون است که بسیار بهتر از لایه بردار ها اثر خواهد داشت.

کرم های مخصوص شب

شب ها قبل از خواب حتماً از کرم هایی که چربی روان کننده ای دارند و به عمیق ترین قسمت پوست نفوذ می کنند و چربی های از بین رفته را جبران می کنند استفاده کرده و به پوست خود بمالید.
در مورد استفاده از این کرم ها از نوع لوسیون های نرم کننده که عطری ندارند استفاده کنید. در بین این نوع کرم ها وازلین یکی از بهترین گزینه ها است.
افرادی که پوست های حساسی دارند بهتر است از کرم هایی که هیدروکسی اسید دارند و ویتامین CوEدر آن ها موجود است نباید استفاده کنند.
این کرم هایی که اثر فوق العاده در زیبایی پوست دارند باید مواد مغذی همچون کلاژن، انتی اکسیدان و رتینول و… را در خود داشته باشند تا اثر بخشی آن ها بالا برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *